Henri Chapron nieuw leven inblazen?
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 15 mei 2007 12:00 AM

Afgelopen zaterdag zat ik met mijn neus in de studieboeken. Het ging over Brand & Design Management en met name over de positionering van automerken. Daar was ondermeer te lezen dat men eigenlijk geen auto meer koopt maar een emotie. Technology en kwaliteit is steeds meer overal gelijk.

Toen ik dat las moest ik aan Citroen/Peugeot/Renault denken. Deze merken opereren op hetzelfde martksegment en er is geen Frans merk dat zich in de hogere segmenten bevindt. Duitse merken genoeg in dat segment, maar geen Frans merk. Zodoende kwam ik op het geniale idee om het merk Henri Chapron weer nieuw leven in te blazen met modellen die gelijk zijn aan de Audi A5, A8 en TT. Een cabrio/coupe voor mevrouw (A5/Chapron Croisette), een limousine (A8/Chapron Lorraine) voor meneer en een sportief boodschappenautotje voor biede (TT/ Chapron Le Dandy). Het merk moet je positioneren als een merk voor de directeur, CEO, minister die wel iets anders wil en die vooral wil genieten van rust, comfort en ruimte.

Met medewerking van PSA moet dit plan wel lukken denk ik. Wie doet er mee?  Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 15 mei 2007 12:03 AM
  [ # 1 ]

Puik plan, geef maar geld !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 15 mei 2007 12:07 AM
  [ # 2 ]
Lelijke Eend schreef:

Puik plan, geef maar geld !

nee, dat moet jij Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 15 mei 2007 12:11 AM
  [ # 3 ]

Oh !

Helaas, ik rijd niet voor niets rond in een ouwe BX in plaats van een gloedjenieuwe C6.

Tot zover de slowchat.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 15 mei 2007 12:31 AM
  [ # 4 ]

hier is inderdaad geld voor nodig maar dat zijn niet echt ideetjes om neer te pennen maar om te doen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 15 mei 2007 12:36 AM
  [ # 5 ]

In Theorie is dat natuurlijk mogelijk, maar in praktijk vraag ik het me af Razz

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 15 mei 2007 12:48 AM
  [ # 6 ]

Als je voor mij een Citroën (Break) zou willen bedenken die minimaal 1500Kg geremd mag trekken voorzien is van een (benzine) 5 cilinder 20V Turbo (low-pressure) motor met minimaal 220pk, standaard lederen bekleding, gescheiden climate control, etc.
Tegen de tijd dat ie op de markt is, ben ik er als eerste bij Very Happy

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 15 mei 2007 01:49 AM
  [ # 7 ]

Bestaat het metk Tissier nog?

Lijkt me een mooie voor de C6 Tissier Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 15 mei 2007 01:51 AM
  [ # 8 ]
WYD schreef:

Als je voor mij een Citroën (Break) zou willen bedenken die minimaal 1500Kg geremd mag trekken voorzien is van een (benzine) 5 cilinder 20V Turbo (low-pressure) motor met minimaal 220pk, standaard lederen bekleding, gescheiden climate control, etc.
Tegen de tijd dat ie op de markt is, ben ik er als eerste bij Very Happy

ik liever geen break, maar verder graag Very Happy

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 16 mei 2007 11:16 PM
  [ # 9 ]

Die merkentheorie gaat voorbij aan het feit dat Citroën een oud merk is met een democratische instelling. Voor iedere paar 2cv hoort er een DS verkocht te worden, daarmee dekt het alles af van boer tot president.

Het behoort dus niet aan moderen marketing maatstaven (premium vs buget etc.) te voldoen, daarmee zou men juist de essentie van het merk ondermijnen. Hopelijk overleeft Citroën dit soort trends.

Dus terwijl andere (duitse) merken angstvallige pogingen doen om hun merk hoger te positioneren, hun merk te beschermen etc. (door bijv. een mini Benz als Smart te verkopen, of een opgedirkte Skoda als Aldi) is Citroen als merk blijkbaar sterk en zelfverzekerd genoeg om zowel een C1 als een C6 te bouwen. Onder dezelfde vlag met hetzelfde logo. Overigens is het niet zo verwonderlijk dat de Citroen marketing gasten zichzelf “het merk” hebben gedoopt Wink

Het publiek is makkelijk te foppen: bij een C6 met C3 stuurstaakjes is er wat gemor, bij een Aston met Ford knopjes is er muiterij, maar een A8 met Fabia shit is blijkbaar geen probleem Confused

De suggestie is al wel eens gedaan om een PSA “Logan” als Talbot te verkopen, of het merk Panhard opnieuw leven in te blazen. Omdat zo’n auto niet in de modelreeks past kan ik me dat wel voorstellen, maar alle andere mogelijke modellen zouden zeker onder Citroen vlag passen. Een DS cabrio was nog steeds een Citroën, een Sm ook Cool net als een Mehari of besteleend. Ik zie er ook geen probleeem in dat deze in de showroom naast elkaar staan, op voorwaarde dat het personeel professioneel is.

Ik denk wel dat het zinvol is om bepaalde historische aspecten van de beide merken wat dikker aan te zetten, bijvoorbeeld de cultus rondom André Citroën, of de kruistochten door Afrika en China, bij Peug is ook vast wel iets te vinden. Maar het lijkt me overbodig om dan Panhard of Talbot af te stoffen. Laat staan met onbekende namen als Charpon, Tissier, etc. De link met Heuliez is ook zonder meer verbroken.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 16 mei 2007 11:49 PM
  [ # 10 ]

wel een leuk idee voor een project op school ofso, waarschijnlijk moeten wij volgend jaar een eigen bedrijf simuleren, goed idee mss ?:P

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2007 12:20 AM
  [ # 11 ]
eviltwin schreef:

Die merkentheorie gaat voorbij aan het feit dat Citroën een oud merk is met een democratische instelling. Voor iedere paar 2cv hoort er een DS verkocht te worden, daarmee dekt het alles af van boer tot president.

Het behoort dus niet aan moderen marketing maatstaven (premium vs buget etc.) te voldoen, daarmee zou men juist de essentie van het merk ondermijnen. Hopelijk overleeft Citroën dit soort trends.

Dus terwijl andere (duitse) merken angstvallige pogingen doen om hun merk hoger te positioneren, hun merk te beschermen etc. (door bijv. een mini Benz als Smart te verkopen, of een opgedirkte Skoda als Aldi) is Citroen als merk blijkbaar sterk en zelfverzekerd genoeg om zowel een C1 als een C6 te bouwen. Onder dezelfde vlag met hetzelfde logo. Overigens is het niet zo verwonderlijk dat de Citroen marketing gasten zichzelf “het merk” hebben gedoopt Wink

Het publiek is makkelijk te foppen: bij een C6 met C3 stuurstaakjes is er wat gemor, bij een Aston met Ford knopjes is er muiterij, maar een A8 met Fabia shit is blijkbaar geen probleem Confused

De suggestie is al wel eens gedaan om een PSA “Logan” als Talbot te verkopen, of het merk Panhard opnieuw leven in te blazen. Omdat zo’n auto niet in de modelreeks past kan ik me dat wel voorstellen, maar alle andere mogelijke modellen zouden zeker onder Citroen vlag passen. Een DS cabrio was nog steeds een Citroën, een Sm ook Cool net als een Mehari of besteleend. Ik zie er ook geen probleeem in dat deze in de showroom naast elkaar staan, op voorwaarde dat het personeel professioneel is.

Ik denk wel dat het zinvol is om bepaalde historische aspecten van de beide merken wat dikker aan te zetten, bijvoorbeeld de cultus rondom André Citroën, of de kruistochten door Afrika en China, bij Peug is ook vast wel iets te vinden. Maar het lijkt me overbodig om dan Panhard of Talbot af te stoffen. Laat staan met onbekende namen als Charpon, Tissier, etc. De link met Heuliez is ook zonder meer verbroken.

precies dat is juist leuk dat we verschillende maten modellen hebben Cool

daarom vind ik het ook helemaal niet erg dat die C-Crosser er nu bij komt Smile

C1, C2, C3, Pluriel, C4 berline/coupé, C4 Picasso 5 zits, C-Crosser, C5 berline/break, C4 Picasso 7 zits, C8 en natuurlijk de C6.

voor iedereen wat wils Cool

we missen alleen de break in het C segment Confused
wellicht kan een C4 Picasso zonder achterbanken op grijs kenteken gezet worden? wel duurdere auto als de C4 lijkt me.
en sommige mensen ook C6 break..

goed over het algemeen weinig te klagen Wink

Profiel  

2cvfanaat2cv
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 639

Gepost: 17 mei 2007 03:25 PM
  [ # 12 ]

stoterstangen90, IK HEB LAATST EEN c6 TISSIER ONTWORPEN…

Profiel  

2cvfanaat2cv
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 639

Gepost: 17 mei 2007 07:00 PM
  [ # 13 ]

oh pardon ik bedoel een c5 in schaal 1:43 ik heb gewoon dak verhoogd en verlengd enzo (is niet heel netjes afgewerkt maar ja..)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook