Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Dan was het het acceleratie/decelleratieschroefje
Ik begrijp dat bij jou ook een voelermaatje voorbij is gekomen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Nope.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Oh.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik zou zeggen, PB Roel even. Maar toen bedacht ik me dat je niet meer kan PB-en. Waarom is dat eigenlijk zo?
Stuur mij per PB maar even je emailadres (dat kan wel), dan leg ik het je haarfijn uit.
Volgens mij heeft Roel de vollastschroef afgesteld op het bedieningsmechanisme van de pomp en Roel heeft de koudestarthandle bijgesteld voor zover ik kan beoordelen.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Je Criezel draadje is mede door de “uitstapjes”, die zo nu en dan plaatsvinden, wel boeiend om te lezen Elmer. Gewoon af en toe ingrijpen in de discussie en daarna gewoon weer verder gaan.
Juist doordat je regelmatig een stand van zaken meldt wordt er ook gereageerd. Je hebt gewoon een grote schare aanhangers Elmer!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Laat ik het zo maar proberen te bekijken dan.
Schijt aan originaliteit.
BX19trs schreef:Volgens mij heeft Roel de vollastschroef afgesteld op het bedieningsmechanisme van de pomp…....
Ah, kijk…..dat kan ik volgen.
Bram schreef:BX19trs schreef:Volgens mij heeft Roel de vollastschroef afgesteld op het bedieningsmechanisme van de pomp…....
Ah, kijk…..dat kan ik volgen.
Mooi!! ik schop wel eens tegen je kritische reacties aan Bram, dat komt ook omdat ik LE z’n auto goed ken en ik ken LE goed, als je hem eens spreekt over zijn BX dan merk je vanzelf dat op zijn BX niet omgeprutst mag worden en dat gebeurt ook niet, daar zorgt hij wel voor!
Emiel
Groot gelijk van Elmer…dat hij niks laat *prutsen* aan die 1.9 D….maar ik kan mij niet heugen dat ik zoiets heb geopperd….alleen bedenkingen over het sneller accelereren d.m.v. het stellen van de koudstart kon er bij mij niet in, dat was wat ik bedoelde.
BX19trs schreef:Volgens mij heeft Roel de vollastschroef afgesteld op het bedieningsmechanisme van de pomp en Roel heeft de koudestarthandle bijgesteld voor zover ik kan beoordelen.
Kijk zo kan ik het ook volgens, dus de complete pomp is niet een stukje verdraaid, dat is wat Elmer riep?
Wat mij dus niet zo slim leek volgens het advies van de dieselspecialisten op mijn werk en die weten echt wel waar ze het over hebben. Dat moet Elmer toch wel kunnen bevestigen, hij is hier in de brandstofpompen en verstuivers werkplaats in Schiedam geweest. Die lui zijn mijn eerste aanspreekpunt als ik vragen of problemen met een diesel heb, n.a.v. hun advies/tips heb ik de koudestart op mijn pomp goed afgesteld.
@Bram, kom jij ook nog een keertje kijken als je in de buurt ben
ZX1.4i schreef:[@Bram, kom jij ook nog een keertje kijken als je in de buurt ben
Uiteraard .....maar dat kan ik dan beter doen als ik niet aan het koerieren ben….daar wil ik even de tijd voor nemen.
Laatste keer dat ik in een grote motorenfabriek ben geweest, was bij Werkspoor-diesel in A’dam, zo rond 1979.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ZX1.4i schreef:BX19trs schreef:Volgens mij heeft Roel de vollastschroef afgesteld op het bedieningsmechanisme van de pomp en Roel heeft de koudestarthandle bijgesteld voor zover ik kan beoordelen.
Kijk zo kan ik het ook volgens, dus de complete pomp is niet een stukje verdraaid, dat is wat Elmer riep?
Wat mij dus niet zo slim leek volgens het advies van de dieselspecialisten op mijn werk en die weten echt wel waar ze het over hebben. Dat moet Elmer toch wel kunnen bevestigen, hij is hier in de brandstofpompen en verstuivers werkplaats in Schiedam geweest. Die lui zijn mijn eerste aanspreekpunt als ik vragen of problemen met een diesel heb, n.a.v. hun advies/tips heb ik de koudestart op mijn pomp goed afgesteld.@Bram, kom jij ook nog een keertje kijken als je in de buurt ben
Hij schreef dat je de pomp een beetje KAN verdraaien (vervroegen) maar dat had Roel niet gedaan omdat het volgens hem niet ten goede kwam aan de levensduur.
Voel ik hier een verstuiver/pompenmeeting in Schiedam aankomen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Zo dit draadje gaat weer als de brandweer!
Criezel moet dan welliswaar werken voor z’n brandstof, maar hij wordt wel netjes bijgehouden. Trouwens, als Roel aan brandstofpompen is, volg ik het ook niet, maar feit is wel dat ie na wat onnavolgbare handelingen daarna wel weer perfect staat afgesteld.
knäckor schreef:Hij schreef dat je de pomp een beetje KAN verdraaien (vervroegen) maar dat had Roel niet gedaan omdat het volgens hem niet ten goede kwam aan de levensduur.
Voel ik hier een verstuiver/pompenmeeting in Schiedam aankomen?
Dan is er niets aan de hand, zou een schande zijn als een 1.9D geen 5 ton haalt
We doen in Schiedam (Wartsila) enkel de wat grotere pompen en verstuivers, maar de meesten hebben ook ervaring met het type pomp zoals in onze auto’s.
@Bram, Stork-Werkspoor zit alweer in tijdje onder de paraplu van Wartsila, ik verkoop ook daar de onderdelen voor. Die motoren zijn net als de 1.9D onverwoestbaar, ze blijven maar doorgaan . Laats heb ik aan boord van een schip 2x een 9-cylinders met 410cm boring in actie gezien, beiden zonder de kleppendeksels erop