Ja, een Pug 206 kopen. Da’s wel heel verstandig, want die gaan natuurlijk nooit stuk. Lopen op lucht, kosten geen verzekering en belasting, en een keuring is ook niet nodig. kortom, de perfecte wagen.
Utopie uiteraard. Hou die bak gewoon, je zit echt niet meer ver van het punt dat de wagen zoveel reparatie’s heeft ondergaan, dat hij het gewoon 2 ton zonder morren doet.
BX-en geloven namelijk in karma. Waarschijnlijk zijn ze bij hun vorge baasje ernstig mishandeld of tekort gedaan. Dat kost tijd en onderhoud om dat weer goed te krijgen.
Blijf er gewoon lekker in rijden. onderdelen zijn niet duur, en voor het geld wat je aan wegenbelasting en verzekering kwijt bent, rijd je echt geen andere auto van dit formaat.
Want een tapijt van 5 meter kan niet in een mercedes van 6 meter, maar een tapijt van 6 meter, kan wel in een bx van 5 meter zeg ik altijd….
Test
B_iks schreef:
Een bx blijft een bx en er zal altijd iets stukgaan als er net iets is gerepareerd. Dat vind ik bijna de charme van deze auto’s.
Dat ze een bepaalde charme hebben…..tsja daar ben ik het wel mee eens, maar die charme houdt in mijn geval ‘n keer op.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, heb veel geld in de bx gestoken, veel vernieuwd/verbeterd maar om hem weer tijden op de straat te houden moet ik er weer een sloot euro’s inpompen. Ik heb het er mee gehad in elk geval
Hij vliegt er uit
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
citroenc2 schreef:
er rijden ook nog auto van 50 jaar oud rond
zeker, maar dat kost onderhoud en onderhoud kost geld.
ik bedoel maar te zeggen: als je een auto van 16 jaar oud rijdt moet je (sorry) niet zeuren als hij geld kost. een auto is maar zelden een slimme investering.
Nicci schreef:ik bedoel maar te zeggen: als je een auto van 16 jaar oud rijdt moet je (sorry) niet zeuren als hij geld kost.
een auto is maar zelden een slimme investering.
Dat is zeker zo….maar niet iedereen kan zich veroorloven om in een jonge C4 of C5 te rijden ...men probeert met alle mogelijke middelen (zelf repareren, onderdelen op de sloop enz.) hun auto te blijven rijden en dan kan ik mij de opmerking van de topicstarter goed voorstellen…..ook en vooral omdat ik er zelf een aantal keren voor heb gestaan, dat ik een BX turbodiesel had waar ik in een paar maanden tijd voor honderden euro’s aan had laten verspijkeren….toen binnen een paar weken opeens 3 soorten lekkages ontstonden….koelvloeistof, LHM en motorolie.
Reparatie van dat alles had mij rond de 1000 euro gekost….dus maar weer wegdoen en al het geinvesteerde geld aan reparatie’s was ik kwijt.
En ik begrijp dus de noodkreet van de topicstarter heel goed, dat hij in dubio zit wat hij moet doen…..ik kan natuurlijk niet in zijn portemonnaie kijken, maar als ik zo lees dat hij een prachtige BX 1.6 heeft, zou het ‘t overwegen waard zijn om zijn BX nog een kans te geven.
En Thijs v/d Bles heeft natuurlijk gelijk, ik zei het eerder hier ook al….wat staat je te wachten met die Peugeot ?
In zijn profiel staat het volgende :
automaat 4 elektrische ramen Gemini alarm 96.000km
Het lijkt mij dat deze BX nog vele km’s te gaan heeft….het zou wat anders zijn als er tegen de 3 ton opstond of zo…..dan zou ik ook zeggen :
Het is mooi geweest.
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Ik heb nu ook besloten ook dankzij jullie dat de bx blijft en dat hij bij een boer de schuur in gaat en ik een Peugeot ga kopen ik kan het me nu veroorloven en dan wil ik het ook gewoon doen een keer wat nieuws rijden en niet blijven tobben met een bx.
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:Ik heb nu ook besloten ook dankzij jullie dat de bx blijft en dat hij bij een boer de schuur in gaat en ik een Peugeot ga kopen ik kan het me nu veroorloven en dan wil ik het ook gewoon doen een keer wat nieuws rijden en niet blijven tobben met een bx.
op wat voor soort boerderij komt de wagen te staan
beter dat je hem houdt want zo bx als de jouwe kom je niet vaak meer tegen
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Hij komt op een boerderij te staan waar geen dieren meer lopen maar een camping is hij komt in een droge schuur waar het ook een beetje tocht dus ideaal. D D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:Hij komt op een boerderij te staan waar geen dieren meer lopen maar een camping is hij komt in een droge schuur waar het ook een beetje tocht dus ideaal.
idd dat is ideaal
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Nicci schreef:ik bedoel maar te zeggen: als je een auto van 16 jaar oud rijdt moet je (sorry) niet zeuren als hij geld kost.
een auto is maar zelden een slimme investering.
Dat is zeker zo….maar niet iedereen kan zich veroorloven om in een jonge C4 of C5 te rijden ...men probeert met alle mogelijke middelen (zelf repareren, onderdelen op de sloop enz.) hun auto te blijven rijden en dan kan ik mij de opmerking van de topicstarter goed voorstellen…..ook en vooral omdat ik er zelf een aantal keren voor heb gestaan, dat ik een BX turbodiesel had waar ik in een paar maanden tijd voor honderden euro’s aan had laten verspijkeren….toen binnen een paar weken opeens 3 soorten lekkages ontstonden….koelvloeistof, LHM en motorolie.
Reparatie van dat alles had mij rond de 1000 euro gekost….dus maar weer wegdoen en al het geinvesteerde geld aan reparatie’s was ik kwijt.
En ik begrijp dus de noodkreet van de topicstarter heel goed, dat hij in dubio zit wat hij moet doen…..ik kan natuurlijk niet in zijn portemonnaie kijken, maar als ik zo lees dat hij een prachtige BX 1.6 heeft, zou het ‘t overwegen waard zijn om zijn BX nog een kans te geven.
En Thijs v/d Bles heeft natuurlijk gelijk, ik zei het eerder hier ook al….wat staat je te wachten met die Peugeot ?
In zijn profiel staat het volgende :
automaat 4 elektrische ramen Gemini alarm 96.000km
Het lijkt mij dat deze BX nog vele km’s te gaan heeft….het zou wat anders zijn als er tegen de 3 ton opstond of zo…..dan zou ik ook zeggen :
Het is mooi geweest.
Uiteindelijk ben je met een bx toch nog goedkoper uit hoor. Aan een C4 of C5 kan je bijna niets zelf doen, en die dingen zitten helemaal vol met elektronica waar ook een hoop aan stuk kan. Dat wordt dus voor elk wissewasje naar de garage brengen, en die werken ook niet bepaald gratis. Bovendien heb je bij zo’n jonge auto te maken met afschrijving. Bij een BX is daar totaal geen sprake meer van, alle BX-en zijn al jaren afgeschreven.
Eveneens ben ik tevens ook.
Bram schreef:
Dat is zeker zo….maar niet iedereen kan zich veroorloven om in een jonge C4 of C5 te rijden ...men probeert met alle mogelijke middelen (zelf repareren, onderdelen op de sloop enz.) hun auto te blijven rijden en dan kan ik mij de opmerking van de topicstarter goed voorstellen…..ook en vooral omdat ik er zelf een aantal keren voor heb gestaan, dat ik een BX turbodiesel had waar ik in een paar maanden tijd voor honderden euro’s aan had laten verspijkeren….toen binnen een paar weken opeens 3 soorten lekkages ontstonden….koelvloeistof, LHM en motorolie.
ik ben ook niet direct in een ‘nieuwe’ gaan rijden . . .
