Ervaringen met blue tooth Gr. C4 picasso?
sanddevil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 14 mei 2007 02:06 PM

Hallo allemaal,

Lees op het forum verschillende uiteenlopende berichten over de kwaliteit en ervaringen met het bellen via blue tooth. Ik lees met name wat over het doffe geluid. Zijn ieders ervaringen negatief of zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben?

Groetjes

Nadine

Besteld eind april een GC4 2.0HDiF EB6V LB met bluetooth kleur nocciola, rijden vanaf 9 augustus

Profiel  

Berlin.Go.Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 15 mei 2007 12:09 AM
  [ # 1 ]

Je leest inderdaad elders op het forum meer. Daar gaat het meestal over de combinatie telefoon en bediening vanuit het menu (vanaf het stuur). Nogal wat telefoons, waaronder de mijne (Sony Ericsson) communiceert dus niet goed. Dit betekent bellen vanuit de telefoon (is soms ook weer makkelijker met het springen naar namen achter in je telefoonboek).
Dof geluid is iets wat ik niet ken, sterker nog het geluid is uitstekend! Zowel voor de bestuurder, als voor de beller. Het is zo stil in de C4Picasso dat ik vaak hoor van bellers dat ze niet horen dat ik vanuit de auto bel.
Eigenlijk ben ik al met al zeer tevreden.

Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 15 mei 2007 01:40 AM
  [ # 2 ]

Ik heb geen Picasso, maar een gewone C4 Berline. Het bluetooth systeem en de radio zijn hetzelfde.

Door de diverse berichten op dit forum was ik ook erg huiverig, maar met mijn Nokia 6021 werkt alles perfect en hij was binnen een halve minuut gekoppeld. Het geluid is juist erg helder en beter dan met mijn Nokia vaste Carkit. Mijn behoorlijk dove moeder kan mij goed verstaan. Het schijnt inderdaad heel erg telefoon afhankelijk te zijn. De meest moderne telefoon is niet altijd DE oplossing. Mijn oude Nokia 6310i (prachttoestel) van begin 2003, doet het ook goed met de C4 Bluetooth.

Ik heb alleen het volgende geconstateerd, de werking van de Bluetooth carkit in combinatie met de parkeersensoren. De carkit is geschakeld over de radio. Als ik gebeld wordt (ja er zijn mensen die met WOF willen bellen), dan hoor je het geluid over de speakers en wordt het geluid van de radio/CD weggedrukt en de CD gaat op pauze.

Nu zal je zeggen, dat is normaal, wat klopt, maar als ik achteruit rijd en de sensoren gaan piepen drukken deze normaal het geluid van de radio weg. Als ik dus bel en ik rijd achteruit en de sensoren beginnen te piepen, dan wordt ook het telefoongesprek weggedrukt. Wat er overigens ook toe leidt dat je met sommigen aan de telefoon juist achteruit tot vlak voor een obstakel wil gaan rijden.

WOF Laughing

WOF lovecitro

De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  

sanddevil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 mei 2007 01:19 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen. Ik heb ook dat prachtige toestel de onverwoestbare nokia 6310i
Maar hij is wel aan vervanging toe zo langzamerhand. Ik blijf zowiezo bij Nokia en hoop nog van meer mensen te horen met welke type nokia zij goede ervaringen hebben. En WOF, bedankt voor je tip pover de parkeersensoren, ik zal er rekening meee houden dat het niet zo verstandig is om te bellen en in te parkeren tegelijk.

Groet

nadine

Besteld eind april een GC4 2.0HDiF EB6V LB met bluetooth kleur nocciola, rijden vanaf 9 augustus

Profiel  

hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 371

Gepost: 15 mei 2007 11:51 PM
  [ # 4 ]

Mijn nokia 6230 is ook kraakhelder. Soms weten ze niet eens dat ik mobiel ben op dat moment. Mede dankzij die fantastische HDiF motor.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 23 mei 2007 01:51 AM
  [ # 5 ]

Ik heb met mijn 6310i goed geluid. je kunt met de volumeknop van de radio ook het geluid van de telefoon harder zetten. Je eigen geluid wordt voor de ontvanger wel wal “holler”. Heb soms wel problemen dat de voicedial niet wordt herkend. Soms wel en soms niet. Wellicht is de 6310i toch aan vervanging toe? Hebben anderen dit ook? (ik bedoel het probleem met de voicedial, niet de vervanging van het toestel Wink

Scrollen naar het eind van je adresboek kan ook met de rechter knop van je radio. Met links en rechts van die knop scroll je direct naar de volgende beginletter. (niet ideaal maar werkt wel)

Wat ik wel lastig vindt is als je een bedrijf belt en je krijgt zo’n computerstem die vraagt: Toets 1 voor verkoop en 2 voor andere zaken…moet je je toestel eerst zoeken…....

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

sanddevil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 mei 2007 12:42 PM
  [ # 6 ]

Hallo gerrit,

Bedankt voor je reactie, met deze info kan ik wat. Waar leg jij trouwens je telefoon neer in de auto?
Is daar een mooie opbergruimte voor of bakje zodat hij niet door je auto slingert? Laughing

Groetjes

nadine

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 23 mei 2007 01:52 PM
  [ # 7 ]

@Nadine

Plekjes genoeg om hem op te bergen. Vooralsnog heb ik het toestel in m’n borstzakje maar omdat ik veel bel schaf ik een autolader aan en leg hem dan tussen de voorstoelen in één van de vakjes. (ik bel de foon in een dag leeg nu hij niet meer in de carkit staat)

Overigens werkt het ook prima als je de foon onder de grote klep op het dashboard legt.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook