Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik had in m’n DS een slecht functionerende startonderbreker. Aangezien deze nog slechter is gaan functioneren, heb ik Sanders gevraagd deze uit te bouwen. Ik raakte hierdoor in gesprek over diefstallen van DSen en de gevolgen. Sanders kon zich de laatste jaren niets van diefstal herinneren, maar als het gebeurt, zal de auto waarschijnlijk in onderdelen opnieuw verkocht worden aangezien het een nogal opvallende auto is.
Zijn er cijfers bekend ?
Wat kun je het beste ondernemen om diefstal / inbraak te voorkomen ?
Ik heb inmiddels een alarm-systeem liggen, wat ik komend weekend ga inbouwen, ook leuk alternatief is de rotor van de stroomverdeler eruit halen en (in een bakje) meenemen waar je ook heen gaat. Ik heb tevens zo’n geel stuurslot wat het toch verdomt lastig maakt zonder brokken ergens heen te rijden.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In het auto-programma TopGear van de BBC hebben ze laten zien hoe je heel snel zo’n geel stuur-slot verwijderd: je zaagt het stuurwiel door, openbuigen, slot eraf, terugbuigen en klaar!
Het duurt ongeveer 25 seconden dacht ik…
Rotor die ontbreekt is lastiger voor de snelle dief, al moet je niet denken dat je diefstal echt voor kunt zijn, als ze je wagen willen hebben, nemen ze hem wel mee met de sleutels erbij (onder bedreiging ed)....
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zoals je zelf al aangeeft is het natuurlijk een vrij opvallende wagen.
Komt nog bij dat ‘het wereldje’ vrij klein is,dus je ‘afzetgebied’ is beperkt.
Van het totale wagenpark is ongeveer 0,4% klassiek,en dat zijn lang niet allemaal ID/DS-sen…
Niet iedereen is ervan gecharmeerd in een ‘oud hok’ rond te rijden die toch met enige regelmaat wat TLC vraagt.
Los daarvan: wat kun je doen om diefstal tegen te gaan?
Persoonlijk denk ik niet dat je met een DSpécial of Super veel kans loopt; de voorkeur ligt toch bij een DS in Pallasuitvoering.
Ik heb altijd een hangslot om de vrijhendel van de parkeerrem,uiteraard wanneer deze is bedient.
Je zou iets van een hoofdschakelaar kunnen inbouwen,zoiets als je ook in vrachtwagens tegenkomt.
Zoals aangegeven heb je er nix aan wanneer je gedwongen bent onder bedreiging je auto af te staan,maar dan biedt bijvoorbeeld een ‘tracking’-chip vaak nog wel uitkomst (GPS).
‘Spirit of avant-garde’