Hai allemaal,
Helaas heb ik mijn BX GTI gisteren weg moeten doen, er bleef een probleem, die maar niet opgelost werd, de kosten liepen wel heel hoog op. Toevallig had de garage net een Xantia 1.8i binnen. Dus na een proefrit heb ik maar besloten om hem de BX weg te doen. Wel erg jammer, want als hij het deed, reed hij zo heerlijk
Wel even wennen de Xantia, hij heeft natuurlijk minder power, maar nog wel de vering en hij rijdt toch ook erg lekker. Maar het was een mooie deal, 100.000 km op de teller, uit 1998.
Langzaam aan begin ik er aan te wennen. De saaie blauwe kleur is wel even iet anders dan de witte BX, maar scheelt misschien weer wat wasbeurtjes en garage bezoekjes!
Nu ga ik eens naar de boxen kijken, dus wie weet kom ik straks nog om raad vragen!
Gr Lidewij
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
kijk dat is goed nieuws heb je ook fotos van je xantia
Altijd een goede keuze, een Xantia
eeuwig zonde…
wat had je BX voor manco’s?
Test
van bx naar de xant was voor wup een zware overgang, maar achteraf absoluut geen spijt.
ti’s gewoonmeer tuut .
mvgr wupke
Ach het is maar een auto he… maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van de 2CV t/m de BX altijd een beetje rouwig was bij het afscheid.
De BX reed op zich helemaal perfect, alleen de afgelopen 2 mnd was hij aan het haperen, sloeg soms af. Kwam met regelmaat in gevaarlijke situaties terecht. Op een ander moment was er helemaal niks aan de hand. Er is van alles vervangen, maar om eerlijk te zijn weet ik de onderdelen niet zo snel te benoemen. Zou ik even moeten opzoeken.
Uiteindelijk was natuurlijk wel het probleem gevonden, maar ik denk dat ik dan wel weer een aantal euro’s verder was geweest. Ik heb hem vorig jaar voor 1250 gekocht, dus ik wilde er ook niet al te veel geld meer insteken.
Ik denk voor iemand die zelf handig is, een BX erg leuk is, maar voor iemand die niet verder komt dan de olie bijvullen, is het naar mijn mening een kostenplaatje.
Net terug van een van mijn eerste ritjes in de Xantia, toch ook wel erg aangenaam! Mis wel de heerlijke stoelen, dat is wel een verschil. Ik heb al voorgesteld om met mijn auto naar Frankrijk te rijden inplaats van met de Punto
Foto’s heb ik wel, maar nog niet op het internet staan…komen er nog aan…
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…