2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
We konden zweven… - Helaas is de XM verkocht
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 februari 2007 06:22 PM
  [ # 16 ]

die glimt als een tie…spiegel!

kijk uit voor de schijtende meeuwen!

en gefeliciteerd natuurlijk!

Cool

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 21 februari 2007 01:38 AM
  [ # 17 ]
eXpelliarMus schreef:

Zeer mooie break,super uitvoering het lijkt wel een exlusief maar deze dame heeft alleen de spiegels en de paravan niet in de kleur megespoten.
Zo zou ik mijn interieur ook wel willen hebben. Wink

De auto komt origineel uit België en is dan ook een XM TD12 Break Comfort. Het leer etc. zijn wel allemaal origineel, maar waarschijnlijk hanteerden de Belgen een andere serie benamingen dan wij Hollanders… Zodoende… Ik heb nu in ieder geval wel de onderhoudshistorie gekregen vanaf januari 1996 bij dezelfde dealer, door dezelfde eigenaar. Nu de rest nog… De auto staat sinds vanochtend terug bij de garage… Ik hoop morgenavond meer nieuws te hebben. Rolling Eyes (Ach, je kunt er toch niet vanuit gaan dat alles in een keer klopt…)

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 24 februari 2007 01:21 AM
  [ # 18 ]

Update…

Toen de auto hier goed en wel een dag had gestaan lag er olie onder… Dus terug naar de garage. Eerste reactie was dat de klepdekselpakking het begeven had, maar ik kon me het al haast niet voorstellen… Bij nader onderzoek bleek het dan ook een nokkenaskeerring te zijn… *zucht* HEb je er eindelijk een, krijg je dat weer. Maar goed, de garage gaat het allemaal in orde maken, dus ik moet me er niet druk over maken. Het grote nadeel is wel dat ik al een week een XM heb en we er nog maar 100km in gereden hebben… Sad (Maar dat zijn wel fijne kilometers geweest…)

P.S. Weet nu bijna zeker dat het de XM break is die hier 200m vandaan stond bij een ‘residentie’. Daar staat nu een C5. Ik heb het kenteken nooit onthouden, maar daar stond deze XM en ik heb meerdere keren tegen mijn vrouw gezegd “zoiets als die, dat zou ik toch wel heeeel graag willen hebben…” Wink

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 07 april 2007 10:12 PM
  [ # 19 ]

Goed, we zijn er weer. Lang na de eerste aanschaf is het dan nu toch gelukt. De XM staat weer voor de deur!!! De koppakking is vervangen en toen die klaar was bleek de brandstofpomp lek. Die is gereviseerd (crisis, wat is dat duur zeg) en nu is dan alles weer in orde. Maar we rijden nu weer.

Net even de radio gewisseld voor een radio/cd. Nou bleek dat iemand de code op de onderkant van de radio geschreven had. Rolling Eyes en ik maar overal rondvragen. Maar goed…
Vanochtend ook een nieuw setje matten besteld die op maat gemaakt worden voor de XM. Leek me wel leuk. Dan blijven er nog maar een paar dingen over op het lijstje…

- Een nieuwe/andere gasdemper voor het dashboardkastje (wie weet waar?)
- Het slot van de achterklep stellen (want dat zit nu los, de ‘pluggen’ om de bouten bewegen gewoon in de klep).
- Mijn vrouw heeft een XM Break gezien met een spoilertje. Heeft iemand foto’s en weet iemand om wat voor optie dit gaat?
- En dan vooral rijden.
- Rijden
- Rijden
- Rijden

Wink

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2007 11:00 PM
  [ # 20 ]
Smultie schreef:

Ik heb ook zo’n schitterende Turbo D12 ! Erg fijn zweefapparaat!
Veel plezier ermee Very Happy

Heb jij een opgevoerde? Turbo D21.. Wink

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 april 2007 11:06 PM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 07 april 2007 11:46 PM
  [ # 22 ]
ieksEmmu schreef:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179076

Leuk idee, maar ik heb een spoiler nodig voor een Break. Die zijn volgens mij wel behoorlijk anders…

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 08 april 2007 12:17 AM
  [ # 23 ]

mijn broer heeft een klepslot truuk, ik zal hem even inseinen. Hij heeft mijn klep ook gefixed. Is een break kwaaltje.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 april 2007 12:37 AM
  [ # 24 ]
eXaMple schreef:

mijn broer heeft een klepslot truuk, ik zal hem even inseinen. Hij heeft mijn klep ook gefixed. Is een break kwaaltje.

Hoor ik daar iemand om mijn hulp roepen? Nou voor uit met de geit,
ik zal er wat foto’s van maken en hier op het forum zetten. Wink
Maar pas na de pasen mijn comp heeft me in de steek gelaten. Evil or Very Mad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 08 april 2007 01:22 AM
  [ # 25 ]

Balen van je computer… Maar ik wacht met spanning op de foto’s!! Wink

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 april 2007 02:50 AM
  [ # 26 ]
ghulst schreef:
ieksEmmu schreef:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179076

Leuk idee, maar ik heb een spoiler nodig voor een Break. Die zijn volgens mij wel behoorlijk anders…

sorry stom…  Surprisedops:
Musketier heeft/had er eentje voor de Break… heb er helaas geen foto van…

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 20 april 2007 01:04 AM
  [ # 27 ]

Jawel, de provisorische reparatie van de achterklep heeft al weer losgelaten. Dus de boel vanavond maar weer losgehaald en ongeveer de tips van eXpelliarMus opgevolgd. Heb alleen andere boutjes en ringen gebruikt. Oh, en de achterklep gesneden met de Dremel. Met een mes vond ik het toch te langzaam en de moeilijk gaan. Wel dik hoor, dat spul. Maar goed het is gelukt. Nu nog een keer stellen als het licht is, want hij staat nu iets te strak, maar hij gaat goed dicht. En dat is ook wel weer een oplossing.

Heeft iemand nog een sensor voor het slot van de achterklep over?? Dat is helaas gesneuveld toen de boel twee weken geleden ineens losschoot. Sad (Is dat trouwens gelijk aan de limousine?)

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 19 mei 2007 02:31 AM
  [ # 28 ]

De achterklep houdt het intussen prima en we hebben er al aardig wat ritjes met de XM op zitten. Gisteren de balans van het tanken en het rijden eens opgemaakt. Gemiddeld 1:16, waarbij de auto echt heel doorsnee is gebruikt. Dus niet 1200km snelweg, maar een kilometer of 500 geloof ik en verder stad, binnenwegen etc. Wij zijn er zeer over te spreken. Wink

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 19 mei 2007 12:49 PM
  [ # 29 ]

Mooie break zeg! Weet je zeker dat ‘t een Comfort is, geen Ambiance Confused:  Of er zijn veel opties later opgezet (wielen, elektriek leer e.d.), want volgens mij was dat niet eens leverbaar op de Comfort?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 19 mei 2007 11:42 PM
  [ # 30 ]

De Break komt oorspronkelijk uit België en ik heb het idee dat het daar wel leverbaar is geweest. Ik ben er in Antwerpen namelijk nog een tegen gekomen in een comfort uitvoering, maar wel met dezelfde opties erop. Het is wel redelijk uniek geloof ik.

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook