Uhm, Renz, jij mag ook maar 120 met jouw reservewiel…Het is dan weliswaar een volwaardig wiel maar er zit ook een stickertje op met 120 km/pu
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik vroeg me eigenlijk alleen nog af. Als ik bijvoorbeeld geen Musketier bumper of iets dergelijks kan krijgen zou ik dan ook een stuk uit de orginele bumper kunnen halen? Of raden jullie mij dit af? (Hetzelfde gat wat dus aan de linkerkant zit, rechts op dezelfde plek er ook uit halen)
En ik vroeg me nog 1 dingetje af. Hoe zit het precies met de APK? Krijg je daar geen problemen mee als ik er een paar zelfgemaakte pijpjes tussen zet en nog een uitlaat aan de rechterkant?
Dit komt misschien een beetje stom (suffe vragen) over maar ik hecht nogal veel waarde aan zekerheid omdat ik wel zuinig ben op mijn ZX’je en haar niet wil verneuken
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Met de apk krijg je volgens mij geen problemen als je een 2e uitlaat monteert aan de andere zijde, althnas, ik heb dat nog nooit gehoord…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
MMMmmm das wel een mooie. Met orginele bumper is ook niet verkeerd. Ik zit echter nog te twijfelen of ik 2 Remusuitlaten ga gebruiken. Die dingen zijn wel gigantisch groot. De uitlaten de ZX cruiser bijvoorbeeld gebruikt zijn wel wat kleiner maar zullen hetzelfde effect hebben (heb je toevallig de afmetingen voor mij, in ieder geval bedankt voor je plaatje)
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
ZX-Cruiser schreef:[list]ESD Uni DualSound 300x132mm 102mm StraightCut
Universele Einddemper 300x132mm eindstuk 102mm, met uitneembare demper[/list:u]
He die ken ik wel die heb ik onder een ford en onder een renault 19 gehad komt echt een lekker geluidje uit
BX 1.9 TZI
Jeromeke schreef:ZX-Cruiser schreef:[list]ESD Uni DualSound 300x132mm 102mm StraightCut
Universele Einddemper 300x132mm eindstuk 102mm, met uitneembare demper[/list:u]
He die ken ik wel die heb ik onder een ford en onder een renault 19 gehad komt echt een lekker geluidje uit
ik spreek uit ervaring, dat ding wil je NIET onder een zx hebben.
in elk geval niet onder een 8 klepper.
die heb ik eronder gehad en de auto maakte meer herrie als een crx met een stuk steigerpijp van voor naar achter.
bovendien klapperde dat ding overal tegenaan omdat ze eigenlijk te lang zijn….
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
............ en ik heb hem van Metro overgenomen.
en vind hem heerlijk, rustig met demper erin en een lekker geluid met demper eruit.
oh ja en dan pruttelt ie ook lekker.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
k koop gewoon een RVS dempertje
ZX-Cruiser schreef:
Ben nog steeds benieuwd hoe hard dat nou was dan. Heb inmiddels al meerdere auto’s gehoord met alleen een einddemper (106 rallye, pug MI16, onze AX) en zelfs dat is nog wel te doen (wel HARD op de snelweg!)
De mijne maakt met die dingen erin een beschaafd maar aanwezig geluidje. Zonder is duidelijk harder, maar ook meer geplof enzo.
ik heb het erg druk gehad, en telkens precies wanneer de Citrosport meeting in Nieuwegein was ( dat is voor mij het minst ver rijden) was of mijn vriendin jarig of was ik zelf jarig.
mijn goede voornemen is dan ook om in het nieuwe jaar op de meeting te komen.
dat zul je hem wel horen
Edit by SZ: Quote gefixt
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
ZX-Cruiser schreef:metro2005 schreef:
ik spreek uit ervaring, dat ding wil je NIET onder een zx hebben.
in elk geval niet onder een 8 klepper.
die heb ik eronder gehad en de auto maakte meer herrie als een crx met een stuk steigerpijp van voor naar achter.
bovendien klapperde dat ding overal tegenaan omdat ze eigenlijk te lang zijn….Ben nog steeds benieuwd hoe hard dat nou was dan. Heb inmiddels al meerdere auto’s gehoord met alleen een einddemper (106 rallye, pug MI16, onze AX) en zelfs dat is nog wel te doen (wel HARD op de snelweg!)
De mijne maakt met die dingen erin een beschaafd maar aanwezig geluidje. Zonder is duidelijk harder, maar ook meer geplof enzo.gti_styling84 schreef:k koop gewoon een RVS dempertje
Dit IS RVS, net als de rest vanaf de kat
ik heb jouw dempers op een citrosport meeting gehoord en dat was echt een stuk zachter als dat ding van mij
weet niet hoe die onder de zx van patrick klinkt maar aangezien hij het over een beschaafd geluid heeft neem ik aan dat het bij hem ook zachter klinkt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Mijn demper is nu nog niet RVS, maar wordt het wel kga volgende maand een RVS einddemper kopen… dan krijg k wel een beter geluid.
Met een beetje mazzel krijg vrijdag mijn Green Performance Kit filters voor de ZX en dan zal er zeker een anders geluidje uit de Remus komen denk ik.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Josssie schreef:Met een beetje mazzel krijg vrijdag mijn Green Performance Kit filters voor de ZX en dan zal er zeker een anders geluidje uit de Remus komen denk ik.
yup
die dingen maken een heerlijk (hard) geluid, zeker in combinatie met einddemper.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Josssie schreef:Met een beetje mazzel krijg vrijdag mijn Green Performance Kit filters voor de ZX en dan zal er zeker een anders geluidje uit de Remus komen denk ik.
yup
die dingen maken een heerlijk (hard) geluid, zeker in combinatie met einddemper.
Haal dan gelijk ffe je Katalysator eronder vandaan dat klinkt en trekt nog ffe wat harder
Maandag haal ik de filters op. Ik kan nie wachten
Xsara Coupe 1.6 16v VTR