Bassiechevron schreef:XBXG schreef:Logischerwijs pas vanaf september, aangezien de BX pas is gebouwd vanaf september 1982.
De JG-05-BG zal sowieso de allereerste Nederlandse BX zijn die belastingvrij wordt, aangezien dat de allereerst in Nederland geregistreerde BX is, die gelukkig geheel gerestaureerd nog rondrijdt in Groningen.
Ik heb van deze BX een hele fotoreportage gemaakt tentijde dat deze werd gerestaureerd bij Bonhof in Epe. De bedoeling was dat ik deze zou gaan opnemen in mijn boek over de BX. Ik heb echt een onwijs groot archief aangelegd met alles van de BX maar omdat ik in 2003 een eigen bedrijf begon is alles blijven liggen ops: Zal de foto’s eens opzoeken…
Ik heb enkele foto’s uit 2005, maar voordat ik die inscan zal ik eerst toestemming vragen aan de eigenaar.
Ook zal ik eens vragen of ie zich aan wil melden voor dit forum.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Overigens vindt er over enkele weken in Duitsland ook een meeting plaats ter ere van de 25e verjaardag van de BX: info .
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Overigens vindt er over enkele weken in Duitsland ook een meeting plaats ter ere van de 25e verjaardag van de BX: info .
kan je dat eens vertalen
Totaal aantal Berichten: 105
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
gaan de mensen van hier naartoe :
Wij kunnen als Hollanders natuurlijk OOK een BX meeting organiseren….voor alle NL’se BX’en…en wie er verder uit het buitenland bij aanwezig willen zijn ?
Wat persberichten doen uitgaan naar diverse media….een ruime plek zoeken in het midden van het land….zoals wij via dit forum al eens eerder een BX meeting hebben gehouden.
Idee ?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Wij kunnen als Hollanders natuurlijk OOK een BX meeting organiseren….voor alle NL’se BX’en…en wie er verder uit het buitenland bij aanwezig willen zijn ?
Wat persberichten doen uitgaan naar diverse media….een ruime plek zoeken in het midden van het land….zoals wij via dit forum al eens eerder een BX meeting hebben gehouden.
Idee ?
Ik ben een voorstander van een meeting Alleen zou ik geen idee hebben waar.. Verder staat mijn organisatorische talent op een laag pitje en is mijn werk zo onregelmatig dat ik het praktisch niet kan regelen, ook al zou ik dat best willen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ruim een jaar geleden hebben wij een BX meeting gehouden bij de Wittebergen bij Eemnes, maar toen al waren ze bezig die enorme parkeerplek te voorzien van slagbomen…. gratis parkeren moet natuurlijk wel kunnen.
Eerst een geschikte locatie zien te vinden, met ruimte genoeg voor (liefst) honderden BX’en, zodat we bij een enorme opkomst geen grote BX file krijgen ....liefst ook een Cafe of Restaurant ernaast voor de koffie, broodjes e.d….(zelf betalen uiteraard)
Eerst maar eens kijken hoe de reactie’s zijn op dit idee.
Als het op bijvoorbeeld zondag 24 Juni geprikt zou worden qua datum, kan ik evt wel meehelpen met organiseren.
Een meeting op Zaterdag is voor mij helaas niet mogelijk.
Bram schreef:Ruim een jaar geleden hebben wij een BX meeting gehouden bij de Wittebergen bij Eemnes, maar toen al waren ze bezig die enorme parkeerplek te voorzien van slagbomen…. gratis parkeren moet natuurlijk wel kunnen.
Eerst een geschikte locatie zien te vinden, met ruimte genoeg voor (liefst) honderden BX’en, zodat we bij een enorme opkomst geen grote BX file krijgen ....liefst ook een Cafe of Restaurant ernaast voor de koffie, broodjes e.d….(zelf betalen uiteraard)
Eerst maar eens kijken hoe de reactie’s zijn op dit idee.
wat denk je langs de a27 te hoogte van houten
ik open even een nieuw topic voor een ned meeting
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:De scans van de autovisie zijn gemaakt en komen binnenkort online!
Patrick
Klikkerdeklik! Patrick, bedankt voor de scans!
Ondanks dat ik die Autovisie al heel lang heb, zie ik pas op de scans dat er een extra raamrubber rondom het achterraam zit.
Nog nooit gezien… ops:
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Ondanks dat ik die Autovisie al heel lang heb, zie ik pas op de scans dat er een extra raamrubber rondom het achterraam zit.
Nog nooit gezien… ops:
Dat was een typisch detail van de voorserie BXen. Wel boeiend. De test is behoorlijk lovend over de BX. Dat had ik niet verwacht eigenlijk!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mpostma schreef:
Dat was een typisch detail van de voorserie BXen. Wel boeiend. De test is behoorlijk lovend over de BX. Dat had ik niet verwacht eigenlijk!
Toen kon dat kennelijk nog. Ik weet dat ook Autokampioen veel aandacht aan de BX schonk. Een nieuwe Citroën was altijd groot nieuws destijds.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Vet! Heeft iemand ook toevallig een scan van type 2 of type 3?:D Of zijn die nooit in een autoblad geweest?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”