Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat voor schuifdakje zit erin?
Ik heb tussen de boekjes brochures gezien van Vermeulen Hollandia. Het is een schuifkanteldak. Een afdekbare glazen was misschien wel mooi geweest maar ja, je kunt niet alles hebben.
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
op t eerste gezicht staat het goed. aardig dat je er een plu bijkreeg.
Xsara_Coupe schreef:Trouwens, je zal de koppakking wel moeten vervangen. De enige andere optie is neem ik aan sloop? Of rijdt de auto ondanks alles nog heel goed?
Sterkte iig!
Ja, rijdt perfect. Je merkt ook niet dat de koppakking lek is als-ie dat al is. Misschien iets qua vermogen, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Verbruik benzine is ook in orde.
Carroserie is verder mooi, heeft één deukje rechts in achterdeur, en wat lelijke krassen op het linker achterscherm. Verder ziet het er nog puntgaaf uit!
Automaat is denk ik ook nog in orde, krijg wel een hupje als ik ‘m in de versnelling zet.
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
Schitterende auto,ik ben jaloers.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Wow ik had de foto’s nog niet gezien… wat is dat toch ontzettend mooi, een Type2 XM in die kleur met die velgen.
En dat open dak? Is dat gewoon een stuk staal, dat amper zichtbaar is als ie dicht is? Mooi zeg, en weer eens wat anders dan andere aftermarketdakjes…
Ik ben vooral jaloers op je radiostuurbediening, en volgens mij ook op de console waarop de telefoonhouder zit
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Hé Xsara!? nu ben je niet de enige meer met een krakkelé zilveren dame.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Harm schreef:Ik ben vooral jaloers op je radiostuurbediening, en volgens mij ook op de console waarop de telefoonhouder zit
Tjah, daar zit ik mooi mee opgescheept, met die telefoonhouder. Ik heb een telefoon en pda in één, en daar zit ook al een montagebeugel voor. Die telefoon heb ik niet, kon ik erbij kopen maar had dus geen interesse. Heb de console even losgemaakt, en uiteraard is het velours paneel niet meer om aan te zien: de console is er in ‘gestempeld’. Bovendien zijn er nog wat schroefgaten afgedekt. En een speaker bij de voeten van de passagier voorin.
Mijn boordcomputer detecteert trouwens geen kapotte lampen. Ook krijg ik niet de melding om het rempedaal in te trappen bij het starten, voor controle remlichten. Zit dit er niet in of werkt het op één of andere manier niet?
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
Die melding krijg ik ook niet.
Zal wel normaal zijn…
Enne, er is nog een fiorum lid met een krakele zilveren dame Een echt xm kwaaltje dus…
Xsara_Coupe
Mijn boordcomputer detecteert trouwens geen kapotte lampen. Ook krijg ik niet de melding om het rempedaal in te trappen bij het starten, voor controle remlichten. Zit dit er niet in of werkt het op één of andere manier niet?
Da’s bij mij ook zo…
Tjah, daar zit ik mooi mee opgescheept, met die telefoonhouder
Ik zou ‘m wel kunnen gebruiken… dus niet weggooien hoor
Hey Neut, welkom op het forum.
Mja, is mooi ding. Die 13e ruit daar heb ik trouwens veel plezier van gehad. Met het inbouwen was ook alles goed gegaan. Dank!
Enne, ik was toen al op zoek naar deze kleur, mission accomplished!
xsara_coupe schreef:Enne, er is nog een fiorum lid met een krakele zilveren dame Een echt xm kwaaltje dus…
Aha Xsara_Coupe, je bent ook niet zo heel lang in het bezit van een zilveren dame, leuk! . Maar op die van jou ben ik ook jaloers hoor, de 24V-handgeschakelde uitvoering. Alleen is die uitvoering me iets te duur in onderhoud…
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
Goed nieuws, denk ik!
