Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag zijn Criezel de verschrikkelijke en LE even bij mij in de stalling op bezoek geweest…
En toen hij mij genoeg van mijn werk af gehouden had, is ie zelf ook nog iets gaan doen om de Criezel “mooier” te maken.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jups… even een broodnodige stootstrip vast zetten.
Maar de Criezel loopt lekker! Uiteraard niet erg snel, maar wel zeer relax. Het viel mij op dat ‘zo’n diesel die ook nog eens geen achterbank heeft, toch nog behoorlijk stil is. Het veersysteem kan iets lekkerder al is het zeker niet slecht, maar dat zal na een LHM-spoeling wel weer een stuk beter zijn. Verder een lekkere wagen, typisch iets voor LE.
Verder heeft LE mij vooral proberen duidelijk te maken dat ik de Palais niet moet gaan slopen en heeft hij mij geholpen om de laatste HY motorsteun los te maken. Maar na 36 jaar is dat een vrij harnekkig ding geworden.
Terug naar Criezel, een heerlijk practische bak (ik heb gezien dat hij het prima doet als rijdende schuur) die erg betrouwbaar overkomt.
patje74 schreef:Jups… even een broodnodige stootstrip vast zetten.
Maar de Criezel loopt lekker! Uiteraard niet erg snel, maar wel zeer relax. Het viel mij op dat ‘zo’n diesel die ook nog eens geen achterbank heeft, toch nog behoorlijk stil is. Het veersysteem kan iets lekkerder al is het zeker niet slecht, maar dat zal na een LHM-spoeling wel weer een stuk beter zijn. Verder een lekkere wagen, typisch iets voor LE.Verder heeft LE mij vooral proberen duidelijk te maken dat ik de Palais niet moet gaan slopen en heeft hij mij geholpen om de laatste HY motorsteun los te maken. Maar na 36 jaar is dat een vrij harnekkig ding geworden.
Terug naar Criezel, een heerlijk practische bak (ik heb gezien dat hij het prima doet als rijdende schuur) die erg betrouwbaar overkomt.
Patje74, we moeten binnenkort toch eens afspreken…. ik moet ook al dat moois eens zien!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
BX19trs schreef:
Patje74, we moeten binnenkort toch eens afspreken…. ik moet ook al dat moois eens zien!
Emiel
Ehm, mini-meetinkje van maken? Ik kom graag weer even naar de overkant.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:BX19trs schreef:
Patje74, we moeten binnenkort toch eens afspreken…. ik moet ook al dat moois eens zien!
Emiel
Ehm, mini-meetinkje van maken? Ik kom graag weer even naar de overkant.
Patrick
Moet Patje effe regelen denk ik, ik wacht af..
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hogervp schreef:BX19trs schreef:
Patje74, we moeten binnenkort toch eens afspreken…. ik moet ook al dat moois eens zien!
Emiel
Ehm, mini-meetinkje van maken? Ik kom graag weer even naar de overkant.
Patrick
idem
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, het is hier een beetje offtopic, maar goed, dan “leen” ik LE zijn topic eventjes hiervoor. (dan mag hij zelf ook komen! )
Zodra ik de HY weer op de weg heb, gaan we het er eens over hebben. Het lijkt mij persoonlijk leuk om b.v. gezamelijk een sleuteldagje te organiseren.
Zodra het zover is, open ik er wel een topic over in “aankondigingen en evenementen”.
Nee joh, HY-sleutelmeeting van maken, kunnen we die *&^%)@#$ moer met z’n allen los draaien
Maarruh, ik ben voor een meeting dus !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hmmm, moet ik mijn oude kleren aantrekken?? Mja, het is voor een goed doel toch.
Maar zonder dollen, ik heb wel zin in zo’n leerzaam dagje!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag ben ik bij Roel geweest. Hij heeft in Criezel gereden. Hij vond het een goede wagen (blij om dat te horen!) maar het kon nog beter ... Hij heeft dus de motorkap open getrokken en wat geschroefd aan de dieselpomp. Resutlaat: Criezel is nu merkbaar feller Ik was al erg tevreden, maar nu is het echt super ! Ook zou Criezel iets zuiniger kunnen rijden (ik haal de 1:16 niet ops: ) door de brandstofpomp in zijn geheel wat te draaien. Dat lijkt mij best eng, maar wie weet ...
