Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aerdvark schreef:
Boogaard 77 zie PB.
ik zie niks…
update ow toch wel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ook niet met je ogen open?
Heb eerst melding gemaakt daarna PB verzonden. Sorry.
Nu moet je hem hebben.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Knopje met zonnetje is voor binnenverlichting.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja dat leek me ook wel heel sterk. Blijkbaar vonden ze het mooi zon afdekplaat bij de bijrijder. Knopje met zonnetje is trouwens voor de binnenverlichting. Mocht je geen goede ruil kunnen doen met die zijpanelen dan kun je ze altijd nog proberen ze zwart te verven met lederverf. Eerst licht opschuren en dan met een sponsje verven. Wel eerst een klein stukje proberen. Je kunt de rest van het interieur ook meenemen dan is het weer als nieuw.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Kan je draaien aan dat knopje onder je dashboard? Dan is het de dimmer van je verlichting van je klokken. Hoe te testen? Steek in het donker je lichten aan en draai aan het knopje. Je zou een groenig licht moeten zien rond tellers, uurwerkje, contactslot, chauffageregeling en asbak/aansteker.
Hallo,
Volgens mij heb ik onderaan de stuurkolom een soort pinnetje waar ik mee kan dimmen. Dus das dat.
Die grote knop is voor de gasinstallatie.
Stoelen zijn te koop, in redelijke staat. Morgen plaats ik foto’s.
Ze gaan voor weinig weg, als ze maar snel weg zijn. Denk ik ...
Ik kwam tot de ontdekking dat op het kenteken staat: kleur = wit en de auto is D special confort. IN het echt is ie dus rood. Ik dacht dat ie helemaal origineel was, had ik gevraagd. Dus niet, tja, niet goed opgelet.
Op de typeplaatjes staat
1e plaatje:
S.A.A. Citroen
TYPE SERIE
DS FD
04FD0809
PTC PTG
1760 KG 3560 KG
2e plaatje:
S.A.A. Citroen
0039281151
3e plaatje (op motorblok)
S.A.A. Citroen
DX
0316040577
Het ingeslagen nummer in het ijzer (chassisnummer rechts voor onder raam):
DSFD 04FD0809
Volgens de site http://www.koolhaas.demon.nl/motoren.htm is een DX motor alleen voor de 70er jaren geleverd.
Hoe zit dit nou precies? Ondanks dit alles maakt het mij niets uit hoor.
Ik ga de aankomende tijd eens lekker tuffen.
Misschien staat ie volgende week wel te koop .
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Aerdvark schreef:Hallo,
Volgens mij heb ik onderaan de stuurkolom een soort pinnetje waar ik mee kan dimmen. Dus das dat.
Die grote knop is voor de gasinstallatie.
Stoelen zijn te koop, in redelijke staat. Morgen plaats ik foto’s.
Ze gaan voor weinig weg, als ze maar snel weg zijn. Denk ik ...Ik kwam tot de ontdekking dat op het kenteken staat: kleur = wit en de auto is D special confort. IN het echt is ie dus rood. Ik dacht dat ie helemaal origineel was, had ik gevraagd. Dus niet, tja, niet goed opgelet.
Op de typeplaatjes staat
1e plaatje:S.A.A. Citroen
TYPE SERIE
DS FD
04FD0809
PTC PTG
1760 KG 3560 KG2e plaatje:
S.A.A. Citroen
00392811513e plaatje (op motorblok)
S.A.A. Citroen
DX
0316040577Het ingeslagen nummer in het ijzer (chassisnummer rechts voor onder raam):
DSFD 04FD0809Volgens de site http://www.koolhaas.demon.nl/motoren.htm is een DX motor alleen voor de 70er jaren geleverd.
Hoe zit dit nou precies? Ondanks dit alles maakt het mij niets uit hoor.
Ik ga de aankomende tijd eens lekker tuffen.Misschien staat ie volgende week wel te koop .
Zou het kunnen dat het een DS is waar de afgelopen jaren een aantal dingen aan vernieuwd is, en dat die onderdelen uit verschillende typen DS`n komen?
Weet je al wat er uit het chassisnummer komt?
Aerdvark schreef:Hallo,
Volgens mij heb ik onderaan de stuurkolom een soort pinnetje waar ik mee kan dimmen. Dus das dat.
Die grote knop is voor de gasinstallatie.
Stoelen zijn te koop, in redelijke staat. Morgen plaats ik foto’s.
Ze gaan voor weinig weg, als ze maar snel weg zijn. Denk ik ...Ik kwam tot de ontdekking dat op het kenteken staat: kleur = wit en de auto is D special confort. IN het echt is ie dus rood. Ik dacht dat ie helemaal origineel was, had ik gevraagd. Dus niet, tja, niet goed opgelet.
Op de typeplaatjes staat
1e plaatje:S.A.A. Citroen
TYPE SERIE
DS FD
04FD0809
PTC PTG
1760 KG 3560 KG2e plaatje:
S.A.A. Citroen
00392811513e plaatje (op motorblok)
S.A.A. Citroen
DX
0316040577Het ingeslagen nummer in het ijzer (chassisnummer rechts voor onder raam):
DSFD 04FD0809Volgens de site http://www.koolhaas.demon.nl/motoren.htm is een DX motor alleen voor de 70er jaren geleverd.
Hoe zit dit nou precies? Ondanks dit alles maakt het mij niets uit hoor.
Ik ga de aankomende tijd eens lekker tuffen.Misschien staat ie volgende week wel te koop .
Je hebt dan iig wel een 2100 motor. Waarschijnlijk heeft men in het verleden de originele 1900 motor vervangen voor een 2100 en vervolgens een DS21 typeplaatje op de kofferklep geplakt.
Als ik jou was zou ik in dit geval eens nadenken over het plaatsen van een 5-bak ipv die 4-bak. Dat rijdt in combi met een 2100 een heel stuk leuker!
Animal triste post coitum
Je mist een plastic of RVS sierlijstje om je koplampen…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Kijk hier eens naar je RDW-gegevens.
Datum eerste afgifte Nederland 28-08-1972
Datum eerste toelating 28-08-1972
Datum aanvang tenaamstelling 11-01-2007
Een Hollandse wagen, en op 11 januari op naam gezet….?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
bogaard77 schreef:Ik heb wel interese in die bruine stoelen!
potverdrie, had ik dat toch vanmiddag al moeten vragen… ik ook dus.
Maar verder: gefeliciteerd met de mooie rode IDS! En heel veel rijplezier. Ben wel jaloers want voordat ik weer in die van mij mag rijden ben ik zeker drie maanden verder….
Aerdvark schreef:
Ik kwam tot de ontdekking dat op het kenteken staat: kleur = wit en de auto is D special confort. IN het echt is ie dus rood. Ik dacht dat ie helemaal origineel was, had ik gevraagd. Dus niet, tja, niet goed opgelet.
1e plaatje:
04FD0809
3e plaatje (op motorblok)
DXHet ingeslagen nummer in het ijzer (chassisnummer rechts voor onder raam):
04FD0809Hoe zit dit nou precies?
Precies wordt moeilijk.
Voor modeljaar 1973 zijn de chassisnummers 04FD0001 t/m 07FD0578 uitgegeven voor de DSuper en DSpécial. Ruim 30000 “eenvoudige” DSsen dus dat jaar (nog zonder de DSuper5’s). Jouw DS zit met nummer 04FD0809 heel vroeg in het modeljaar. Dat liep in die jaren van juli tot juli. De oorspronkelijke registratie op Nederlands kenteken op 28/8/72 is dus heel kort na productie. De verkopen gingen nog steeds heel lekker.
