Interieur vragen Pallas
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 19 mei 2007 02:59 AM

Kaner iemand me vertellen hoe een pallas interieur eruit ziet ?
Ik wens na te gaan of mijn wagen nog steeds conform de uitrustingen is..
Ik twijfel aan de handgrepen aan de B stijl, sommige zijn in kuntstof en sommige in leder ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten

Gepost: 19 mei 2007 03:34 AM
  [ # 1 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

Probeer deze pagina is (site is fantastisch overigens) http://www.nuancierds.fr/DT Pallas.htm

Wat onderdelen over het interieur.

Thanks!

Merk ik een chroom randje rond pedaal voor handrem ?

Profiel  

gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 809

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2007 12:34 PM
  [ # 2 ]

Ik heb ook zo’n randje om het handrempedaal zitten. In het rubber is er een uitsparing/randje voor, zodat het chromen randje erop past. Het gaspedaal is ook erg chic.

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 19 mei 2007 03:52 PM
  [ # 3 ]

Die pedalen zitten inderdaad op alle Pallassen. Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen. Bij bruin leer waren zowel de bekleding van de B-stijl als de lussen van bruin leer. Bij zwart leer weet ik het niet zeker. In ieder geval is de leren b-stijl bekleding die je tegenwoordig kunt kopen niet origineel. Waarschijnlijk zijn de zwartleren lussen ook niet origineel en had een pallas met zwart leer dus de b-stijl en lus van een gewone pallas (zwart kunststof)

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 mei 2007 08:52 PM
  [ # 4 ]
gerardeux schreef:

Die pedalen zitten inderdaad op alle Pallassen. Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen. Bij bruin leer waren zowel de bekleding van de B-stijl als de lussen van bruin leer. Bij zwart leer weet ik het niet zeker. In ieder geval is de leren b-stijl bekleding die je tegenwoordig kunt kopen niet origineel. Waarschijnlijk zijn de zwartleren lussen ook niet origineel en had een pallas met zwart leer dus de b-stijl en lus van een gewone pallas (zwart kunststof)

wrong answer….......heb thuis nog wel een setje van die lussen liggen: zwart leer !!! orgineel; en dat kun je ruiken ook Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 20 mei 2007 03:16 AM
  [ # 5 ]

Nou wrong, wrong. Ik zei waarschijnlijk, ik zei niet dat het zeker zo is. Wat betreft de B- stijlbekleding zeg ik niks anders dan het boek van Jan de Lange en John Reynolds, elders de “DS bijbel” genoemd. Verder ken ik meerdere (twee) originele pallassen met een zwarte kunststof lus, maar ik sluit zeker niet uit dat er ook zwarte leren lussen gebruikt zijn, je weet hoe dat gaat bij Citroën. Dus als er meer mensen met een origineel zwart leren interieur en gemonteerde lussen zijn - dus niet los in een zakje Wink  - dan hoor ik graag hoe het zit.

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten

Gepost: 20 mei 2007 02:14 PM
  [ # 6 ]

Over de bekleding op de hoedeplank stel ik me ook vragen..ik zie soms zwart en bruin ‘leder’

Profiel  

Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 20 mei 2007 09:04 PM
  [ # 7 ]

Pallas interieur

Volgens mij hoort de bruin of zwart lederen bekleding op de hoedenplank bij een Pallas die af fabriek met een dergelijke lederkleur zijn geleverd. Wat je vaak ziet is dat een leren interieur wordt aangebracht inclusief de deurpanelen, maar dat de bekleding op de b-stijl en de hoedenplank wordt vergeten of de witte skaï bekleding op de bovenzijde van de deur, met daaronder het leren deurpaneel. ‘K ken iemand bij de DS-club die zeker weet dat dit zo hoort… Lijkt me sterk.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook