Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mijn XM V6 van 1990 loopt slecht als ie koud is , eenmal op temperatuur is er weinig aan de hand.
Soms loopt ie ook niet op alle 6 cilinders.
De verdelerkap heb ik al schoongemaakt , zonder resultaat.
Wel heb ik een nieuwe besteld (dik boven de 100 euro !!!) , samen met de rotor , zagen er beide niet goed meer uit.
Zal het door de verdelerkap komen of is het iets anders :
Re: XM loopt slecht
citro-power schreef:Mijn XM V6 van 1990 loopt slecht als ie koud is , eenmal op temperatuur is er weinig aan de hand.
Soms loopt ie ook niet op alle 6 cilinders.
De verdelerkap heb ik al schoongemaakt , zonder resultaat.
Wel heb ik een nieuwe besteld (dik boven de 100 euro !!!) , samen met de rotor , zagen er beide niet goed meer uit.Zal het door de verdelerkap komen of is het iets anders :
denk het wel ,heb net zoiets gehad ,andere verdeler en klaar was keesje
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Wel heb ik een nieuwe besteld (dik boven de 100 euro !!!) ,
Pardon? Das een dure hobbie~!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Re: XM loopt slecht
malle pietje schreef:Wel heb ik een nieuwe besteld (dik boven de 100 euro !!!) ,
Pardon? Das een dure hobbie~!
Kan altijd nog een degelijkere duitser nemen!
citro-power schreef:Mijn XM V6 van 1990 loopt slecht als ie koud is , eenmal op temperatuur is er weinig aan de hand.
Soms loopt ie ook niet op alle 6 cilinders.
De verdelerkap heb ik al schoongemaakt , zonder resultaat.
Wel heb ik een nieuwe besteld (dik boven de 100 euro !!!) , samen met de rotor , zagen er beide niet goed meer uit.Zal het door de verdelerkap komen of is het iets anders :
Even kleine omschrijving van verdeelkap:
De verdeelkap is een kap met koperen plaatjes, de rotor is een palletje die
ook een koperen plaatje heeft. de rotor zit aangesloten op je bobine, en die
krijgt dus de vonken, en die geeft ze via het koperen plaatje weer door aan
de koperen plaatjes op de verdeelkap. In de verdeelkap zit voor elke bougie
een koperen plaatje, dus de verdeelkap verdeelt de vonken die van de
bobine komen onder de bougies in een vaste volgorde.Dus eigenlijk is het gewoon een “schakelaar” die ronddraait.
Verder kun je heel makkelijk zien of je rotor en verdeelkap aan
vervanging toe zijn. Omdat je met vonken te maken hebt en met een
ronddraaiende overbrenging zijn de koperen delen vatbaar(der) voor
corrosie (roest) dit zul je ook kunnen zien. Ook zullen de plaatjes
langzaam wegslijten waardoor de overbrenging ook minder zal worden.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
malle pietje schreef:Wel heb ik een nieuwe besteld (dik boven de 100 euro !!!) ,
Pardon? Das een dure hobbie~!
Komt op 138 euro , omgerekend bijna 300 gulden !!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
die 140 euro zijn goed besteed als je hem gemonteerd hebt en een rondje gereden hebt. Dan pas merk je hoe soepel en smooth die oude V6 kan lopen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002