Als ik in de buurt kom laat ik het je weten
Schijt aan originaliteit.
Roel weet heel duidelijk wel wat hij doet, en Criezel lijkt wat feller te zijn, voor de zoveelste keer: KOMOP MENSEN niet zo ontzettent negatief denken over alles wat aan Criezel gebeurt en gebeurd is.
Emiel
Vaak is het iets psychologisch ops: .....als iemand (met deskundigheid uiteraard) dingen heeft gedaan aan je motor waarmee hij niks aan trekkracht heeft gewonnen….denkt de berijder ervan toch vaak van :
GOH, hij is een stuk pittiger.
Bij mijn TZD kon ik dus duidelijk wel merken dat er iets veranderd was, toen ik de rookstop iets had ingedraait….daarvoor kwam hij niet eens bij de 150 km p/u…..en toen ik een week of wat geleden naar Koln moest rijden, kon ik zelfs de 160 aantikken…wel met de toerteller tegen het rode gebied aan. (sorry, BX’je..ik zal het niet meer doen)
Dus ben ik alleen maar benieuwd wat Roel er dan nog meer aan gedaan heeft, zodat jij de indruk kreeg dat hij nu feller optrok.
Graag hoor ik dat nog even van Roel zelf hier.
En Emiel….we zijn helemaal niet negatief, we willen ook graag meedenken met de Criezel…en er zelf evt ook nog wat van opsteken.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
BX19trs schreef:Roel weet heel duidelijk wel wat hij doet, en Criezel lijkt wat feller te zijn, voor de zoveelste keer: KOMOP MENSEN niet zo ontzettent negatief denken over alles wat aan Criezel gebeurt en gebeurd is.
Emiel
Ik ben niet negatief over Roel, Criezel of wat er aan Criezel gebeurt Maar als je iets zegt over een Citroën wat niet logisch klinkt op een forum vol fanatiekelingen kan je natuurlijk kritische reakties (die van mij verder helemaal niet lullig bedoeld zijn) verwachten, en dat is bij iedere andere auto even erg als bij Criezel. Alleen omdat dit topic een stormlooptopic is, kan je ook wat meer kritische reakties verwachten.
Eveneens ben ik tevens ook.
@Bram: ik heb ook gevoel in m’n reet. Toen ik na dat afstellen van de brandstofpomp weg reed, ging dat haast met gierende banden. Dat was omdat ik gewend was dat Criezel wat sloom is. Dus niks psychologie !
En zoals Roel al zei: er is niets met de rookstop gedaan ! Dat jij wel aan je rookstop draait moet jij weten. Maar bij Criezel is dat niet gebeurd en verhalen daar over zijn dus strikt gezien offtopic.
@knäckor: Wat jij zegt klopt wel aardig, maar toch heb ik het gevoel dat er wel erg veel ‘gezeurd’ wordt in dit topic. Sommige mensen hebben Criezel nooit in het echt gezien en posten toch dingen waaruit ik het idee heb dat zij denken dat er maar wat mee omgeprutst wordt door allerlei prutsers. Echter, ik heb ook een stel hersenen gekregen en heb ook wel wat technisch inzicht, dus ik denk dat ik de prutsers er wel aardig uit weet te filteren (en die blijven dus netjes met hun fikjes van Criezel af).
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:@Bram: ik heb ook gevoel in m’n reet. Toen ik na dat afstellen van de brandstofpomp weg reed, ging dat haast met gierende banden. Dat was omdat ik gewend was dat Criezel wat sloom is. Dus niks psychologie !
En zoals Roel al zei: er is niets met de rookstop gedaan ! Dat jij wel aan je rookstop draait moet jij weten. Maar bij Criezel is dat niet gebeurd en verhalen daar over zijn dus strikt gezien offtopic.
@knäckor: Wat jij zegt klopt wel aardig, maar toch heb ik het gevoel dat er wel erg veel ‘gezeurd’ wordt in dit topic. Sommige mensen hebben Criezel nooit in het echt gezien en posten toch dingen waaruit ik het idee heb dat zij denken dat er maar wat mee omgeprutst wordt door allerlei prutsers. Echter, ik heb ook een stel hersenen gekregen en heb ook wel wat technisch inzicht, dus ik denk dat ik de prutsers er wel aardig uit weet te filteren (en die blijven dus netjes met hun fikjes van Criezel af).
Gelijk heb je Elmer, er mag wel enig nuance in sommige hun reactie..
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nou, ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik dacht niet dat er maar wat geprutst wordt aan Criezel. Roel en Emiel zijn volgens mij niet de eersten de beste, en als ik het topic zo lees wordt Criezel uiterst zorgvuldig onder handen genomen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Lelijke Eend schreef:@Bram: ik heb ook gevoel in m’n reet. Toen ik na dat afstellen van de brandstofpomp weg reed, ging dat haast met gierende banden. Dat was omdat ik gewend was dat Criezel wat sloom is. Dus niks psychologie !
Prima…maar daarom vroeg ik ook wat Roel er dan nog meer aan gedaan heeft, als hij niet aan de rookstop heeft gezeten (en dat heeft hij ook niet zei hij)...zover mij bekend zijn er geen andere *geheime* knopjes of palletjes aan de brandstofpomp waarmee je een 1.9 D feller kan laten optrekken.
Lijkt me een correcte vraag, toch ?
Een forum is zeer geschikt om er wat van op te steken, ook al rijdt je al jarenlang met eenzelfde type….ik ben dus erg benieuwd naar het antwoord van Roel.
Is het op zich ook, maar het was dus gewoon een slechte dan wel verlopen afstelling. Wellicht is Criezel in het verleden wel in handen geweest van een prutser.
Schijt aan originaliteit.
Bram schreef:zover mij bekend zijn er geen andere *geheime* knopjes of palletjes aan de brandstofpomp waarmee je een 1.9 D feller kan laten optrekken.
Ja die zitten er wel op. Als je palletje 34a in uitsparing 16-8b drukt, en stelschroef 12c 2 volledige slagen uitdraait, en stelschroef 8f op 10nM zet, dan gaat je diesel over 200 km/h heen, en dat binnen 8 seconden
Test
Thijsvandebles schreef:Bram schreef:zover mij bekend zijn er geen andere *geheime* knopjes of palletjes aan de brandstofpomp waarmee je een 1.9 D feller kan laten optrekken.
Ja die zitten er wel op. Als je palletje 34a in uitsparing 16-8b drukt, en stelschroef 12c 2 volledige slagen uitdraait, en stelschroef 8f op 10nM zet, dan gaat je diesel over 200 km/h heen, en dat binnen 8 seconden
Maar nu even serieus, Roel zei dat hij dit er aan gedaan heeft :
bxtrdturbo schreef:Iemand had aan de pomp gezeten.
De koudstart vervroeger was zo ingedraaid dat de kabel geen beweging kon maken.
Dit werk goed in de winter want dan start hij beter.
Deze heb ik wat bijgesteld zodat de motor langzamer gaat lopen met de andere stelbout de toeren weer op rond 900 gezet toen liep het al een stuk beter.De rookgasstop stelbout kom ik niet aan.
Het afstellen laat ik altijd door een dieselspecialist doen in Oudehaske.
Nogmaals…..ik kan uit deze beschrijving niet opmaken waardoor hij nu feller is gaan trekken…..dus schiet mij maar lek.
Tenzij…...Roel heeft ontdekt dat je gewoon niet goed volgas kon trappen…hij dus de max. gasstand heeft afgesteld zoals Citroen het heeft bedoeld, dan is het me wat duidelijker.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Thijsvandebles schreef:Bram schreef:zover mij bekend zijn er geen andere *geheime* knopjes of palletjes aan de brandstofpomp waarmee je een 1.9 D feller kan laten optrekken.
Ja die zitten er wel op. Als je palletje 34a in uitsparing 16-8b drukt, en stelschroef 12c 2 volledige slagen uitdraait, en stelschroef 8f op 10nM zet, dan gaat je diesel over 200 km/h heen, en dat binnen 8 seconden
Maar nu even serieus, Roel zei dat hij dit er aan gedaan heeft :
bxtrdturbo schreef:Iemand had aan de pomp gezeten.
De koudstart vervroeger was zo ingedraaid dat de kabel geen beweging kon maken.
Dit werk goed in de winter want dan start hij beter.
Deze heb ik wat bijgesteld zodat de motor langzamer gaat lopen met de andere stelbout de toeren weer op rond 900 gezet toen liep het al een stuk beter.De rookgasstop stelbout kom ik niet aan.
Het afstellen laat ik altijd door een dieselspecialist doen in Oudehaske.Nogmaals…..ik kan uit deze beschrijving niet opmaken waardoor hij nu feller is gaan trekken…..dus schiet mij maar lek.
Tenzij…...Roel heeft ontdekt dat je gewoon niet goed volgas kon trappen…hij dus de max. gasstand heeft afgesteld zoals Citroen het heeft bedoeld, dan is het me wat duidelijker.
Ik zou zeggen, PB Roel even. Maar toen bedacht ik me dat je niet meer kan PB-en. Waarom is dat eigenlijk zo?
Eveneens ben ik tevens ook.
Hij heeft het over een andere stelbout. Welke bout dat is weet ik niet. Wel weet ik dat er volgens mij behoorlijk wat af te stellen valt aan zo’n dieselpomp !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Hij heeft het over een andere stelbout. Welke bout dat is weet ik niet. Wel weet ik dat er volgens mij behoorlijk wat af te stellen valt aan zo’n dieselpomp !
Ja, het is bijna monsterlijk! En als je aan één schroefje draait kan je de rest ook weer gaan afstellen. Het mooiste vind ik de voelermaat van 1 mm die je eigenlijk nodig hebt na het afstellen van het stationair toerental om de decelleratie af te stellen
Eveneens ben ik tevens ook.
Dan was het het acceleratie/decelleratieschroefje
Schijt aan originaliteit.