B_iks schreef:citroenc2 schreef:
die witte van beek liep ook richting de 2500 euro met heel veel km en niet zo mooi
die bx sports die te koop staan voor 5000 euro
je moet niet vergeten een sport en 16v mag best wat duurder zijn als ze in mooie staat zijnDat denk ik ook. Ik meen me te herinneren dat vorig jaar rond Citromobile nog een origineel NL 16v voor ong. 4000 euro van eigenaar wisselde (90.000 op de klok). Het is echt iets heel anders dan een tzi, gt of gti. Ik zou ook veel eerder voor dit witte exemplaar gaan; dat lijkt me echt nog een frisse wagen, waar je op de lange termijn alleen voordeel bij hebt.
idd bij ons thuis hebben wij het afgelopen jaar 2 bxen 16v gekocht in zeer goede en mooie staat en kan je wel vertellen dat de prijzen gewoon ronde de 4000- 6000 euro ligt
je kan het ook anders bekijken zo 16v in goede staat blijft het ook wel waard die zakken bijna niet meer in waarde en je heb iets uniek want zeg nou zelf hoe vaak kom je een 16v met minder dan 100000km tegen
citroenc2 schreef:
je kan het ook anders bekijken zo 16v in goede staat blijft het ook wel waard die zakken bijna niet meer in waarde en je heb iets uniek want zeg nou zelf hoe vaak kom je een 16v met minder dan 100000km tegen
Precies! Dus Willem, ga die witte maar halen .
Heel leuk allemaal dat invoeren, maar als ik ga rekenen kom ik hier op uit:
Aanschaf: 2500
Huur auto ambulance: 100 eurie (+500 borg)
Benzine/diesel: 200 eurie
invoeren: weer 150-200 eurie
Er van uitgaand dat er niks aan de BX in technisch opzicht hoeft te gebeuren kom ik dan toch al op een kleine 3000 euro + 500 euro borg uit.
Terug naar de zogenaamd afgetrapte NL 16v MK2:
Aanschaf: laten we max zeggen 1000
Benzinekosten: 15 eurie
Overschrijven: 15 eurie
Opkalefateren van de BX zeer ruim genomen: 800 euro
Kom ik daar toch even op 1800-1900 euro uit. Verder heeft de TS sleutelhulp op 10 km afstand wonen in de vorm van PrutsyLJ. Dus uurloon aan een garage is tie ook niet kwijt. Wel realistisch blijven he…..
Edit: en ja, als ik er geen gat in zie raad ik het hem heus af om hem te kopen. Ik moet er zelf aan sleutelen dus ik zou mezelf er mee een oor aannaaien.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Jah inderdaad ik snap er soms geen bal van.
Leg mij nou eens uit waarom ik 3000 euro moet betalen voor een prachtige bx 16 valve als ik ook een prachtige bx 16 valve kan krijgen voor 2000?
Dan ben je toch gewoon geld aan het wegkiepen? Goed idee maar ik zou zeggen: Lekker logsich.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die grijze met die xsara velgen mocht weg voor 800 (meende ik) zei die man tegen mij ops: ssst ik heb niks gezecht
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik ga hem aanstaande zaterdag samen met PrutsyLJ bekijken en we moeten maar afwachten wat het gaat worden. Ik heb nu in ieder geval iemand bij mij me die genoeg weet van dit soort auto’s. Ik hou jullie op de hoogte.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Nou, ik vind de discussie wel wat vreemd lopen. We hebben het over een afgeragde bx uit nl met een dikke 2ton op de teller waar veel mis mee is.
Als je dan kijkt naar die franse auto, dan zou ik het wel weten.
Dat is een auto die 100% dealer ondehrouden is, die van de 2e eigenaar komt en waar alle bonnen nog bij zitten. Er is nota bene door de dealer vlak na aanschaf een nieuwe motor in gezet. Die heeft pas 18.000 km op de teller op dit moment en dit is ook aan te tonen met dealer rekeningen.
Dat is pas een unieke auto en dat is in mijn ogen die 1000 euro meer echt wel waard!
Daarbij vergeet je even mee te rekenen dat je heel wat uren kwjt bent aan deze nederlandse 16v en borg is natuurlijk onzin om mee te rekenen. Ten eerste betaalde ik slechts 150 euro borg en ten tweede krijg je dat gewoon terug en heeft dat dus niets met kosten te maken!
Xsara_Coupe
ik zou het ook wel weten, effe naar frankrijk op en neer !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
OscarTZDTurbo schreef:citroenc2 schreef:OscarTZDTurbo schreef:citroenc2 schreef:vergeet die grijze rampenbak gewoon en kijk hier eens na
HAHA die fransen vragen ook altijd zo belachelijk veel voor die bakken van ze he
lol wat is veel
haha nou 2800 euro 1500 OK, maar ze kunnen ook te ver gaan.
laten we reeel zijn een beetje goede ds kost ook 20000 euro een beetje goede cx zit ook snel op de 10000 euro dus waarom zou een bx dan niet die 2800 euro waard zijn
daarbij komt het verhaal hoe speciaal is zo 16v nou er zijn er als het goed is 3000 van gebouwt toen der tijd nou de helft is al kort gereden of richting sloop dus laten we zeggen er zijn er wereldwijd nog een 1000 over hoeveel van die 1000 zouden er in perfecte staat zijn :
dat is echt weer een opmerking van een bx rijder
zie het aan die bx diesel die is getaxeerd voor ruim 4000 euro elke bx rijder zou zeggen die kerel is gek maar waarom zou zoiets geen waarde hebben
citroenc2 schreef:zie het aan die bx diesel die is getaxeerd voor ruim 4000 euro elke bx rijder zou zeggen die kerel is gek maar waarom zou zoiets geen waarde hebben
omdat het een bx is?