Ik heb vandaag een nieuwe BX aangeschaft. Ik kan hem maandag ophalen, omdat dan pas de auto op het gemeentehuis overgeschreven kan worden.
Het is een 1.9 Tzi met nieuwe APK
- 157.000km
- Elektrische ramen voor EN achter
- Stuurbekrachting
- middenarmsteun
- Donkere BX-sport velgen met nieuwe banden
- Stuurbekrachtiging
- Ronde koplampen
- Achterspoiler
- Bumperlip
- Nieuwe koppeling, accu en veerbollen.
Eigenaar ken ik en woont ook in Veenendaal.
M’n andere BX (Progress) ga ik nu helemaal strippen. Mocht je iets nodig hebben moet je me maar PM-en, of kijk bij aangeboden.
Foto’s:
Da’s een strakke BX zeg!
Die achterspoiler is er zo te zien later op gezet, maar tis een mooi exemplaar… enne die middenarmsteun is goud waard
Dat sportstuur ook trouwens! is dat origineel BX?
Harm schreef:Da’s een strakke BX zeg!
Die achterspoiler is er zo te zien later op gezet, maar tis een mooi exemplaar… enne die middenarmsteun is goed waardDat sportstuur ook trouwens! is dat origineel BX?
Sportstuur is een ZX16V-stuur en gaat er dus gelijk uit, aangezien ik een BX16V stuur heb en die erin zet.
Je mag het stuur dus van me kopen
Die spoiler is er inderdaad later opgezet en moet opnieuw gespoten worden evenals de ronde koplampen, die zijn namelijk een te donkere rode kleur gespoten.
Ik wil ook de bumperlip en sideskirts (zitten er op de foto nog niet op in dezelfde kleur spuiten.
Middagje werk en dan na 3 weken de onderdelen weer monteren,
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Leuk dingetje man
Zie dat de achterspoiler een klein beetje doorgezakt is, klein minpuntje daar (of zie ik dat verkeerd?).
Maar voor de rest leuke extra’s ook! de velgen, de stoelen, deels meegespoten bumpers die je gelukkig nog wel helemaal bij gaat spuiten.
Morettes vind ik ook niet onaardig staan. Kortom, ik wens je er veel plezier mee (de 16v is dus [voorlopig] van de baan?)
Wat moet je voor dat stuur hebben? ik heb nu een BX16v-stuur, maar dit stuur vind ik ook erg stoer staan… past ‘t zo op een BX?
Flapdrol schreef:Leuk dingetje man
Zie dat de achterspoiler een klein beetje doorgezakt is, klein minpuntje daar (of zie ik dat verkeerd?).
Maar voor de rest leuke extra’s ook! de velgen, de stoelen, deels meegespoten bumpers die je gelukkig nog wel helemaal bij gaat spuiten.Morettes vind ik ook niet onaardig staan. Kortom, ik wens je er veel plezier mee (de 16v is dus [voorlopig] van de baan?)
De 16V wil ik niet als dagelijks vervoer gaan gebruiken. Die wou ik toendertijd naast m’n progress gaan rijden. Deze auto is als vervanging van de progress. De 16V komt er dus zeker wel aan, maar op een later stadium en echt alleen voor de hobby.
WYD schreef:Sportstuur is een ZX16V-stuur en gaat er dus gelijk uit, aangezien ik een BX16V stuur heb en die erin zet.
Je mag het stuur dus van me kopen
Ah…...maar een ZX stuur kan volgens mij niet de RAW automatisch terugzetten als je het stuur draait.
Ik heb zelf ooit op mijn BX (tzd-turbo) een ZX stuur gehad….hij past wel en kan ook goed vast gezet worden….maar zit wat hoger en daardoor werkt die autom. RAW-terugkeer niet.
Re: Nieuwe BX
WYD schreef:[...]
Foto’s:
Ik heb je net al gePB’d om je te feliciteren met je aankoop, maar ik doe het lekker nog eens…
Wat heb je een mooie bix manne, hij ziet er echt strak uit, vooral met de 16V tintjes die hier en daar trugkomen (velgen, stootstrips, vast nog wel meer dingen die mij nog niet zijn opgevallen).
Ik hoop dat je er hardstikke veel plezier mee gaat hebben.
Maar, ik was even de pics aan het bekijken, en wat valt me op: die ruitenwisser, wat ligt die plat.. i like that
Tja, ik kon er tijdens de testrit gewoon mee rijden en het stuur draaide uit zichzelf terug Weet ook niet wat RAW precies is ops:
Maar ik heb in m’n progress een BX16V-stuur, die vind ik veel mooier en zet ik dus ook gelijk over
RAW=Richtingaanwijzer…
Sloeg die automatisch weer af? als ie dat niet doet dan vind ik ‘t minder
Harm schreef:RAW=Richtingaanwijzer…
Sloeg die automatisch weer af? als ie dat niet doet dan vind ik ‘t minder
De richtingaanwijzer sloeg automatisch weer terug naar nulstand.
Aangezien het draaien van de stuuras daar volgens mij voor zorgt. Ik weet niet wat het stuur daar voor verschil in kan maken, ik zou het verkeerd kunnen zien, dus als je je verhaal zou willen toelichten, dan is dat natuurlijk interessant
Thnx.
De ruitenwisseras is blijkbaar goed, want hij gaat tot helemaal uiterst links en weer helemaal naar rechts. Ook met interval e.d.
Is inderdaad ook een pluspuntje. Die luxe heb ik op m’n andere BX niet
WYD schreef:Harm schreef:RAW=Richtingaanwijzer…
Sloeg die automatisch weer af? als ie dat niet doet dan vind ik ‘t minderDe richtingaanwijzer sloeg automatisch weer terug naar nulstand.
Aangezien het draaien van de stuuras daar volgens mij voor zorgt. Ik weet niet wat het stuur daar voor verschil in kan maken, ik zou het verkeerd kunnen zien, dus als je je verhaal zou willen toelichten, dan is dat natuurlijk interessant
Als je een stuur van de achterkant bekijkt, zie je dat er een klein pinnetje aan zit. Die zorgt ervoor dat de RAW weer automatisch afslaat als je het stuur terugdraait. Dat wordt dus niet gedaan door de stuuras.
Verder veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst. Hij ziet er erg mooi uit. Volgens mij stond ie al redelijk lang te koop. Ik zag ‘m vorig jaar al eens te koop staan op de site van de BX Club Veenendaal, en volgens mij ook op marktplaats. Maar met zo’n redelijk lage km-stand kun je er veel plezier van hebben. Succes! :headbang
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
worb80 schreef:
Als je een stuur van de achterkant bekijkt, zie je dat er een klein pinnetje aan zit. Die zorgt ervoor dat de RAW weer automatisch afslaat als je het stuur terugdraait. Dat wordt dus niet gedaan door de stuuras.
Verder veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst. Hij ziet er erg mooi uit. Volgens mij stond ie al redelijk lang te koop. Ik zag ‘m vorig jaar al eens te koop staan op de site van de BX Club Veenendaal, en volgens mij ook op marktplaats. Maar met zo’n redelijk lage km-stand kun je er veel plezier van hebben. Succes! :headbang
Bedankt voor de uitleg!
Hij stond inderdaad vorig jaar ook al te koop. De eigenaar had echter geen haast met verkopen. En reed er ook bijna niet in. De meesten vielen over het grijze interieur. Maarja dat heb je nou eenmaal niet voor het kiezen, daar kan de verkoper ook weinig aan doen. Ik ben aan het bekijken of ik mijn gti-interieur over kan zetten en zo niet, jammer dan
Ik vind het zelf ook wel een mooi dingetje, afgezien dat hij nog wel iets aandacht nodig heeft aan de buitenkant.
Mooie bx man ! en dan die velgies !
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! maar euh.. die ruitenwisser wil ik ook wel wat meer van weten.. dat wil ik ook !
Groet Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
WYD schreef:De richtingaanwijzer sloeg automatisch weer terug naar nulstand.
Nou….dat heb ik hierboven al uitgelegd.
Een ZX-stuur kan heel goed op eender welke BX gezet worden (type-2 dan), maar de RAW slaat dan niet automatisch terug….en het stuur zit ook hoger dan die van een BX.
Die pal, welke onderaan de ring van het stuur zit…..gaat niet diep genoeg…..tenzij die op de foto geen ZX stuur is….maar ik kan dat zo niet goed zien.
Zoals ik eerder al zei….ik heb zelf op de BX (turbodiesel) een standaard ZX stuur gehad, vandaar.
Overigens…..een fraaie BX, zo te zien…...Mooi rood is niet lelijk.