Korte vraag, ik heb m’n Xantia nog maar kort:
Mag ik de auto zelf in de laagste stand zetten? Ik wil dit wel ‘s uitproberen, maar in het instructieboekje staat dat dit alleen een garagestand is.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ja, dat mag. Daarvoor hoeft hij niet in de garage te staan.
Maar je moet er niet mee gaan rijden.
Alleen mag je in deze stand niet rijden..
Mag niet, kan wel… is alleen niet aan te raden
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Je kunt er wel mee rijden, maar niet harder dan 10 km/u.
Nou, je kan er harder mee hoor… op eigen risico natuurlijk
Je hebt dan helemaal geen vering meer waardoor elk rietje op de grond aanvoelt als een drempel en je uitlaat heeft de kans om te blijven hangen achter een putdeksel…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nou, je kan er harder mee hoor… op eigen risico natuurlijk
Je hebt dan helemaal geen vering meer waardoor elk rietje op de grond aanvoelt als een drempel en je uitlaat heeft de kans om te blijven hangen achter een putdeksel…
rijden in de laagste stand je hebt ook geen achterremmen meer
de vering bestaat dan uit vier rubber blokjes ter grootte van een luciferdoosje.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
over laagste stand gesproken ik vind dat die van mij wat laag hangt achter.
veert verder prima en gaat ook gewoon omhoog.
Een kennis van me heeft een break en die staat zover ik kan zien gevoelsmatig weer TE hoog..
Hoe kom je er nu achter wat de juiste hoogte is.
En is dat zelf te doen.
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Momentum schreef:over laagste stand gesproken ik vind dat die van mij wat laag hangt achter.
veert verder prima en gaat ook gewoon omhoog.Een kennis van me heeft een break en die staat zover ik kan zien gevoelsmatig weer TE hoog..
Hoe kom je er nu achter wat de juiste hoogte is.
En is dat zelf te doen.
In ieder geval staat in de vraagbaak wat de hoogte hoort te zijn, het is wel zelf af te stellen maar je moet eigenlijk wel een brug hebben. Op straat zonder attributen is in ieder geval niet mogelijk en levensgevaarlijk
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Momentum schreef:over laagste stand gesproken ik vind dat die van mij wat laag hangt achter.
veert verder prima en gaat ook gewoon omhoog.Een kennis van me heeft een break en die staat zover ik kan zien gevoelsmatig weer TE hoog..
Hoe kom je er nu achter wat de juiste hoogte is.
En is dat zelf te doen.
In ieder geval staat in de vraagbaak wat de hoogte hoort te zijn, het is wel zelf af te stellen maar je moet eigenlijk wel een brug hebben. Op straat zonder attributen is in ieder geval niet mogelijk en levensgevaarlijk
het is ook vrij lastig om het exact te krijgen…1 mm verdraaiing van het manchet is zo 20mm verandering van hoogte.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
PSA schreef:Je kunt er wel mee rijden, maar niet harder dan 10 km/u.
Je mag in de laagste stand niet rijden, ook geen 10km/h. Die 10 km/h slaat op de hoogste stand, waar je wel mag rijden.
De laagste stand is handig als je niet al te groot bent en je moet het dak wassen, alhoewel dat ik mijn Xant altijd was in de hoogste stand.
De echte bedoeling van die stand is om de druk van het hydraulisch circuit te halen en alle olie er af te halen.
Always Smile
je kunt in alle standen rijden.
in de laagste is het wel eens leuk als je onder een fietsbrug ofso doormoet.
in de hoogste is het leuk om over de BUSdrempels te rijden, met iedereen hun ogen wagenwijd open,naar jou kijkend.
enigste wat je in je achterhoofd moet houden is.
in beide uiterste hoog en laag, is de veerweg 0, dus je zit extreem schuddend enzo.. edoch met wat beleid en rustig kruiprijden kom je net zover als menig 4x4 auto.
daarnaast is de 2e hoge stand na je rijhoogte, practisch op bospaden en landweggetjes.
daardoor krijg je ietwat meer bodemvrijheid waardoor je toch leuk op plekken kan komen, waar menig buikschuivende porsche of verlaagde golf of opel niet kan komen…
dus met beleid mag je alle standen gebruiken…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mag ik de auto zelf in de laagste stand zetten?
Ja, dat mag.
Alleen mag je in deze stand niet rijden..
Mag niet, kan wel…
Je kunt er wel mee rijden, maar niet harder dan 10 km/u.
Nou, je kan er harder mee hoor… op eigen risico natuurlijk
Je mag in de laagste stand niet rijden, ook geen 10km/h.
je kunt in alle standen rijden.
Sorry ik kon het even niet laten
My other car is a broomstick.
Mooi samenvatting
Always Smile
Okee bedankt.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ben je nu wel wat wijzer dan?
My other car is a broomstick.