Zo koud mogelijk lassen met gietijzer elektroden, kleine stukjes en inderdaad telkens heel rustig af laten afkoelen.. Elk stukje las ontzettend goed schoonmaken en weer opnieuw beginnen. Heel erg rustig de tijd nemen, dat gaan we het proberen.
Moet lukken volgens de gietijzer-lasspecialist, lassen is toch het beste zegt hij.
Dat met die krammen wordt waarschijnlijk een onbetaalbaar verhaal?
De scheur heb ik vanmiddag uitgebikt met een bijteltje. Als je het slijpt of vreest mislukt het schijnt
Dwijlen met de kraan open is het gezegde wat hier bij past.
heeft iemand nog een mooi DV motorhuisje?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Smakman schreef:Dwijlen met de kraan open is het gezegde wat hier bij past.
heeft iemand nog een mooi DV motorhuisje?
Ik heb heel misschien nog wel iets, maar dat wordt zoeken in de schuur. Daar kan ik ook pas over een week terecht… als ik wat vind mag je ‘t hebben voor niets. Omdat ik het zo zielig voor je vind..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
We zijn gister tot half 11 aan het lassen geweest. 5 elektrodes! Maar die scheur blijft op twee plekjes met de las mee verschuiven ofzoiets. Een gewoon een drama. Ik ben dus op zoek naar een ander motorhuis!
Ik stel het zeer op prijs Waterman, tof van je
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Smakman schreef:We zijn gister tot half 11 aan het lassen geweest. 5 elektrodes! Maar die scheur blijft op twee plekjes met de las mee verschuiven ofzoiets. Een gewoon een drama. Ik ben dus op zoek naar een ander motorhuis!
Ik stel het zeer op prijs Waterman, tof van je
Slecht nieuws… vandaag was ik even in m’n opslag. Daar vond ik het DV blok waar jij naar zoekt.. ik dat blok helemaal uitgegraven… goed gekeken… en ja hoor… een scheur van 7 cm achter de startmotor. Ik heb de zooi meteen maar op het oude ijzer gesmeten Ik zal nog een paar anderen vragen of ze een blokkie hebben… shitttttttttttttttt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vraagje hebben ze de scheur niet eerst aan het einde afgeboord?
Dit is namelijk noodzakelijk anders gaat deze(de scheur) verder en loop voor
de las uit door ontstane temperatuur spanningen
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
roland schreef:Vraagje hebben ze de scheur niet eerst aan het einde afgeboord?
Dit is namelijk noodzakelijk anders gaat deze(de scheur) verder en loop voor
de las uit door ontstane temperatuur spanningen
inderdaad ik melde dit reeds in een ander topic! bij het begin van een barst en waar ze eindigt, MOET je een gaatje boren!!! anders kan je lassen tot aan de andere kant van je motorblok!!
Jammer.. wel bedankt!
Dat lassen lukte gewoon echt voor geen meter. De scheur scheurde ook niet verder in de lengte maar naast de las op een paar puntjes.
Daar had ik geen vertrouwen meer in.
Ik heb wel iets gehoord over wonderwell ofzoiets, dat spul schijnt ongeveer alle scheuren te dichten. Dat spul moet je bij de koelvloeistof gooien als hij lekker heet is en dan schijn je hem zo dicht te zien gaan Maar dat doen we niet want hij ligt weer helemaal uit elkaar
Ik heb een andere gevonden..Ben nu bezig met een DY3 blok, daar kun je het gat voor de hogedrukpomp openboren. Daar moet die pomp op passen. De deksel bij de oliepomp eruit tikken daar kan de ontsteking dan weer op, alleen nog schroefdraad erin tappen.
Er zitten nog 3 cilinders in die muurvast zitten geroest.. Is daar nog een oplossing voor om die knap los te krijgen?
Groeten, Nick
een bus petroleum of kruipolie per cilinder erop gieten, en de volgende dag met een hout en hamer pogen los te tikken/slaan,,, als niet herhalen…de voldende dag weer dus…
plan 2 met een verfbrander de zuigers heet stoken, en afkoelen met ijswater..dit om en om,, dus 5 minuten heet maken,, ijs erop,, hamer en hout,, als niet wederom heet maken en ijs,,,, kan soms wel 15 x nodig zijn maar ze gaan los.(is mijn ervaring iig.)
plan 3/ acentyleenbrander (klein) zuigerrand heet stoken,, net voor ze gaan smelten,,, wederom ijs erop,,,zelvde als bovenstaand.
als je de cilinderbussen eruit hebt,, kun je ook alleen de bus heet stoken, terwijl een ander met hout en hamer aan het kloppen is,, inspannen in bankschroef dus..
succes
mvgr wupke
Ze zijn eruit !
Het ging eigenlijk vrij makkelijk met eigenlijk wel een andere methode..
Het blok onder een pers gelegd en eruit geperst! 5 minuutjes werk dus dat viel erg mee
Ik had mazzel want familie die hier vlakbij woont hebben zo’n ding staan, bijzonder handig!
Wel bedankt Wupke!
Hij loopt, en hoe!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
mooi dat ie weer loopt. Ik hoop dat je nu een beetje mazzel blijft en voorlopig weer effe lekker ken rijden.
(en wat geld in je zak ken houden, de kermissen benne alweer begonne!!)
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Ik denk dat wij op 1 lijn zitten
Het heeft ongelovelijk veel uurtjes gekost maar ze zit bijna weer in elkaar en loopt als een zonnetje
congrats fijn dat de dame weer rijd.
en gefelliciteert met de succesvolle operatie.
hopenlijk dat je nu voorlopig van een hoop ellende gespaard word.
mvgr wupke:
ik hoop het ook. morgen(straks) een testronde maken als het goed gaat…. paar kleine dingetjes nog. hydraulische olie erin en de dame van z’n blokken af tillen. wat een bak en wat een geluidje, klinkt als een Chevrolet met minder herrie bij de uitlaat en bij de motor bijna geruisloos. gewoon lekker. mn avond is was niet stuk te krijgen
NDK