Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Timo-BX schreef:Vet! Heeft iemand ook toevallig een scan van type 2 of type 3?:D Of zijn die nooit in een autoblad geweest?
Dan moet ik even gaan zoeken. Ik heb als het goed is nog autokampioens liggen met vergelijkingstesten waarin de BX acteert.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
mpostma schreef:XBXG schreef:Ondanks dat ik die Autovisie al heel lang heb, zie ik pas op de scans dat er een extra raamrubber rondom het achterraam zit.
Nog nooit gezien… ops:Dat was een typisch detail van de voorserie BXen. Wel boeiend. De test is behoorlijk lovend over de BX. Dat had ik niet verwacht eigenlijk!
Vroeger werd een comfortabele auto nog gewaardeerd door de pers. Nu moet alles zo strak mogelijk afgeveerd zijn . Want ja Audi en BMW doen dat ook. Nu maar hopen dat zij niet in de sloot springen…..... Want dan wordt het wel heel druk in de sloot.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik heb het stukje nu ook even gelezen. Wat geweldig zo’n niet commerciele test. Ze spreken de BX op een geven moment aan met ZE. Heb ik in de autoweek of de hedendaagse autovisie nog niet gelezen. Ook het feit dat er wel 11 pagina’s worden gebruikt is geweldig. Vandaag de dag mag je blij zijn als je 2 pagina’s krijgt. Nee de autovisie van vroeger was echt veel en veel beter dan het commerciele gezeik van vandaag de dag.
Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
RueCitroen schreef:Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
Wijnand
Geweldige website heb je! Ik kende hem al maar hij blijft mooi!
Wat ik alleen maf vind, in de test van de TRD turbo staat dat het verbruik van deze auto zal variëren tussen 1:14 en 1:10 Ik rij nooit minder dan 1:16 met mijn TZD turbo, en de motor is hetzelfde…
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
RueCitroen schreef:Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
Wijnand
VET!! Dat word weer lekker lezen vanavond!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
knäckor schreef:RueCitroen schreef:Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
WijnandGeweldige website heb je! Ik kende hem al maar hij blijft mooi!
Wat ik alleen maf vind, in de test van de TRD turbo staat dat het verbruik van deze auto zal variëren tussen 1:14 en 1:10 Ik rij nooit minder dan 1:16 met mijn TZD turbo, en de motor is hetzelfde…
Ja….dat viel mij ook al op tijdens het lezen…..de ene TRD-turbo die ik heb gehad haalde met koerierwerk regelmatig de 1 op 19 a 20…...en met kleine stukjes 1 op 16….net als de TZD-turbo eigenlijk.
Maar verder erg interessante lectuur hoor, op die site.
knäckor schreef:RueCitroen schreef:Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
WijnandGeweldige website heb je! Ik kende hem al maar hij blijft mooi!
Wat ik alleen maf vind, in de test van de TRD turbo staat dat het verbruik van deze auto zal variëren tussen 1:14 en 1:10 Ik rij nooit minder dan 1:16 met mijn TZD turbo, en de motor is hetzelfde…
Ahum, ik haalde nooit “meer” dan 1:16, tenzij ik als een ongelofelijke ouwe sok ging rijden (een niet leeftijds-adequate rijstijl, zeg maar). 1:12 en nog wat erger heb ik er zeker ook mee gehaald, maar dat was wel onder zeer zware gebruiksomstandigheden (in volle vaart met volle bepakking met ramen open over de franse tolweg).
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
RueCitroen schreef:Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
Wijnand
Pfoeh Wijnand, ik raadpleeg je site regelmatig en toch was ik zowat vergeten dat jij er ook een zooit autotests op hebt staan. Geweldig!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:knäckor schreef:RueCitroen schreef:Voor wie nog autotesten van de BX zoekt: zie mijn site http://www.ruecitroen.nl (onder het kopje “Autotesten”). Snel geteld staan er 14 BX autotesten.
Groet,
WijnandGeweldige website heb je! Ik kende hem al maar hij blijft mooi!
Wat ik alleen maf vind, in de test van de TRD turbo staat dat het verbruik van deze auto zal variëren tussen 1:14 en 1:10 Ik rij nooit minder dan 1:16 met mijn TZD turbo, en de motor is hetzelfde…
Ahum, ik haalde nooit “meer” dan 1:16, tenzij ik als een ongelofelijke ouwe sok ging rijden (een niet leeftijds-adequate rijstijl, zeg maar). 1:12 en nog wat erger heb ik er zeker ook mee gehaald, maar dat was wel onder zeer zware gebruiksomstandigheden (in volle vaart met volle bepakking met ramen open over de franse tolweg).
Ik heb nog niet minder dan 1:16 gereden. Ik ben een rustige rijder, maar een ouwe sok is ook wat overdreven
Eveneens ben ik tevens ook.