Penny Lane schreef:Mijn DSuper uit ‘71 heeft er een met DS00FDenz. Is dat model ‘72?
00FD is het begin van de chasssisnrs voor de DSuper modeljaar 1972.
Penny Lane schreef:Kun je je ID/DS chassisnummer ergens door een databank halen, zodat iedereen makkelijk zijn/haar nummer kan ontleden?
Kijk eens in dit topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164105&highlight=chassisnummer
Daar staan wel wat nuttige links.
Penny Lane schreef:Is er ergens hier een lijst met wat er standaard op bepaalde versies van ID/DS-en zit? Dat zou misschien heel verhelderend werken voor een heleboel nieuwe Snoekenisten
Er zijn zoveel verschillen en details dat zo’n lijst al gauw een boek wordt en dat is precies waarin Jan de Lange alles in samengevat heeft. Alleen jammer dat de Nederlandse versie uitverkocht is en dat het boek 2e hands nauwelijks aangeboden wordt. Zo’n Engelse versie is zo gek nog niet. Alternatief is het bestuderen van folders van de diverse modellen uit de verschillende jaren.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
Dank voor de tips! Dat boek zal ik dan maar ASAP eens bestellen. Engels is sowieso al geen probleem, dus dan is dit gewoon een Goed Plan om aan te schaffen.
Om te checken: ik begrijp dat Citroën modeljaren van september tot september lopen??
Zweef voorzichtig!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb em zelf, dat boek.
er is een hoofdstuk toegevoegd over de engelse ds-en, de productie in slought ofzo. verder goed boek! met alle data, kleuren, chassis nummers, etc etc
en… veel plaatjes!
.komma
Totaal aantal Berichten: 809
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dirkman schreef:ik heb em zelf, dat boek.
er is een hoofdstuk toegevoegd over de engelse ds-en, de productie in slought ofzo. verder goed boek! met alle data, kleuren, chassis nummers, etc etc
en… veel plaatjes!
In de NL versie staat ook een gedeelte over engelse DS-en en de Slough productie.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Sjaak de Bollenboer schreef:ID66 schreef:
Penny Lane schreef:Is er ergens hier een lijst met wat er standaard op bepaalde versies van ID/DS-en zit? Dat zou misschien heel verhelderend werken voor een heleboel nieuwe Snoekenisten
Er zijn zoveel verschillen en details dat zo’n lijst al gauw een boek wordt en dat is precies waarin Jan de Lange alles in samengevat heeft. Alleen jammer dat de Nederlandse versie uitverkocht is en dat het boek 2e hands nauwelijks aangeboden wordt. Zo’n Engelse versie is zo gek nog niet. Alternatief is het bestuderen van folders van de diverse modellen uit de verschillende jaren.
PeTeR
Via de DS club is het boek nog wel te krijgen….ik heb m in ieder geval 3 weken geleden via de club gekocht.
Als j m toch via hen besteld kan je meteen je orginele instructieboekje aanschaffen.
heb je dat dunne rode boek gekocht met zachte kaft of dat dikke zwarte met harde kaft?
Het dunne rode boekje met de slappe kaft:
Leuk om te hebben, maar nagenoeg alle wetenswaardigheden vind je alleen maar in een ander boek van Jan de Lange (en John Reynolds): “De originele Citroën DS”. Meerdere mensen denken met het rode boekje “De Bijbel” voor een prikkie te kopen. Op dit moment wordt op marktplaats.nl €22.50 geboden voor een 2e-hands exemplaar. Nieuw zijn ze goedkoper.
Er wordt momenteel trouwens ook een kleurenkopie van goede kwaliteit aangeboden van “De originele Citroën DS” voor € 15. Beter dan niets,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
- Xantia TD SX
Volgens mij heeft Selexyz het Grote boek nog in de lijst met bestelbare items. Hij kost daar 24 euro, zeggen ze zelf…
Dat kan dan dus ook nog!
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Penny Lane schreef:Volgens mij heeft Selexyz het Grote boek nog in de lijst met bestelbare items. Hij kost daar 24 euro, zeggen ze zelf…
Dat kan dan dus ook nog!
Derk
Eerst zien, dan geloven… Of het moet de Duitse of Engelse versie zijn.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
- Xantia TD SX
Klopt, die is Engels. Maar dat is iig voor mij persoonlijk geen probleem. Maar ik wou ‘t alleen ook niet onvermeld laten
Derk
Let even op mensen: Fluidphreak plaatst op de vorige blz een link naar amazon met de Engelse versie van dit boek voor 12 euro en nu hebben we het hierboven over hetzelfde boek bij Selexyz voor 24 euro. Ik heb het boek al maar anders zou ik het wel weten…
ok ook nog maar de verzendkosten meerekenen, dan scheelt het minder 18,70 om 24,88
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Welk is nu het summum van jan de lange boek aub?? hoe noemt die bijbel nu eindelijk echt en is het nog verkrijgbaar in het Nederlands?
Ik had deze graag gekocht in het Nederlands!!
blooper1963
- CX 2200
- CX 2200
Blooper1963 schreef:Welk is nu het summum van jan de lange boek aub?? hoe noemt die bijbel nu eindelijk echt en is het nog verkrijgbaar in het Nederlands?
blooper1963
het dikke zwarte, niet meer nieuw in het nederlands te krijgen Reynolds en de Lange boek (de originele citroen DS) is de bijbel, het dunne rode boekje van de lange (zie fot hierboven) een leuk hebbedingetje.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
woutersmits schreef:Blooper1963 schreef:Welk is nu het summum van jan de lange boek aub?? hoe noemt die bijbel nu eindelijk echt en is het nog verkrijgbaar in het Nederlands?
blooper1963
het dikke zwarte, niet meer nieuw in het nederlands te krijgen Reynolds en de Lange boek (de originele citroen DS) is de bijbel, het dunne rode boekje van de lange (zie fot hierboven) een leuk hebbedingetje.
En Wouter? nog verkrijgbaar in het Nederlands?
KIan iemand eventueel een foto van de cover posten aub?
- CX 2200
- CX 2200
zoals ik schreef (en meerdere boven mij) “niet meer nieuw in het nederlands te krijgen…”
dus 2e hands proberen (meestal hoge prijzen) of de eerder genoemde kleurenkopie kopen.
De nederlandse versie ziet er net zo uit als de engelse, maar dan met Nederlands er op. Deze kun je zien door bv het linkje van Fluidfreak aan te klikken.
Succes!