Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ben op zoek naar een hydraulich schema van een Xantia 1900 turbo diesel type 2 met ABS .
Heb namelijk een verdeelstuk dat lekt , maar weet niet wat hiervan de functie is .
Zit onder de rempomp geschroefd met vijf leidingen eraan .
Was me dat een kl*** tejob om die leidingen uit het blokje te halen .
Heb ik in mijn meer dan 30 jaar Citroen ervaring nog niet meegemaakt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Is volgens mij de klep die er voor zorgt dat de Xantia niet “doorzakt” tijdens het stilstaan.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:Is volgens mij de klep die er voor zorgt dat de Xantia niet “doorzakt” tijdens het stilstaan.
Dat had ik al wel vermoed , maar waarom daar vijf leidingen op toe komen is mij een raadsel .
Twee van de veercilinders , één van de hoogteregelaar en één druk van de pomp kan ik nog volgen . Maar wat is die vijfde ??
Hoop dat ik morgen een tweedehands kan vinden .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bestaat er nu echt geen hydraulisch schema van de xantia,liefst met abs?
Volgens mij heeft de veiligheidsklep van de remmen vijf aansluitingen.
Groet Nico
http://rapidshare.com/files/17843982/hydractive_suspension-Diagnostics.zip
Klik op de link. Druk op “Free” en volg de aanwijzingen op het scherm. Als je het bestand binnen hebt zip je hem uit. Open nu het bestand “hydractive_suspension-hidraulic_specification.pdf”
Daar staat een hydraulisch schema. Nr 11 in het schema is de veiligheidsklep. Volgens mij zit er nog een retourleiding op die niet is getekend (op het lange einde).
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dank om deze schema’s te willen delen .
Nummer 11 is echter het prioriteitsventiel .
Bij een hydractiev zit die anti-zink klep bij in het blok van de derde veerbol .
Dus spijtig genoeg niet het juiste schema .
Maar nogmaals mijn dank voor de moeite .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Eindelijk gevonden waar die vijfde leiding voor dient :
http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide/guide.php
Bladzijde 35 of pagina 33 in de PDF file .
De druk voor de hoogteregelaar gaat DOOR deze klep
Walter
Meten is weten , gissen is missen