Ik reed laatst een keer naar mijn werk toe en toen op een rechte vlakke weg ging in één keer alles behalve de motor uit (verlichting, radio, rembekrachtinging, stuurbekrachtiging kortom alles). Auto aan de kant gezet en motor uitgezet en weer gestart (starten ging plotseling heel moeilijk). Ben gelijk langs de garage gegaan en die hebben de computer uitgelezen. was natuurlijk niks te vinden . op de dag erna reed ik weer naar mijn werk toe en toen ging alleen de verlichtng uit tot op het parkeerlicht (ik zet het licht altijd met de schakelaar op verlichting aan). ik werd toen door de garage doorverwezen naar een profesionele citroën-dealer. computer uitgelezen en ze dachten dat ze het wel op konden lossen. ze hebben hierbij de sensor voor de verlichting uitgeschakeld en er voor gezorgd dat de verlichting nu áltijd brandt. niet veel problemen met de verlichting meer opgemerkt alleen dat de licht hoogte heel sterk verschilde (zichtbaar op verkeers borden, de ene keer worden ze wel blauw en de andere dag niet). een maand later op de snelweg in het donker naar amsterdam gebeurde het weer. verlichting ging uit tot op parkeerlicht en tegelijker tijd kon de cruise control er ook niet meer af! we zijn het nu echt heel erg zat en de dealer zegt niet te weten waar het probleem aan ligt. Please Help!
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
mmm vreemde problemen. Het spontaan uitvallen van alle functies komt weleens vaker voor. Nieuwe accu wil ook weleens helpen bij rare elektronische problemen.
Heb je toevallig zelf extra apparaten geinstalleerd? carkit, navigatie e.d?
volgens mij zitten er alleen de standaard dingen in. we hebben geen carkit navi of zoiets dergelijks. alleen een jbl systeem met 6 cd wisselaar maar die is inbouw dus wel origineel. accu was trouwens nog helemaal vol.
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
Is de accu al eens vervangen?
nee dat niet. we doen er gewoon al 148946 kilometer mee. maar dit zou moeten kunnen want met onze vorige auto (xsara break 2.0Hdi) hebben we 276976 kilometer gereden op de originele accu.
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
Xsara is qua electronica een ander soort auto dan een C5. Ik zou voor een nieuwe accu gaan. Ik had ook wat electronische raarheden en die zijn weg na het vervangen van de accu. ook uit 2002 met 150.000 km.
goed idee. zal er snel een nieuwe inzetten(nog voor de vakantie naar frankrijk!).
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
why-not schreef:goed idee. zal er snel een nieuwe inzetten(nog voor de vakantie naar frankrijk!).
Het is echter geen garantie he! Je kunt je garage vragen om er tijdelijk een nieuwe accu in te zetten, om te testen. Vaak zijn dealers nooit zo van het experminteren obv klantenadvies, maar je weet nooit.
is goed. het is tenminste íéts om te proberen
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
why-not schreef:is goed. het is tenminste íéts om te proberen
succes ermee !
en anders eens voor een second opinion naar een andere dealer
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
hey xtr, hebben je ouders nog problemen met de caravan spiegels gehad??? ik heb alles gelezen en heb bij onze phase 1 ook wat uitgeprobeerd en nu klappen de spiegels ook auto. in! bedankt daarvoor
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
even een paar updates over het caravanspiegeldebacle :
m’n schoonouders rijden in een type2, en daarbij blijkt op geen enkele manier door de gebruiker het inklappen uit te schakelen te zijn.
(wel bij type1, met dank aan de tip van Oldenhage destijds)
dit staat trouwens ook gewoon in het instructieboekje.
bij type2 helaas niet, en er zit niets anders op dan het bij de dealer in de computer aan/uit te zetten.
met als gevolg dat m’n schoonvader nu al weer anderhalfjaar rondrijdt met niet automatisch inklappende spiegels
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Lang leve de Phase1!!
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
ik twijfel zelf nog tussen Phase1 en Phase2 als opvolger voor m’n XTR…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Als je veel kilometers maakt is een phase2 goedkoper omdat die zuiniger is maar als je weinig kilometers maakt dan is een phase 1 goedkoper in de wegenbelasting. maar wie ben ik om voor je te kiezen
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
ik ga voor een berline, en dan speelt ook de vorm van de kont mee
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)