mijn eerste auto was een ZX Furio van zo’n 10 jaar oud en die heeft heel wat gekost (nieuw binnenwerk deur; complete uitlaat). en dan beslis je na een jaar of 2 dat je wat nieuwers wilt rijden en krijg je er €500 voor.
mijn punt is: zo gaat dat met die oude bakkies. die kosten meer onderhoud dan dat ze afschrijven of waard zijn.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nicci schreef:Bram schreef:
Dat is zeker zo….maar niet iedereen kan zich veroorloven om in een jonge C4 of C5 te rijden ...men probeert met alle mogelijke middelen (zelf repareren, onderdelen op de sloop enz.) hun auto te blijven rijden en dan kan ik mij de opmerking van de topicstarter goed voorstellen…..ook en vooral omdat ik er zelf een aantal keren voor heb gestaan, dat ik een BX turbodiesel had waar ik in een paar maanden tijd voor honderden euro’s aan had laten verspijkeren….toen binnen een paar weken opeens 3 soorten lekkages ontstonden….koelvloeistof, LHM en motorolie.
ik ben ook niet direct in een ‘nieuwe’ gaan rijden . . .
mijn eerste auto was een ZX Furio van zo’n 10 jaar oud en die heeft heel wat gekost (nieuw binnenwerk deur; complete uitlaat). en dan beslis je na een jaar of 2 dat je wat nieuwers wilt rijden en krijg je er €500 voor.
mijn punt is: zo gaat dat met die oude bakkies. die kosten meer onderhoud dan dat ze afschrijven of waard zijn.
Met een nieuwe auto ben je echt niet goedkoper uit hoor. Moet je maar eens gaan kijken hoeveel je kwijt bent aan afschrijving en onderhoud van een nieuwe C4 na 3 jaar, en dat vergelijken met hoeveel je kwijt bent aan afschrijving en onderhoud van een 16 jaar oude BX na 3 jaar
Eveneens ben ik tevens ook.
nee, bij een nieuwe ligt het als het goed is exact andersom: veel afschrijvingen en weinig onderhoud.
overigens betwijfel ik of een oude goedkoper is. misschien als je alles zelf doet en onderdelen sprokkelt van de sloop.
reken voor de grap maar eens uit wat je auto kost aan afschrijvingen en onderhoud per km.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nicci schreef:nee, bij een nieuwe ligt het als het goed is exact andersom: veel afschrijvingen en weinig onderhoud.
overigens betwijfel ik of een oude goedkoper is. misschien als je alles zelf doet en onderdelen sprokkelt van de sloop.
reken voor de grap maar eens uit wat je auto kost aan afschrijvingen en onderhoud per km.
Er mag aan een nieuwe auto dan wel weinig stukgaan, onderhoud in de vorm van servicebeurten moet altijd plaatsvinden. En inderdaad aan een oude auto kan je nog wel eens wat zelf doen, bij een nieuwe auto die helemaal vol hangt met elektronica en gadgets kan je weinig zonder diagnose-apparatuur. Een nieuwe auto verzeker je ook bijna altijd all-risk, kost ook maandelijks een hoop geld. Bovendien, hoeveel schrijf je af op een nieuwe auto in 3 jaar? 5000 euro? En dan ook nog servicebeurten. Dat kost mijn BX me nooit in 3 jaar.
Eveneens ben ik tevens ook.
ik ben benieuwd.
die BX heb je gekocht voor . . . . . ? en dan nog het onderhoud. Misschien kost dat geen €5000,- bij elkaar, maar rijdt jij 25.000 tot 30.000 per jaar?
Nicci schreef:ik ben benieuwd.
die BX heb je gekocht voor . . . . . ? en dan nog het onderhoud. Misschien kost dat geen €5000,- bij elkaar, maar rijdt jij 25.000 tot 30.000 per jaar?
mijn xantia schijft nog minder af dan jou c4 terwijl ik er 50000km per jaar mee rijd
maar dit draadje gaar redelijk off topic