2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Willems aanstaande BX 16 valve
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 16 mei 2007 03:04 AM
  [ # 16 ]

Volgens mij heb ik de advertentie van de bewuste BX wel eens gezien, wel een aardig ding voor zover ik me kan herinneren.

Maarreeh jij wil toch airco, zit dat erop?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 mei 2007 08:44 PM
  [ # 17 ]

lijkt me een goede wagen (en voor weinig) dus kopen maar Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 16 mei 2007 09:51 PM
  [ # 18 ]

ben het met mssl ens je moet niet te snel willen toehappen en de auto heeft al een paar keer te koop gestaan Confused

daarbij de punten de je opmoemt die zouden gewoon gemaakt moeten worden

tuurlijk kan een auto veel km aan maar als er bijna geen onderhoud historie is moet je wel gaan uitkijken vind ik want als er iets mis gaat gaat het meestal ook goed mis en lopen de kosten heel erg hard op

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 mei 2007 10:43 PM
  [ # 19 ]

de staat momenteel een witte 16v te koop met +-110000km in orginele staat met de historie erbij als je intresse heb hoor ik het wel

Profiel  

Gospel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 16 mei 2007 10:53 PM
  [ # 20 ]

Jaloers

Zo te horen niet heel erg veel abnormale kosten.

Normaal als je ‘n bx koopt dien je toch te rekenen op al snel 3 of 400 Eurie onkosten.

En dan heb je wél ‘n 16V!

Jaloers zeg ik kopen!

(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 mei 2007 10:59 PM
  [ # 21 ]

Je krijgt inderdaad toch altijd werk aan je BiX, de mijne is trouwens behoorlijk afgeragd Laughing de vorige eigenaar kende geloof ik alleen óf geparkeerd, óf vol vermogen, en ik kan je in ieder geval zeggen dat het blokje fenomenaal sterk is! na RUIM 3 ton, heb ik nog steeds 15 bar op iedere cilinder. Ok, alles eromheen gaat eens stuk, maar mijn ervaring is dat het meeste gewoon nog verkrijgbaar is via de onderdelenhandelaars.
En als je zelf kunt sleutelen is het helemaal een perfecte machine om heeel erg veel lol mee te hebben!

Hier vind je een lijstje met al het onderhoud en de kosten die ik er aan gehad heb (moet inmiddels weer wat bijgewerkt worden) ook kun je zien hoeveel tijd ik kwijt was aan de klusjes, en nu een krap jaartje en 30.000 kilometers verder kan ik niet zeggen dat ik wat dan ook maar te klagen heb gehad met hem. Hij heeft af en toe zijn nukken, maar daar is het een BiX voor.

Ik zeg Kopen!!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 17 mei 2007 12:22 AM
  [ # 22 ]
Mechuccio schreef:

de mijne is trouwens behoorlijk afgeragd Laughing de vorige eigenaar kende geloof ik alleen óf geparkeerd, óf vol vermogen

Hmmm, volgens mij was ik de vorige eigenaar… en dat afraggen heb ik nooit gedaan, dus waar die verhalen vandaan komen???

BX19TZI schreef:

Aldus hier de lijst.
Motor:
Technische staat: OK
Slaat altijd aan, draad naar relais op startmotor moet even goed vastgezet worden, zit een beetje los (stekker/draad corrosie)
Advies:
Beurtje + distributie riem (km niet gehaald sinds laatste vervanging, maar zit er nu wel langer dan 1 jaar in)

Wie gaf dit advies? En hoe weet je de technische staat van de motor? Laat iemand die er verstand van heeft, de auto bekijken en keuren. Vertrouw niet blindelings op advies van de verkopende partij.
Overigens kan een losse draad naar de startmotor voor een behoorlijke kortsluiting zorgen.

Hydrauliek:
Recent 5e bol vervangen.
1 X leiding lek op de aansluiting in drukregelaar (druppelt beetje). Bij stilstand en drukverlies naderhand komt hier na verloop van tijd een beetje lucht binnen in het systeem waardoor de stuurbekrachtiging begint te haperen. Wanneer je hem dan weer ontlucht is het weer voor een poos over, je hoeft dus geen prioriteitenklep of drukregelaar te vervangen, alleen de lekkage te verhelpen.
Veerbollen zijn in nog redelijke staat.

Ook nu weer, waarvan heb je deze informatie? Een haperende stuurbekrachtiging kan ook op hele andere zaken wijzen binnen het hydraulisch systeem.

Carrosserie:
Scherm linksvoor lelijk (niet rot), ik heb hier een vervangend scherm voor (tweedehands)
Raamstijlen voorruit bovenzijde (beide kanten) roestplekje
Onderzijde bestuurdersdeur roestplek (binnenzijde)
Bovenste scharnier bestuurders deur heeft wat speling op de pen
Deur rubber portier rechtachter sluit op een of ander manier niet goed aan, waarschijnlijk verdroogd en vervormd, waardoor er soms bij de juiste windrichting een klein beetje water naar binnen komt wanneer hij geparkeerd staat, bij rijden heb je daar geen last van (zelfs niet bij hoosbuien)

Roestplekjes bij de raamstijlen zijn een vaker voorkomend probleem bij BXen. Echter de plekjes kunnen vaak veel groter zijn dan ze op het eerste gezicht lijken.
Sluit de deurrubber niet goed of is het portier krom? Is de deurrubber stuk?

Technisch:
Aandrijfas rechtsvoor defect (waarschijnlijk lager van vinger af)
Handremkabels moeten vervangen worden vanwege schade aan beschermmantel, werken echter nog wel goed

Een aandrijfas vervangen is goed zelf te doen als je weet hoe. Handremkabels zijn een bekend BX-probleem.

Elektrische installatie:
Achterruitenwisser motor krijgt spanning maar draait niet (motor defect)
Alle overig zaken werken naar behoren. Alle elektrische ramen werken alsmede de afstandsbediening van de centrale vergrendeling

Alles zelf gecontroleerd?

Interieur:
In goede staat. Alleen handschoenen kastje bovenop dashboard is defect (scharnier van klep is aan 1 zijde afgebroken + over bekende breuk in ventilatie rooster/gleuf voorruit ontwaseming).

Beide gevallen komen vaker voor bij BXen. Beide zaken zijn niet typisch BX16V.
Ik zou zeggen: Laat de BX door iemand met verstand van zaken bekijken en hak dan de knoop door.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 mei 2007 12:25 AM
  [ # 23 ]

Ik ben de gelukkige die mee gaat kijken. Komt wel goed denk ik Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 mei 2007 12:31 AM
  [ # 24 ]
Eric Vertogen schreef:

Hmmm, volgens mij was ik de vorige eigenaar… en dat afraggen heb ik nooit gedaan, dus waar die verhalen vandaan komen???

Very Happy ik wilde je niet voor de schenen stoten hoor Very Happy en met afraggen bedoel ik niet lomp een auto naar de klote rijden zoals je de welbekende petjes met hun golfje ziet doen. Maar ik weet wél dat jij niet vies was van het induwen van het gaspedaal Laughing enkele onderdelen die eraf moesten spraken boekdelen Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 17 mei 2007 12:46 AM
  [ # 25 ]

je kan hem wel kopen, maar ik zou er niet meer dan 300 voor neerleggen (ook echt alleen omdat het een 16v is:D)

Citroën D Special 1970

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 17 mei 2007 12:49 AM
  [ # 26 ]

ik mis een stukje waar staat deze en wat vragen ze ervoor???
ik heb inmiddels ook wel wat ervaring met die 16v’s en ik heb ook een vraagje word dit een hobby project of dagelijks vervoer?

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 17 mei 2007 12:50 AM
  [ # 27 ]

vergeet die grijze rampenbak gewoon en kijk hier eens na Wink

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 17 mei 2007 12:55 AM
  [ # 28 ]

2800euro!!!! halen invoeren eind bedrag zo’n 3.500 is toch wel heel veel hoor.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 17 mei 2007 12:55 AM
  [ # 29 ]
stan schreef:

2800euro!!!! halen invoeren eind bedrag zo’n 3.500 is toch wel heel veel hoor.

Confused valt echt wel mee hoor daarbij heb je een unieke auto dan Wink

en zie zoiets maar eens in ned te vinden

vb

die witte van beek liep ook richting de 2500 euro met heel veel km en niet zo mooi
die bx sports die te koop staan voor 5000 euro
je moet niet vergeten een sport en 16v mag best wat duurder zijn als ze in mooie staat zijn

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 17 mei 2007 01:01 AM
  [ # 30 ]
citroenc2 schreef:

die witte van beek liep ook richting de 2500 euro met heel veel km en niet zo mooi
die bx sports die te koop staan voor 5000 euro
je moet niet vergeten een sport en 16v mag best wat duurder zijn als ze in mooie staat zijn

Dat denk ik ook. Ik meen me te herinneren dat vorig jaar rond Citromobile nog een origineel NL 16v voor ong. 4000 euro van eigenaar wisselde (90.000 op de klok). Het is echt iets heel anders dan een tzi, gt of gti. Ik zou ook veel eerder voor dit witte exemplaar gaan; dat lijkt me echt nog een frisse wagen, waar je op de lange termijn alleen voordeel bij hebt.

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook