2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Auto uit Duitsland rijdend naar nerderland krijgen?
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 20 mei 2007 02:45 AM
  [ # 16 ]

Bepaalde wagens zijn hier schaars en onbetaalbaar en in het buitenland voor (volgens nederlands begrippen) “dumpprijzen” en in groot aanbod te vinden zijn. Zoals ik al aangaf wil ik met dit topic ook voor anderen duidelijkheid krijgen hoe en wat. Want ik weet zeker dat er meer naar het buitenland loeren, maar vanwege het idee dat het een mission impossible is om zonder fatsoenlijke transport een wagen uit het buitenland te vissen, het niet doen.

Natuurlijk ben ik zelf ook aan het stoeien. Wacht nog op een mail van de DEKRA…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 20 mei 2007 02:37 PM
  [ # 17 ]
GoodOldDiesel schreef:

Schijnt een artikel in autoweek 24 van 2006 te staan over importeren van Duitsland naar Nederland.

Spaart iemand toevallig autoweken?

Als het goed is heb ik die nog wel ergens liggen ( heb het artikel gebuikt voor mn sectorwerkstuk)

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 20 mei 2007 02:51 PM
  [ # 18 ]
GoodOldDiesel schreef:

Het gaat namelijk om een bestelbusje… Dus ja het gewicht is dan hoog en de formaten fors dat het 2 plekken op een transport combi vraagt.

De auto die ik op het ook heb, heeft wel een TUV, gasprufung (oid?) tot 09/2008.

Maar ik kan dus gewoon met de papieren naar het duitse RDW lopen en daar een paar plaatjes halen.

Net zoals de nederlandse RDW dat doet met export papieren / platen, alleen verkopen zij geen verzekering.

Bovendien als dit slechts 150 Euro kost is dit altijd goedkoper dan transport….

Auto rijdend naar NL halen is goed te doen. Voorwaarde is dat ‘ie de lokale variant van een geldige APK heeft: in Duitsland Hauptuntersuchung (HU, ook wel TUV genoemd). De Abgasuntersuchung (AU) is voor zover ik weet geen vereiste. Daarmee kun je dan in Duitsland een exportkenteken krijgen voor slechts 50 euro bij elk TUV-keuringsstation, zie hier .

Voordeel van dat exportkenteken is dat ‘t een maand geldig is, en je in die tijd ook nog in NL rond kunt rijden. Heb je dus niet per sé een eendagskenteken nodig om naar de RDW te gaan.

Je kunt ‘m als je ‘m ophaalt laten verzekeren op chassisnummer, misschien bij je eigen verzekeraar, anders gewoon even rondbellen. Dan ben je ook die 160 voor een maand verzekering volgens de ADAC niet kwijt. Wink

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 20 mei 2007 03:45 PM
  [ # 19 ]

Zo te lezen loop je enkel met een pak papieren naar een kantoor en hoef je de wagen er niet heen te rijden, mits die nog een TUV (apk) heeft.

Weet iemand welke verzekrings maatschappijen verzekeren op basis van chassis nummer? Zal maandig horen wat de mijn e (fortis ASR) doet.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 mei 2007 05:24 PM
  [ # 20 ]
Dirkman schreef:

nou..

er is veel moois te koop over de grens. en prijzen liggen soms opmerkelijk anders. voor XM bijvoorbeeld is duitsland een goed land. Daar liggen citroens veel minder in de markt en wordt er anders gereden.

ik ken er goenoe die op internet een auto zien en een enkeltje milaan doen of zo. Het is een gekke wereld.  Smile

Eens. Voor de XM is Duitsland goed.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 24 mei 2007 01:30 AM
  [ # 21 ]

Via ander forum (Peugeot Forum “Le Lion d’Or”) per PB informatie gekregen:

Allereerst: Zorg dat je er vroeg bij bent. Rond 09:00 of 10:00 afspreken.
Dan ga je richting Kraftfahrt-Bundesambt om het voertuig van de oude eigenaar af te melden (indien nodig). Is dit al gebeurd, geen probleem, scheelt weer tijd.

Je gaat naar de balie en zegt dat je naar Nederland wilt rijden met die wagen. Dan zeggen zij waar je een verzekering kan afsluiten voor een exportkenteken. Je moet dan soms even van de ene naar de andere balie lopen, maar dat vertellen ze je wel. Als dit alles rond is, ben je ongeveer 150 euro lichter. Dan moet je nog 2 nummerborden laten maken. Kost ook iets van 30 euro. En klar Smile

Ze lopen bij mij altijd nog even mee om het chassisnummer te controleren (bij afgifte van het exportkenteken, nog voor je de platen krijgt dus). Dat zit bij een T3 bij de rechterdeur.

Misschien idee om topic te bezemen en een algemeen import sticky te maken met alle ins en out’s? Ook voor belgie en frankrijk bijvoorbeeld Rolling Eyes

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 24 mei 2007 01:36 AM
  [ # 22 ]

Ik vind het een goed idee.

Vooral de optie “Duitsland” is het waard uit te werken.

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 22 juli 2011 05:27 PM
  [ # 23 ]

ff weer wat stof afblazen…

Zit er over te denken om een leuk karretje uit duitsland te toveren. Zijn er nog dingen veranderd?

Ik ben nl. van plan om te auto rijdend deze kant op te halen.


iemand nog tips en tricks?

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 22 juli 2011 07:39 PM
  [ # 24 ]

Ik kan je alleen iets over het laatste deel vertellen want mijn Xantia stond al in NL.
Invoer geregeld in december 2009. essentieel zijn de juiste Duitse papieren een zg. Zulassungsbescheinigung Teil I und II.
RDW en Douane kosten destijds € 125,50 plus de BPM. Bij een 10 jaar oude auto is dat ong. 10% v.d. kataloguswaarde. Bij de RDW ben je 0,5 à 1 dag kwijt, voornamelijk met wachten.

Succes.

Adri

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 22 juli 2011 09:25 PM
  [ # 25 ]

Auto is uit 96. dus rest bpm is ong 100 euro. Dat is het probleem niet.

Zit een beetje met het eerste deel om de auto hierheen te halen. papierwerk enzo

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook