XBXG travels light
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
XBXG schreef:Ook zal ik de achtergordels van de TZI overzetten, want dat zijn rolexemplaren. Dat staat een stuk beter dan die losse dingen die er oorspronkelijk in zaten en maar losjes ergens op de achterbank slingerden.
[/url]
Pas op, want de sluiting is anders! Probeer eerst of die TZI-gordels erin passen. De sluitingen met stukjes gordel gaan met een bout door de bodemplaat heen; je moet wel heel veel geluk hebben wil je die fatsoenlijk los krijgen.
Je moet toch echt eerst het door de bodemplaat heen stekende deel van de schroef (op een brug oid, je komt er amper bij) zeer goed ontroesten , losweken en smeren voordat je ‘m eruit probeert te draaien, want als ie breekt (en dat gebeurt dan zomaar) zit je zonder achtergordels, en zie dan maar eens de bout uit te boren zonder de schroefdraad te beschadigen. Ik heb het bij mijn rode berline bij één poging gelaten; toen de bout vastliep maar gauw teruggedraaid.
edit: het verschil kun je zien aan de kleur van de knoppen: oranje = oud; rood = nieuw en ze zijn niet uitwisselbaar; je krijgt ze er niet goed in of je trekt ze zomaar los.
Ich bin ein Breaker
Ik heb al besloten de achtergordels voorlopig te laten zitten. Ik krijg de rechter gordel er sowieso niet uit, omdat de gastank te veel in weg zit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
karel schreef:De sluitingen met stukjes gordel gaan met een bout door de bodemplaat heen; je moet wel heel veel geluk hebben wil je die fatsoenlijk los krijgen.
Het kan blijkbaar verkeren. Of heb ik blijkbaar veel geluk gehad met de 3 BXen (allen berlines: 1987,1990,1986) die ik ooit eens verwouterd heb?
mpostma schreef:karel schreef:De sluitingen met stukjes gordel gaan met een bout door de bodemplaat heen; je moet wel heel veel geluk hebben wil je die fatsoenlijk los krijgen.
Het kan blijkbaar verkeren. Of heb ik blijkbaar veel geluk gehad met de 3 BXen (allen berlines: 1987,1990,1986) die ik ooit eens verwouterd heb?
De jaren gaan tellen. Vijf jaar geleden had het 5 jaar minder de tijd gehad om vast te rotten…....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Zo, de bodem van de BX 14 is nu geheel kaal, op de voorste vloermatten na.
Zojuist even bij het tankstation geweest om met de stofzuiger al het stof weg te zuigen en de zwarte grote dikke mooie achterste vloermat uit de TZI heb ik ook netjes gestofzogen. Die ligt nu in de BX 14 en nu kan het opbouwen beginnen.
Balen is wel dat ik het allemaal na werktijd moet doen, want afgelopen weekend had ik geen tijd om te klussen, terwijl het mooi, droog weer was.
To be continued.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo te zien gaat dat helemaal goedkomen, ziet er denk ik strak uit de combinatie van het lekker blauwe kleurtje met een fraai, licht TZI interieur.
Poekoek schreef:een fraai, licht TZI interieur.
Zo licht is dat niet, want alles van plastic incl dashboard is gewoon zwart hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Maar de stoelen zijn toch wel in licht grijs? Dat vind ik in combinatie met dat zwart wel lekker contrasteren.
Klopt, daarom vind ik ook zo mooi. klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nu alleen nog een schijftafel er in Denk dat het lichtgrijze en zwart nog beter staat bij het blauw, dan bij wit.
mpostma schreef:karel schreef:De sluitingen met stukjes gordel gaan met een bout door de bodemplaat heen; je moet wel heel veel geluk hebben wil je die fatsoenlijk los krijgen.
Het kan blijkbaar verkeren. Of heb ik blijkbaar veel geluk gehad met de 3 BXen (allen berlines: 1987,1990,1986) die ik ooit eens verwouterd heb?
Kennelijk? Ik heb het diverse malen bij diverse slopers meegemaakt, en niet alleen de laatste jaren. De rode berline was nog nieteens zo oud toen het al niet meer lukte; de 2 witte breaks die ik ooit gesloopt heb wilden ook al niet meegeven. De chic-sloop-actie bij McDean van alweer anderhalf jaar terug leverde ook al geen succes op.
Bij mijn huidige 19TGD break is het overigens een paar jaar geleden weer wél gelukt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Zag ik jou zo rond een uur of half 5-5 uur bij Amersfoort rijden ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Dat lijkt me niet… De BX 14 staat op de parkeerplaats achter m’n huis en ik was met de TZI naar m’n werk in Amsterdam.
Er rijden wel meer Bleu Olympes rond in Nederland hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
oke, dacht ook te zien dat het een type 1 was
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.