Aan het chassisnummer kun je niet zien op het een DSuper of een DSpécial is. Verschillen zaten in motor en verdere uitrusting. Aangezien dat bij jou allemaal niet origineel meer lijkt wordt het gokken. Als het witte dak origineel is, dan heb je een DSpécial.
De DX motor (met 2-traps Weber carburateur) is geleverd op de DS21 in de modeljaren 1966 tot en met 1968. Die is dus niet origineel.
In modeljaar 1973 is Rouge Masséna geleverd als koetskleur. Is roder dan wat jij hebt. Waarschijnlijk is bij jou alle plaatwerk van een DS21 Pallas overgezet. Kan goed uit modeljaar 1972 zijn, met inliggende deurklinken, in de kleur Rouge de Grenade. Lijkt op het Bordeaux van de jaren daarvoor. Kan natuurlijk ook zijn dat alles een keer overgespoten is in Bordeaux. Origineel kan jouw auto Blanc Meije geweest zijn. Die kleur wit was voor modeljaar 1973 leverbaar voor de DSpécial en DSuper. Blanc Meije was ook de kleur van de daken van alle DSpécials.
Een DSuper of DSpécial is nooit met leren bekleding geleverd. Dat is dus met het verPallassen meegekomen. Eerst bruin leer en nu gedeeltelijk zwart. Als het bruine leer van het meubilair nog in goede staat is zou ik dat uitwisselen tegen het zwarte wat er nu in zit. Past een stuk beter bij de deurpanelen.
Voor de montage van de veiligheidsgordels kun je hier eens kijken: http://www.citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_SafetyBelts.html
Veel plezier met je DS,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Nou ik heb alles gelezen…
Volgens bovenstaande omschrijvingen, en met name van de omschrijving van auteur “ID66” ben ik er nu wel zo’n beetje uit:
1. Het is een Dspecial sowieso. Kentekenpapieren en chassisnummer matchen met dat wat in de auto af te lezen is en het komt overeen met de omschrijving van ID66. Dit wordt ook bevestigd via Waterman’s PB. Kijk maar:
Jaren lange ervaring heeft als gevolg gehad dat ik al die codes nog min of meer in mijn hoofd hebt. D special confort betekend een aangeklede D special. Dat wil zeggen, stuurbekractiging, klokje, achterruit verwarming, draailampen, stoffen bekleding en grote wieldoppen. Maar, ‘t is geen DS. Dus, geen remknop, en die DS letters op de koffer en zijkant horen er ook niet op. Je auto is dus een beetje samengesteld, en dat maakt niet uit als ie maar lekker rijdt!
2. Op het kenteken staat vermeld kleur ” Wit “. Nou, deze is rood maar zo goed ik kan beoordelen niet gespoten. Dus ja, ik denk ook dat alle plaatwerk is overgezet. Je vind nergens wit meer.
3. Het interieur (leer) is niet origineel. De deurpanelen zijn er een beetje simpeltjes op gezet vind ik. En dat is allemaal bruin leer. Waarom iemand er dan toch in vredesnaam zwarte stoelen in heeft gezet? Wellicht is de persoon in kwestie onverwacht gestopt met het project ” verpallassen “.
4. De motor komt ook niet uit een Dspecial maar uit een DS21 die blijkbaar een keer overgezet is.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Dat er een 2100 motor inzit is wel erg leuk. Zoals Serge zegt is het enige wat je nog mist een 5 bak om echt relax te rijden.
Zou je niet beter de zwarte zetels verkopen en de bruine gewoon eens goed onder handen nemen en dan die plaatsen. Ik denk dat dat een stuk mooier is met de kleur van je auto.
Alles bij mekaar, het extra interieur inbegrepen, is de auto wel wat geld waard. 5000€ is een goede prijs, niet?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou ook eerst eens lekker een zomer gaan rijden! Wie weet wordt je verliefd op je auto. Het is dan echt JOUW auto en het maakt geen REET uit of het een dspecial is geweest!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>