Roel, in elk geval enorm bedankt, Criezel rijdt nu nog lekkerder
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Vandaag ben ik bij Roel geweest. Hij heeft in Criezel gereden. Hij vond het een goede wagen (blij om dat te horen!) maar het kon nog beter ... Hij heeft dus de motorkap open getrokken en wat geschroefd aan de dieselpomp. Resutlaat: Criezel is nu merkbaar feller Ik was al erg tevreden, maar nu is het echt super ! Ook zou Criezel iets zuiniger kunnen rijden (ik haal de 1:16 niet ops: ) door de brandstofpomp in zijn geheel wat te draaien. Dat lijkt mij best eng, maar wie weet ...
Roel, in elk geval enorm bedankt, Criezel rijdt nu nog lekkerder
Dan heeft hij de rookstop iets ingedraait, mag ik aannemen….maar heeft hij hem dan ook weer stationair iets terug geschroefd ?
Want als je de rookstop wat inschroeft, dan gaat hij iets harder stationair lopen.
Bij warme motor moet hij rond de 850 a 900 toeren draaien.
Maar ik was ook bang dat mijn TZD juist meer zou gaan gebruiken toen ik de rookstop iets indraaide….maar het is keurig 1 op 17 gebleven…..dat is wel met heel veel snelweg km’s….met kleine ritjes zal ik dat niet halen. (1 op 15 vermoed ik)
En denk erom dat je bij de volgende APK hem weer iets terug schroeft…anders zou je weleens problemen kunnen krijgen met de roetmeting.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Lelijke Eend schreef:Vandaag ben ik bij Roel geweest. Hij heeft in Criezel gereden. Hij vond het een goede wagen (blij om dat te horen!) maar het kon nog beter ... Hij heeft dus de motorkap open getrokken en wat geschroefd aan de dieselpomp. Resutlaat: Criezel is nu merkbaar feller Ik was al erg tevreden, maar nu is het echt super ! Ook zou Criezel iets zuiniger kunnen rijden (ik haal de 1:16 niet ops: ) door de brandstofpomp in zijn geheel wat te draaien. Dat lijkt mij best eng, maar wie weet ...
Roel, in elk geval enorm bedankt, Criezel rijdt nu nog lekkerder
Dan heeft hij de rookstop iets ingedraait, mag ik aannemen….maar heeft hij hem dan ook weer stationair iets terug geschroefd ?
Want als je de rookstop wat inschroeft, dan gaat hij iets harder stationair lopen.Bij warme motor moet hij rond de 850 a 900 toeren draaien.
Maar ik was ook bang dat mijn TZD juist meer zou gaan gebruiken toen ik de rookstop iets indraaide….maar het is keurig 1 op 17 gebleven…..dat is wel met heel veel snelweg km’s….met kleine ritjes zal ik dat niet halen. (1 op 15 vermoed ik)
Als de Roel waar LE geweest is Roel Tiemersma is, zal dat wel snor zitten met het stationair toerental En ik heb ook geconstateerd dat mijn BX niet meer is gaan verbruiken na het opschroeven van de pompopbrengst, het lijkt zelf iets minder te zijn geworden, al kan ik dat eigenlijk niet geloven.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:...En ik heb ook geconstateerd dat mijn BX niet meer is gaan verbruiken na het opschroeven van de pompopbrengst, het lijkt zelf iets minder te zijn geworden, al kan ik dat eigenlijk niet geloven.
Nou…..zuiniger is mijn ongeblazen 1.9 D niet gaan rijden, maar is dus ook niet meer gaan gebruiken (en daar ben ik best blij mee natuurlijk)
Blijft trouwens een vreemde zaak met die rookstop….vooral die oude RD Break van mij uit eind 86 met maar 65 pk, kon wel wat meer kracht gebruiken omdat ik er vaak zware vrachten mee trok…dus die schroefde ik flink op, hetgeen een aardige roetpluim veroorzaakte als ik hem flink in de toeren trok. ops:
Maar het arme beestje moest vrijwel elke dag met een aanhanger van 1200 kg plus een zware vracht in de BX zelf over de weg.
Vraag me nog altijd af waarom die oude 1.9 D maar 65 pk had en de latere types 71….hoe PSA dat heeft opgelost dus met dezelfde cylinderinhoud…ik neem aan dat de pomp is aangepast zo rond 1988 of zo ?
Lelijke Eend schreef:door de brandstofpomp in zijn geheel wat te draaien. Dat lijkt mij best eng, maar wie weet
Hierdoor word de motor inderdaad feller omdat de inspuiting eerder plaatsvind, de levensduur van de motor (zuigers en kleppen) word echter ook korter. Heb deze tip ook al eens gehad, de dieselspecialisten op mijn werk hebben mij dit afgeraden, en zij hebben er echt verstand van .
Wat de rookstop betreft, dat kan geen kwaad, hooguit dat de auto niet door de roetmeting komt en dat de schone lucht in Friesland iets minder schoon word.