@Harm: ik wil je die telefoonhouder wel doneren, maar dan zit ik met een lelijk paneel aan de rechterkant van de console. Zouden we misschien het paneel kunnen ruilen? Dan heb ik weer een net interieur en hoef jij geen nieuwe gaten te maken…
Met vriendelijke groet,
Welk paneel gaat het om? Het stoffen? Dat gaat niet, da’s bij mij beige… maar is een type 1 paneel niet hetzelfde? Die ken ik nog wel een paar op de sloop
Die kleur met die velgen, de perfekte combinatie…Schitterend, in 1 woord!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Nogmaals dank voor de reacties, mensen!
Willem schreef:Afpersen is een van de mogelijkheden om een lekkage te vinden…..
Bedankt voor de tip!
Willem schreef:Voor de rest moet ‘ie binnen een paar km al op 70-80 graden zitten
In orde!
Harm schreef:Welk paneel gaat het om? Het stoffen? Dat gaat niet, da’s bij mij beige… maar is een type 1 paneel niet hetzelfde? Die ken ik nog wel een paar op de sloop
Ja, dat paneel.
Type 1 paneel is wel hetzelfde, maar de kleur bij mij is antraciet of zoiets, mijn verkochte type 1 had een grijs paneel. Zal ik foto’s maken ?
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Type 1 paneel is wel hetzelfde, maar de kleur bij mij is antraciet of zoiets, mijn verkochte type 1 had een grijs paneel. Zal ik foto’s maken ?
Altijd leuk!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
OK, hier zijn ze dan:
En zo ziet het er nu uit:
Ik heb de carkit er intussen uitgehaald, vond nog een bijhorend kastje en de luidspreker is eruit, de microfoon heb ik maar laten zitten, deze is nog wel handig denk ik. Moet alleen de voedingsstekker er nog uithalen.
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Er staat een V6 in lettele die heeft als het goed is nog zwarte panelen los in de wagen liggen, ik wet niet of ze helemaal oké zijn.
neem maar kontakt op met Simmetje het zijn dame.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Zo, even een tijdje stil geweest hier, slecht weer etc. etc. Moet me toch eens gaan transformeren van zomersleutelaar naar doorgewinterde bikkel-sleutelaar met dat weer van hier. Overdag zon, ‘s avonds en in het weekend regen enzo. Nouja, laat ik jullie maar niet gaan vervelen met het Hollandse weer.
Heb gisteren naar mijn achterremmen gekeken, deze deden het niet, en vandaag gerepareerd. Maar wat ik tegenkwam:
Hier de ruimte tussen klauw en schijf te zien:
De blokjes uitgebouwd:
En opgelapt:
Ik heb het opstaande randje van de blokken maar afgezaagd, en vervolgens de boel enigzins gladgevijld, de scherpe kantjes weggehaald en alles schoongemaakt. Frictiemateriaal was nog 6 mm dik, voorlopig dus nog genoeg.
Voor de rest werkte alles, plunjers zaten niet vast enzo, dus dat was mazzel hebben dat alleen die blokken tegen elkaar zaten.
Voorlopig werkt dit weer, maar wat klopt er nu niet? De remblokken iig niet, lijkt mij, maar over de schijven heb ik twijfel. Ik heb ze opgemeten met een stalen lineaal en een timmermansoog (jaja lineaal tegen de wielnaaf aan, not the preferred way ops: ), en kwam op 220 mm diameter uit. Dit hoort 224 mm te zijn, volgens mij, of 204. Afijn had het gisteren opgezocht in het werkplaatshandboek en de werkelijke maat scheelde 4 mm met de opgegeven maat.
Ik weet niet of de remklauw nog verplaatsbaar is maar volgens mij is er te weinig schijf om de boel met deze onderdelen correct te plaatsen.
Daarna heb ik nog even een proefrit gemaakt, en jaah dat remt tenminste zoals een XM hoort te doen! Staat nog sneller stil dan m’n oude 2.0 die in niet meer heb, zowat met je kop tegen de voorruit!
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
waarom zou t niet aan de remblokken liggen?
het is makkelijker ff de verkeerde remblokken te monteren dan de verkeerde schijven?
Zijn het wel de goeie maat remblokken voor jouw type/bouwjaar wagen?
Mooie wagen chef! een plaatje.
Wat je opmerking over je klassieke vrzekering betreft. Helaas, als je Xm uit 95 is. 94 is het jongste jaar dat ze nemen.
Die van mij viel er gelukkig onder. 45 euro per maand allrisk onbeperkte km..
Maar he, je kunt het altijd ff proberen. wie niet waagt…
ieksEmmu schreef:waarom zou t niet aan de remblokken liggen?
het is makkelijker ff de verkeerde remblokken te monteren dan de verkeerde schijven?
Zijn het wel de goeie maat remblokken voor jouw type/bouwjaar wagen?
Eh ja, ik bedoelde ook dat de remblokken in ieder geval niet goed zijn…
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Lampie schreef:
Voorlopig werkt dit weer, maar wat klopt er nu niet? De remblokken iig niet, lijkt mij, maar over de schijven heb ik twijfel. Ik heb ze opgemeten met een stalen lineaal en een timmermansoog (jaja lineaal tegen de wielnaaf aan, not the preferred way ops: ), en kwam op 220 mm diameter uit. Dit hoort 224 mm te zijn, volgens mij, of 204. Afijn had het gisteren opgezocht in het werkplaatshandboek en de werkelijke maat scheelde 4 mm met de opgegeven maat.
Ik weet niet of de remklauw nog verplaatsbaar is maar volgens mij is er te weinig schijf om de boel met deze onderdelen correct te plaatsen.
De remklauw is niet verplaatsbaar en als de diameter van je schijf te klein is slijten je blokken wel op deze wijze.
Je geeft zelf al aan dat ze 4mm kleiner zijn dus lijkt me dat de meest voor de hand liggende verklaring.
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lampie schreef:Mistachterlichten werken ook niet. De zekering is goed, en het lampje in het dashboard gaat ook branden. En deze zit volgens Haynes achter het relais geschakeld? Dan moet ik opzoek naar een draadbreuk…
Zit er een trekhaak op je XM? In dat geval zou de oorzaak wel eens in de stekkerdoos kunnen zitten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ries schreef:De remklauw is niet verplaatsbaar en als de diameter van je schijf te klein is slijten je blokken wel op deze wijze.
Je geeft zelf al aan dat ze 4mm kleiner zijn dus lijkt me dat de meest voor de hand liggende verklaring.
Ja, maar dan zou er maar 2 mm remblok uit moeten blijven steken, en er stak zeker 6 mm uit. Waarschijnlijk gewoon compleet verkeerde set gemonteerd.
DigiDaan schreef:Zit er een trekhaak op je XM? In dat geval zou de oorzaak wel eens in de stekkerdoos kunnen zitten.
Ik ga meteen kijken, dank voor de tip!
Groetjes Erik!
Wat je opmerking over je klassieke vrzekering betreft. Helaas, als je Xm uit 95 is. 94 is het jongste jaar dat ze nemen.
Die van mij viel er gelukkig onder. 45 euro per maand allrisk onbeperkte km..
ohw mijn verzekering is dat pas vanaf 20 jaar, bij welke maatschappij is dit dan als ik vragen mag ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Groetjes Erik!