Hallo beste forum bezoekers
wat is voor een C4 Picasso 5 zits de beste lokatie om een tomtom te plaatsen
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
Ben erg benieuwd of je een goeie centrale plek kunt vinden. Zelf denk ik erover om de TT in het midden bovenin ergens kwijt te kunnen maar wil dan wel uittesten of je dan niet te ver naar boven moet turen.(Ik wil hem in elk geval niet midden op de ruit plakken, wat je veel om je heen ziet) (Natuurlijk in andere merken…....... )
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik ben bang dat wanneer je hem in het midden tegen het raam wil monteren, dat niet erg handig is. Of hij zit echt midden in je blikveld, of als je hem lager plakt, zit hij zo ver weg dat je hem niet meer kan bedienen.
Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd en ik vond het linker voorraampje eigenlijk praktisch en cosmetisch de enige goede oplossing.
Maar mocht je een fantastische andere plek vinden; Ik houd me aanbevolen!!
IDD Tilanus, ik denk dat het daarop uit zal komen, maar een beetje p**len zo de eerste dagen in je nieuwe Franse vriendin is ook lekker en wie weet wat het opleverd!?!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat is een optie.
Bedenk echter wel dat je TT dan zo ongeveer je hele ventiltierooster afschermd. Wanneer je dan aan de andere kant ook nog eens een GSM plaatst, dan blijft er wel heel weinig plek voor wat frisse lucht over uit je 2 centrale ventilatieroosters. (maar blijft je apparatuur in de zomer wel lekker koel en in de winter lekker warm van achteren !!)
Positie van TT lijkt me een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik als linkshandige was blij met het voorstel van de afleverende dealer (lease met centrale inkoop) om het apparaat links tegen het zijruitje te plaatsen. De dealer die de auto in onderhoud krijgt, had deze plaats nog niet eerder gezien, zij monteren de TT voor het ventilatierooster.
Aandachtspunt: door de montage links staat de TT op het dashboard, vangt dus veel licht (ervaar wat licht met je doet). Daardoor soms minder goed afleesbaar.
GC4P 1.6HDi EB6V LB Gris Fer
- C5 X Shine Hybrid 225
PAKO schreef:door de montage links staat de TT op het dashboard…
Op het dashboard? Wil je mij vertellen dat ze hem met een paar parkers op je dashboard geschroefd hebben? (of met klitteband)
Nee toch? Ze hebben hem toch wel gewoon met zijn steuntje tegen het kleine ruitje geplakt, dat zit perfect en hij zweeft dan a.h.w. net boven je dash.
Verder ben ik rechtshandig maar ik vind de bediening aan de linkerkant prima werken. (ik bedoel, hoe vaak moet je nu tijdens het rijden nog dingen aanpassen op je TT. Ik stel m’n bestemming in en karren maar…)
@ Tilanus:
TT is gewoon met zuignap tegen zijruitje gemonteerd, zweeft idd nét boven dashboard.
GC4P 1.6HDi EB6V LB Gris Fer
- C5 X Shine Hybrid 225
PAKO schreef:@ Tilanus:
TT is gewoon met zuignap tegen zijruitje gemonteerd, zweeft idd nét boven dashboard.
Gelukkig, ik schrok al even
@ c4grand-p: Aan de linkerzijde kan je er net zo makkelijk bij hoor. Maar natuurlijk is deze keuze aan jou. Ik ben alleen bang dat het achteraf tegenvalt omdat allebei je ventilatieroosters afgedekt worden.
Ik heb mijn auto nog niet maar zou de TT niet iets lager geplaatst kunnen worden achter en net boven de versnellings pook?
gr, Bingo
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik ben bang dat daar je radio zit…
c4grand-p schreef:tilanus schreef:
Maar mocht je een fantastische andere plek vinden; Ik houd me aanbevolen!!
Ik wil mbv 1 van de 2 Pro Clip’s van Brodit
hem centraal plaatsen.
De andere gebruik ik voor de GSM houder (actief)
Weet ook nog niet ofdat ik de TomTom Bluetooth ga gebruiken ofdat het toch een Parrot wordt!
Ik ben bang dat de TomTom 710 (welke bij de LB zit) houder met zuignap niet op deze Brodit clips gaat passen. Of gebruik je een verloopstuk?
Voor wat ik begrepen heb zijn er weining tot geen alternatieve dashboard mounts te verkrijgen voor de TomTom 710 / 910 serie (of je moet zelf iets in elkaar knutselen). Misschien dat het product op de volgende site http://www.arat.de/ een optie is. Is echter op dit moment voor de C4 Picasso (nog?) niet verkrijgbaar.
C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB
als je dan toch brodit gebruikt waarom dan geen houder die naast de radio zit of naast de versnellingspook, dan heb je ineens ook minder last van de zon en je roosters blijven vrij
ik heb het zo gedaan in mijn Xsara en ziet er best mooi uit
tilanus schreef:Ik ben bang dat daar je radio zit…
Nee die zit veel hoger mischien heb jij nog een versnellingspook
zoals vroeger van 60 cm.lang maar ik dacht dat het pookje nu veel kleiner is.
Heeft iemand al een tomtom one xl mogen ontvangen bij zijn Picasso LB?
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
- C5 X Shine Hybrid 225
Bingo schreef:tilanus schreef:Ik ben bang dat daar je radio zit…
Nee die zit veel hoger mischien heb jij nog een versnellingspook
zoals vroeger van 60 cm.lang maar ik dacht dat het pookje nu veel kleiner is.
Mijn fout. Zou inderdaad best kunnen. Ik heb nog geen C4P live gezien met pook, dus ik moest het even uit herrinnering van geziene foto’s doen. Misschien is dit dan wel een goeie optie, Hoewel het mij wel een beetje laag lijkt….maar ieder zijn meug!!