Mensen,
Hoe zit het met een APK verlopen Eend in kwestie, wel verzekerd? Ik ben hem aan het restaureren maar de APK is verlopen.
Kun je daar beboet voor worden? Hoe zijn jullie ervaring. VOoral omdat hij over een tijdje al klaar is, is schorsen ook een dure oplossing…
schorsen is +-25 euro
apk verlopen kan je een boete voor krijgen
Juist, ook als je er niet mee rijd, kan de doormiddel van register controle alsnog fanmail van het CJIB krijgen.
Even naar het postkantoor, voor 22,70 ben je de man.
Auto’s jonger dan 15 jaat kosten 68 euro om te schorsen, ouder dan 15 jaar bovengenoemd bedrag. Maar met een eend hoef ik niet te vragen of ie wel 15 jaar oud is.
Als je meer dan 7 auto’s schorst, zijn de 8ste 9de enz enz gratis.
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik sluit mij met de heren hierboven aan qua het APK en boete verhaal. Helaas heb ik dat al eens meegemaakt…
Wat betreft verzekeren. Hoewel tussenpersonen vaak anders zeggen, ben je doorgaans wel verzekerd met een verlopen APK. Echter, mocht je een ongeluk veroorzaken door een technisch makement welke een APK-afkeurpunt is, dan ben je het haasje…
Check dit bij je eigen verzekering, de voorwaarden kunnen onderling verschillen. Maar dit is wat ik heb uitgezocht.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
En ik ben onvrijwillig ervaringsdeskundige geworden.
Een maand gaat nog, maar dan worden ze al snel lastig…
Ze druk eens in de zoveeltijd op “zoek” en dan kotst het systeem alle auto’s met verlopen APK en geen verzekering eruit…
Dit gaat naar CJIB en die kotst een prachtig schrijven uit de printer welk netjes op je deurmat gelegt word.
De techniek staat voor niets tegenwoordig, alles gaat automatisch…
gemak dient niet altijd de mens
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Thijsvandebles schreef:
Als je meer dan 7 auto’s schorst, zijn de 8ste 9de enz enz gratis.
Ervaringsdeskundige??
@GOD: ‘t is op zich natuurlijk wel logisch dat ze daarop controleren, volgens mij heeft ‘t echter niets met tijd te maken maar zijn het gewoon steekproeven. Het kan binnen een paar dagen misgaan maar ‘t kan ook een jaar goedgaan…