Brandstofpomp gerepareerd, maar de motor wil niet aanslaan. Er kwam wel een boel water meer toen ik de pomp uit elkaar haalde. even onder de kap kijken wat er uit de benzineslang komt: bruine drap, benzine met water… :S
Morgen maar zien hoe we dat water eruit gaan krijgen…
Chinco schreef:Brandstofpomp gerepareerd, maar de motor wil niet aanslaan. Er kwam wel een boel water meer toen ik de pomp uit elkaar haalde. even onder de kap kijken wat er uit de benzineslang komt: bruine drap, benzine met water… :S
Morgen maar zien hoe we dat water eruit gaan krijgen…
Stomme vraag - lekt je tankdop wellicht?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Stomme vraag - lekt je tankdop wellicht?
Zo stom is het niet, heb ik me namelijk ook al afgevraagd. Maar ik zag dat de tankontluchting die bovenin de wielkast hangt losgekomen was en nu onder de vulhals hangt, dus ik vermoed eigenlijk dat het daar vandaan komt. Wordt vervolgd!
Chinco schreef:karel schreef:Stomme vraag - lekt je tankdop wellicht?
Zo stom is het niet, heb ik me namelijk ook al afgevraagd. Maar ik zag dat de tankontluchting die bovenin de wielkast hangt losgekomen was en nu onder de vulhals hangt, dus ik vermoed eigenlijk dat het daar vandaan komt. Wordt vervolgd!
Oja, de pomp hoort denk ik ook bij deze auto alleen te draaien tot een paar sec. nadat je ‘m op motorcontact gezet hebt; vergeet dat niet, een veiligheidsmaatregel. Dus om te testen steeds het contact even terug- en heen draaien.
Ich bin ein Breaker
Ehm, hij draait helemaal niet met op contact zetten. Raar maar waar.
Inmiddels loopt de auto weer. Er zat me een partij water in, het is een wonder dat ie ooit heeft gelopen! Tank helemaal leeggezogen, leidingen doorgeblazen, injectoren gereinigd samen met brandstofrail en vast nog wel meer geneuzel her en der.
Twee potjes injectorreiniger en 20 verse liters benzine erin gemikt en een eindje gaan toeren. Hij hapert en stottert nog af en toe, maar dat kan goed komen door de urft die je er gewoon niet uitkrijgt. Gewoon voorlopig maar van die rommel (reiniger) bij het tanken blijven gebruiken en leeg blijven rijden. Dan moet het goed blijven gaan.
De tankontluchting was onder het niveau van de vulhals gezakt en lekte daar met aftanken altijd wat brandstof door. Ik denk eigenlijk dat daar ook de sloot water vandaan is gekomen… Gelijk ook maar weer opgehangen bovenin de wielkast, dus moet weer goed gaan komen.
Hopelijk blijft het hierbij, het zou kunnen dat de pomp er weer mee stopt, maar dan zetten we er wel een andere op.