mijn binnenverlichting doet een beetje raar.
als de motor loopt en ik doe de deur open dan gaat het lampje aan.
zet ik de motor uit en doe de deur open dan blijft de lamp uit (kan hem wel aanzetten met de hand )
lijkt me beetje vreemd. en soms doet ie het ineens goed (dus motor uit, deur open) en soms doet ie het half goed (lampje gaat dan pas uit nadat de deur op slot zit )
werkt het lampje idd via de centrale portiervergrendeling of via de deur? of via allebei?
ik snap er niks van. dat lampje is behekst zeg ik je
heeft er iemand misschien een schema van de aansluiting van dat licht?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Als de motor uitstaat en je doet de CV los, maar de deuren nog niet open (bijv afstandbediening), gaat dan je interieurverlichting branden?
Behekst wil meestal zeggen dat er ergens iets vals contact maakt… ik zou zeggen schroef de deurschakelaartjes even los, spuit de schroeven in met contactspray en kijk of er geen interieurschroefjes door de draadjes heen zitten…
Harm schreef:Behekst wil meestal zeggen dat er ergens iets vals contact maakt… ik zou zeggen schroef de deurschakelaartjes even los, spuit de schroeven in met contactspray en kijk of er geen interieurschroefjes door de draadjes heen zitten…
Of een los draadje in de regionen van de verlichtingstimer die schuilgaat linksonder het bovenste dashboardkastje.
Voor de losse schema’s van o.a. verlichting moet je eens kijken op http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/index.html, SCHEMA.
Ich bin ein Breaker
De stekker van het kastje zal wel weer loszitten, heb ik ook een keer gehad. Haal het bovenste dashboardkastje weg, dan zie je links binnenin het dashboard een kastje met een brede stekker. Die stekker dus. Dat dradenbosje zit akelig dicht bij de scharnieren van het onderste dashboardkastje en wordt nog wel eens meegetrokken (en dan raakt die stekker dus op den duur los).
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…