Er hebben vandaag 2 monteurs naar mijn auto gekeken - zonder demonteren - en die hebben besloten dat er geen sprake is van een lekke koppakking of gescheurde kop ofzo. Ook de garagehouder waar de auto in onderhoud is geweest en laatst gecontroleerd heeft gaf aan dat ze niets konden vinden wat op een lekke koppakking duidt. Koelvloeistof verbruik merk ik weining van, zie wel dat er een beetje prut op drijft. Ik zou bijna denken dat de vorige eigenaar het reservoir nokje vol heeft gegooid en daarom koelvloeistof verliest… Ik ga binnenkort een lange rit maken, misschien dat dat meer vertelt. Er staat in het boekje dat je ‘m tot 2 centimeter boven het merkteken moet vullen. Waar zit dat merkteken? Stomme vraag zeker ops:
Motor wordt zelfs minder snel warm dan m’n 2-liter XM, is dit goed?
Zal ook aan de garage vragen of die mijn ABS-computer kunnen uitlezen, ik geloof dat ik dit niet zelf kan doen.
Dan moeten we nog op naar een nieuwe achterdemper, lokale sloop wordt lastig, geen V6’en, maar ik zag dat meneer Bart Hebben een gebruikte musketier achterdemper heeft voor 90 euro, is dit wat? Staat wel leuk met dat dubbele ovale pijpje
Ik moet nog even kijken naar het pompje voor de ruitensproeier achter, die doet niets - zal wel vervangen moeten worden, spatbord eraf :zucht: ...
Mistachterlichten werken ook niet. De zekering is goed, en het lampje in het dashboard gaat ook branden. En deze zit volgens Haynes achter het relais geschakeld? Dan moet ik opzoek naar een draadbreuk…
M’n linker buitenspiegel is ook raar, die wil wel naar links draaien, maar niet naar rechts. Op en neer gaat goed, en het motortje hoor ik draaien in alle richtingen…help? touwtje stuk?
Ik ga op zoek naar de electrische schema’s van de XM, zal eens langsgaan bij de Citroën importeur in Amsterdam. Wie weet… Iemand anders nog wat nodig?
De Haynes is op dit gebied zeer beknopt, en ook mijn Kosmos vraagbaak schiet hierin te kort - zeker voor de type 2. Sommige dingen werken namelijk alleen als de motor draait, dit vind ik niet handig. In het geval van de airco en de aanjager vind ik het niet erg, maar vind het vreemd dat de middenarmsteunverstelling (leuk scrabble-woord) niet werkt op dat moment. En ik ga het uitzoeken hoe het zit met de lampencontrole, ik hou jullie op de hoogte!
@Harm: ik wil je die telefoonhouder wel doneren, maar dan zit ik met een lelijk paneel aan de rechterkant van de console. Zouden we misschien het paneel kunnen ruilen? Dan heb ik weer een net interieur en hoef jij geen nieuwe gaten te maken…
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
het merkteken is een plastic stangetje in t reservoir…
als je de plastic flap in de wielkast loshaalt zou je het ruitenwisserwaterreservoir (incl motortjes) eruit moeten krijgen zonder t demonteren van het spatbord.
maar spatbord eraf ter inspektie (en om die kilo aarde weg te halen) is ook een makkie.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Lampie schreef:Goed nieuws, denk ik!
Er hebben vandaag 2 monteurs naar mijn auto gekeken - zonder demonteren - en die hebben besloten dat er geen sprake is van een lekke koppakking of gescheurde kop ofzo. Ook de garagehouder waar de auto in onderhoud is geweest en laatst gecontroleerd heeft gaf aan dat ze niets konden vinden wat op een lekke koppakking duidt. Koelvloeistof verbruik merk ik weining van, zie wel dat er een beetje prut op drijft. Ik zou bijna denken dat de vorige eigenaar het reservoir nokje vol heeft gegooid en daarom koelvloeistof verliest… Ik ga binnenkort een lange rit maken, misschien dat dat meer vertelt. Er staat in het boekje dat je ‘m tot 2 centimeter boven het merkteken moet vullen. Waar zit dat merkteken? Stomme vraag zeker ops:
Motor wordt zelfs minder snel warm dan m’n 2-liter XM, is dit goed?
Afpersen is een van de mogelijkheden om een lekkage te vinden…..
Voor de rest moet ‘ie binnen een paar km al op 70-80 graden zitten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002