1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX, geen vermogen meer
Duc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 31-12-2003

Gepost: 24 december 2004 02:50 PM

Wie kan mij op weg helpen…...heb een BX uit 91, 1.6 benzine die op
de snelweg opeens z’n vermogen verloor.
Starten is geen probleem en hij loopt dan prima stationair, alleen bij teveel gas geven gaat houdt hij zo in dat hij afslaat.
Loopt maximaal 30km/u

Dacht eerst aan een lekke koppaking, maar zowel het oliepeil als de koelvloeistof zijn op niveau.
Bougies zien er goed uit.

Alvast bedankt

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2004 02:53 PM
  [ # 1 ]

Injectie naar de klote?
Het stationair process gaat vaak door een ander deel van de ECU dan de rest van het toerenbereik.
Veel gas geven is veel lucht toevoer. weinig benzine en veel lucht is afslaan…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Duc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 31-12-2003

Gepost: 24 december 2004 03:00 PM
  [ # 2 ]

Is de injectie op 1 of andere manier te controleren?

Profiel  
 
jeffer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 22-07-2004

Gepost: 24 december 2004 03:00 PM
  [ # 3 ]

Wat is een ‘ECU’?

"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2004 03:05 PM
  [ # 4 ]

Electronic Control Unit

Niet makkelijk te controleren. Haal je accupolen eens een paar minuten los. Dan zou ie moeten resetten.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 december 2004 03:06 PM
  [ # 5 ]
jeffer schreef:

Wat is een ‘ECU’?

Electronic Control Unit

Ofwel de injectiecomputer.

Ga eens naar een garage en laat hem uitlezen. Waarschijnlijk een kapotte MAP sensor of een slangetje naar zo’n MAP sensor gescheurd.

Dan detecteert iet niet meer dat er meer lucht doorheen gaat en spuit ie dus ook niet meer benzine in.

Gr,
Marten

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2004 03:07 PM
  [ # 6 ]

Nou daar komtie Wat is een MAP?

marten?
manifold pressure sensor?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 24 december 2004 03:14 PM
  [ # 7 ]

Wie weet zitten de schotten van de uitlaatdemper los en blokkeren die de uitlaatgas. Dat kan ook wel eens tot gevolg hebben dat je vermogen verliest wanneer je gas geeft.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 december 2004 03:31 PM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:

Nou daar komtie Wat is een MAP?

marten?
manifold pressure sensor?

Ik geloof Manifold Absolute Pressure.

Je hebt 2 van die sensoren. Eentje meet de druk van de buitenlucht. De andere de druk in het inlaatspruitstuk. Dat levert voor de ECU he drukverschil op aan de hand waarvan de ECU kan bepalen hoeveel lucht er door de motor wordt aangezogen. De ECU spuit aan de hand daarvan netjes de juiste hoeveelheid brandstof in.

Het spreekt voor zich dat het slangetje van het inlaatsppruitstuk naar de MAP sensor in onberispelijke staat moet zijn.

Gr.
Marten

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 december 2004 03:31 PM
  [ # 9 ]

zijn je bougies niet gewoon op? of zit je verdelerkap onder de oxidatie?
begin bij het begin. niet gelijk de ecu lostrekken Rolling Eyes

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 december 2004 03:37 PM
  [ # 10 ]
metro2005 schreef:

zijn je bougies niet gewoon op? of zit je verdelerkap onder de oxidatie?
begin bij het begin. niet gelijk de ecu lostrekken Rolling Eyes

Volgens mij gaat ie dan niet ineens slecht lopen, maar gaat het geleidelijker.

Natuurlijk kan de kat ook dichtzitten, maar dan vind ik het nog vreemd het ineens gaat.

Mijn advies blijft. Laat die ECU eens uitlezen (en dat is iets heel anders dan hem eruit trekken). Dan kun je alle storingen zien van het brandstofsysteem. Brandt er ook een geel lampje op je dashbaord?

Gr.
Marten

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2004 03:45 PM
  [ # 11 ]

Inderdaad. Hij loopt ook goed stationair! en start goed ... Toch?
ECU uitlezen en/of resetten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Duc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 31-12-2003

Gepost: 24 december 2004 04:13 PM
  [ # 12 ]

Ik heb de ECU gereset door de accu polen een paar minuten los te halen….helaas zonder succes.
Het is overigens nog steeds starten lopen, hij ploft niet of loopt absoluut niet onregelmatig stationair.

Bougies zijn 3 maanden geleden nog vervangen en zien er perfect uit, de verdelerkap is vorig jaar vervangen

Die MAP sensor / slangetje kan ik vinden aan het injectiegedeelte?

Profiel  
 
Duc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 31-12-2003

Gepost: 24 december 2004 04:14 PM
  [ # 13 ]

Overigens, er branden geen gele lampjes op het dashboard (of rood)

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 december 2004 04:15 PM
  [ # 14 ]

blijft ie niet gewoon op stationair mengsel lopen oid.
of trekt ie niet ergens valse lucht aan waardoor de motor te arm gaat lopen?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 december 2004 07:14 PM
  [ # 15 ]
metro2005 schreef:

blijft ie niet gewoon op stationair mengsel lopen oid.
of trekt ie niet ergens valse lucht aan waardoor de motor te arm gaat lopen?

Van valse lucht gaat ie erg gieren (sprak hij uit ervaring met dit motortype).

De MAP-sensor vindt je hier:

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook