3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Problemen uitwisselen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 januari 2004 06:52 PM
  [ # 31 ]

oja, daar na kwam de L- jectronic ( L van Luft) en de K jetronic ( K van Kontinue)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 28 januari 2004 08:00 PM
  [ # 32 ]

sensoren enzo

Dank voor jullie inbreng. Het lijkt erop dat ik eens goed onder de kap moet gaan neuzen welke sensor waar te vinden is.
Verder lijkt het me dat de dame na een start gewoon een 100 kilometer moet rondtoeren, dan is ze vast wel op temperatuur en de specialist is ook zo’n 70 km ver weg, dus dat komt wel goed.
Nog één opmerking over het uitdraaien van de bougies…...
Ik heb het over een Ds 23 ie, met een mooi groot gietijzeren inlaatspruitstuk dat boven het kleppendeksel zit, de tweede en derde cilinder zijn dus onbereikbaar….. dan moet eerst het halve blok uitgebouwd gaan worden….  Als dat klaar is, zijn de bougies ook al wel droog Very Happy
Maar goed, inderdaad is de hoofdzaak het vinden van de oorzaak van de start-en afstellingsproblemen.
MVG,
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 januari 2004 09:23 PM
  [ # 33 ]

Re: sensoren enzo

superpetur schreef:

(...)Nog één opmerking over het uitdraaien van de bougies…...
Ik heb het over een Ds 23 ie, met een mooi groot gietijzeren inlaatspruitstuk dat boven het kleppendeksel zit, de tweede en derde cilinder zijn dus onbereikbaar….. dan moet eerst het halve blok uitgebouwd gaan worden….  Als dat klaar is, zijn de bougies ook al wel droog Very Happy (...)

Nou, dan doe je dat toch gewoon ?

(heel flauw, sorry)

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 28 januari 2004 09:57 PM
  [ # 34 ]

Tsja, wat heet flauw….. Very Happy
Het enige dat me tegenhoud om inderdaad niet “even” het spruitstuk eraf te halen is al het loodgieterswerk wat erom heen zit en (belangrijker) het ontbreken van een passende bougiesleutel. komt nog bij dat ik ook het idee heb dat de bougies bij deze dame er met zorg ingedraaid moeten worden….....
Maar ik krijg nu het idee dat we wel ver afdwalen van mijn problemen…
Echter, humor is nooit weg Very Happy
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 28 januari 2004 11:01 PM
  [ # 35 ]

oppeens is het me weer helemaal helder waarom ik ook alweer zo graag een d-super 5 wilde hebben.
eigenlijk wil ik ook een volautomaat 23.ie maar mijn versie ken ik zelf tenminste aan de praat houden.  kompleet-uitermate-teleurstellende- tronic ontsteking.. 

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 28 januari 2004 11:19 PM
  [ # 36 ]

Waarvan akte…........
Je hebt helemaal gelijk Erik wat dat betreft. Had ik ook niet zo eigenwijs moeten zijn om als eerste DS gelijk de moeilijkste te kiezen…......  Echter, de super vijfjes die mijn pad kruisten vielen in de voor mij iets te ruime categorie “voor de echt handige doe-het-zelvende-klusser/lasser/hydrauliekplakker/plaatweerker/uitdeuker/spuiter/dakrandhersteller” Confused
En wat is er mis met zo’n ie versie? Inderdaad, het ie gedeelte….. Maar goed, ik denk dat het allemaal wel op te lossen is al die problemen, en daarna rijden, sorry zweven,  als God in Frankrijk.
Overigens, kan de kap van die mooie D-super5 ook omlaag Very Happy
Al die foto’s van DS’en met de kap omhoog zijn slecht voor het image van de dames!
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 28 januari 2004 11:24 PM
  [ # 37 ]
superpetur schreef:

Waarvan akte…........
Je hebt helemaal gelijk Erik wat dat betreft. Had ik ook niet zo eigenwijs moeten zijn om als eerste DS gelijk de moeilijkste te kiezen…......  Echter, de super vijfjes die mijn pad kruisten vielen in de voor mij iets te ruime categorie “voor de echt handige doe-het-zelvende-klusser/lasser/hydrauliekplakker/plaatweerker/uitdeuker/spuiter/dakrandhersteller” Confused
En wat is er mis met zo’n ie versie? Inderdaad, het ie gedeelte….. Maar goed, ik denk dat het allemaal wel op te lossen is al die problemen, en daarna rijden, sorry zweven,  als God in Frankrijk.
Overigens, kan de kap van die mooie D-super5 ook omlaag Very Happy
Al die foto’s van DS’en met de kap omhoog zijn slecht voor het image van de dames!
MVG, Peter


het word wel tijd dat ik weer es wat nieuwe plaatjes maak. denk dat ik hem maar even uit de stalling haal en een nachtje buiten zet in de sneeuw

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 januari 2004 11:59 AM
  [ # 38 ]

De IE is als ie eindelijk rijdt heel erg betrouwbaar! En natuurlijk een prachtig stukje ontwerp van die duitsers.( het injectie gedeelte dan he)

Bougies: Ja de inlaat moet eraf. Maar dat is een klusje van nix!
Het is trouwens aluminium en geen gietijzer!
bougie sleutel: koop een pijpsleutel 21/23 en een dop die weer op de pijp past! Of neem een bahco om de pijp te draaien
Oja, als je die galerij eraf hebt kan je meteen kleppen stellen!
groeten
Joris

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 03 februari 2004 09:27 PM
  [ # 39 ]

even een update

Hoi allemaal,

Helaas, door het waardeloze weer er tot nu toe niet meer aan toe gekomen om de dame onder de kap te bekijken. In antwoord op het bovenstaande stukje tkest, ik mag hopen dat de kleppen tijdens de grote beurt gesteld zijn, ze staan wel in de prijsopgave vermeld. Maar goed, tijdens de storm kwam er nog een addertje onder het gras tevoorschijn. De kofferbak toch nat. Bekend probleem, maar ik weet nog niet hoe ik het ga oplossen. Aangezien de carport in aantocht is, niet echt een groot probleem, maat ik had de (ijdele) hoop dat mijn bakkie na de restauratie droog zou kunnen blijven. Inderdaad, niet dus.
Wat betreft het start/rijd probleem, daar kom ik op terug, zodra de weergodinnen een beetje meewerken.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 13 maart 2004 02:23 PM
  [ # 40 ]

Problemen oplossen…

Hallo allemaal

Zoals beloofd, even terugkomen op de problemen met mijn DS 23ie. Starten is nog niet aan de orde geweest, dit ivm met tijdgebrek. Immers, als de dame loopt, wil ik wel tijd hebben om er een dikke 100 km mee te rijden om eens te zien wat er motorisch aan schort. Dan kan ik wellicht een aantal zaken hier ook beter omschrijven.
Dus vandaag, ondanks de dreigende regen, even het ruitewisservloeistofpompje uit de auto geschroefd. Humor, voor vast met een kruiskopschroef, en achter met een boutje/moertje…...  Jammer dat ik er pas na 10 minuten pielen achter kwam dat er iets “mis"was met het boutje, en met mijn kleine handen het moertje kon vinden achter het schotje waar de pomp aan vast zit. Echt Citroën naar mijn idee Smile Afijn, zoals altijd, dat moertje ligt nu ergens onderin…...
Pompje eruit, omdat het achterste opstaande pijpje was afgebroken, waardoor het pompje geen vliestof aan kan zuigen uit het tankje. Oorzaak afrbeken gewoon bros geworden kunststof. Vastgelijmd met 2-componenten lijm en een klein rietje. Als dit goed vast blijft zitten ben ik weer tevreden, en zo niet, dan moet ik een nieuw pompje ritselen…...
Waarom die pomp goed moet zijn? Omdat ik anders de voorruit niet goed schoon heb tijdens het rijden met de dame, en gezien de pekel en andere nattigheid op de lokale weggetjes, is dat wel handig als je een lange rit wil gaan maken.
Zodra de dame wel of niet wil starten, heb ik wellicht meer leuk leesvoer.
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 13 maart 2004 02:57 PM
  [ # 41 ]

Monteer gewoon zo’n roterend pompje zoals op de bx zit met een slangetje in het reservoir,daar heb je veel meer profeit van en gaat langer
mee.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 18 maart 2004 07:11 PM
  [ # 42 ]

Starten…

Ten eerste,  Gerard bedankt voor de tip mbt BX pomp. Als ik er eentje tgenkom, zal ik het ding meenemen. De pomp uit de DS is weer teruggezet, na enig gepiel, en het ding werkt ook weer.
En da’s voorlopig ook het enige wat weer werkt…......
Starten, ondanks een lekkere buitentemperatuur faliekant mislukt.
Niet eens het idee dat er iets gebeurt mbt ontsteking. Benzine inspuiten koudestartgedeelte werkt. Bij het lostrekken van de olievuldop op het kleppendeksel is ook een benzinelucht te ruiken, dus er komt genoeg brandbaar spul in de cilinders.
Ik vrees dat er geen ontbranding van het mengsel plaatsvindt. Dus ik vrees dat er iets heel anders kaduuk is, met anme gelet op het onregelmatig lopen in de voorafgaande ritjes. Bobine, stroomverdeler, bougies, en kabels? Of startrelais dat naast de accubak zit?
Voor tips houd ik me wederom aanbevolen, de accu is inmiddels weer leeg, dus laden als ik weet wanneer het goed weer wordt, zodat het daar niet aan kan liggen Laughing
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 maart 2004 07:23 PM
  [ # 43 ]

ja doe eens een controle of er een vonk uit de bobine komt. Daarna uit de bougiekabels…
Als ie vonkt direct uit de kabel, dan de bougies eruithalen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 28 maart 2004 07:22 PM
  [ # 44 ]

startprobleem

Hallo,

Na weer twee dagen klooien en proberen, en accu laden, blijft het resultaat hetzelfde. Met verse accu rondgaan startmotor, na een tweetal seconden een brr, maar doorpakken ho maar. Brr doet ze ook maar één keer, daarna gaat het janken weer verder.
Even terugkomend op een eerdere post, alle boegiekables zitten goed vast, bougies er zelf nog niet uit gehad ivm ontrbrekende sleutel. Echter, de kabel die in de bobine gaat, zit helemaal niet vast in de bobine zelf.  Allen de dikke ruberen afdekdop houdt die kabel op zijn plaats. De stekker die in de bobine past was een beetje kopergroenig, en op één plaats een tikkie zwart, alsof er een vonk geweest is op die plek. Kortom , hoort sie kabel van bobine naar stroomverdeler echt wel zo los te zitten? En, als dat niet zo hoort, hoe kan het dan dat zo’n stekker opeens los is gaan zitten? Franse slag of toch iets anders?
Of ik het nog leuk vind Erik? Mwagh, het houdt je letterlijk van de straat…......  en dat was niet de bedoeling…...  en mocht het volgende week nog niet, ondanks alle hulp, gelukt zijn, dan ga ik het nummer van de wegenwacht eens opzoeken…....

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 maart 2004 12:02 PM
  [ # 45 ]

Ja bobine kabel hoort zo los te zitten. Beetje uitbuigen en weer in het gat proppen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook