horizontaal armpje was nog goed en zat ook nog vast, verder alle nippels goed in de vet gezet ( was ook wel nodig ! ) maar nog steeds speling en een kloekgeluid en een voelbare beweging in de stuurinrichting als je bijv. een rotonde neemt en terug stuurt..
die twee lange stuurstangen die in het miden samen komen zit ook speling op hoort dat? klikklak zeggen die dingen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Hoi Neen dat hoort niet daar mag maar heel weinig speling opzitten is zelfs een apk eis. Wanneer dit versleten is kan het ook losschieten en dat stuurt beroerd zou zelfs zeggen dat de eend dan zijn eigen iedeeën krijgt over de richting waar ze heen wil. En bij honderd kilometer per uur is dat niet fijn. ops:
Makkelijkste is dan een hele stuurbuis vervangen. Heb je nog een mooi klusje voor de boeg.
De speling op haar fusee’‘s verdenk ik zelf eerder van het probleem. Dit is lastig maar voor de volgende apk zou ik zeggen, of je moet zin en tijd hebben en deze vervangen. Je kan er al je aggressie in kwijt
Hoe groot is de speling op haar fusee’s?
Groet Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
xm'metje schreef:(...) die twee lange stuurstangen die in het miden samen komen zit ook speling op hoort dat? klikklak zeggen die dingen
Speling in welke richting ?
Schijt aan originaliteit.
Stel dat de fusees goed zijn. Het kan zijn dat de keurmeester geen zin of tijd had om dit te controleeren. Misschien heb je van te vooren verteld dat de fusees vervangen zijn?. Maar het kan ook de stuurkogel zijn. Dit is het schanierpunt. van de lange armen die van het stuurhuis komen en dan naar het wiel gaat. (staat net niet op de foto)Het ding dat met twee boutjes op het huis zit waar de fusee pennen in zitten.Er zit een rubber manchetje omheen.
Als het stuurhuis kapot is dan heb je een hele klus. Maar die gaan naar mijn weten bijna nooit stuk.
groet Patri