Voila, vanmiddag na het wakker worden met een ontzettende kater heb ik de laatste puntjes gemonteerd voor het testrijden. Het begon heel gaar.. de ontsteking zat niet zo lekker. Deze een tijdens draaiende motor gesteld, ze liep meteen weer goed en werd veel minder heet (je kan je hand op de radiateur houden zonder je hand te verbranden).
Ze had er erg veel zin in en trekt weer ontzettend lekker op, rijdt weer helemaal top!
Er zijn nog wat kleine dingetjes..Kleppen stellen want die tikken een beetje.. De remmen moeten ontlucht worden want die reageren een beetje laat.. en de hydraulische vering ook denk ik? Ze zijn een beetje slapjes.. Voorin doet de hoogteregelaar het helemaal niet maar achter wel. Je gaat in de kofferbak staan en hij zakt meteen een heel stuk in. Ik weet dus niet wat dit is…? Het lijkt me vrij sterk dat opeens alle 4 de veerbollen bijna leeg zijn.
beetje gynastiek mischien? of ontluchten?
mvgr wupke:die helemaal jolig is dat je het voor mekaar hebt geboxt,,, euh u is toch niet toevallig automonteur van beroep of wel?
ik vind en vond de DS altijd een lastig paard om aan te sleutelen.
ok ik kwam er wel, maar omdat ik veeleisend ben qua werken duurde het vaak lang, en in bochten sleutelen kan ik niet.
ik doe het goed of ik doe het niet…..
mvgr wupke.. ook blij dattie rijd,,, jij met je lassen,, zei al dat word niks,, maja achteraf gezever enzo he…
U moest eens weten hoe blij ik ben Ik ben overigens geen monteur..heb wel tig brommers compleet uit-en in elkaar gesleuteld en gereviseerd toen ik nog op de middelbare school zat. Ik zit nu nog op het MBO-groen (bollenteelt). Deze DS heb ik gekocht in januari. Ik wilde geen gepimpte snelle bak maar iets moois. Ik had ook nog nooit aan auto’s gesleuteld maar wist wel een beetje hoe het allemaal werkte.. Toen draaide ze in stront. Misschien dat ik een paar momentjes getwijfeld heb maar ben er gewoon aan begonnen. Een vriend van me heeft me ook veel geholpen dus het ging wat sneller maar evengoed gaat er ontzettend veel tijd in zitten. Je steekt er wel verdomd veel van op
Maar wat is Dynastie? en waar kan ik ontluchten?
Groeten, Nick
het hydraulische systeem heet zichzelf te ontluchten,, dat kan dus ff duren.
remmen overigens niet.
gymnastieken wil zeggen een X of wat van hoogste stand maar laagste ,zou de lucht uit het systeem moeten halen.
nu ben ik motoren kenner, en de latere HP systemen ken ik beter, de DS dus minder.. der zwerven hier op het forum wat dat aangaat betere conasieurs rond.
oid.
affijn,, ga eens wat spelen van hoogste naar laagste een X of wat.
dat zou de lucht uit de veerring moeten halen.
je stuurrinrichting zou een paar X van links naar rechts afdoende moeten zijn, edoch vaag herinner ik me wat ontluchtingsnippels erop, dus die ff gebruiken lijkt me wijsheid.
je remmen is net als standaard, gewoon bij de remmen zelf aan het wiel ontluchten, waar je met achter FF de hoogste stand wilt hebben voor voldoende drukopbouw.
wiel achter niet aan de grond = geen druk, dus geen LHM…
dus gewoon hoogste stand en hopla wel olie…
mvgr wupke
Okee.. Ja hij is wel een aantal keer van de laagste naar de hoogste stand gegaan.. Ik heb trouwens geen stuurbekrachtiging dus inparkeren gaat nog ouderwets met de rode kop. Maar ik ga het proberen.
Ik was nog vergeten:
Als ik vanuit stilstand voor of achteruit weg rijdt dan moet ik dat met best veel gas doen anders gaat ze heel erg schokken kan dat komen door de koppelingsplaten oid?
Smakman schreef:Okee.. Ja hij is wel een aantal keer van de laagste naar de hoogste stand gegaan.. Ik heb trouwens geen stuurbekrachtiging dus inparkeren gaat nog ouderwets met de rode kop. Maar ik ga het proberen.
Ik was nog vergeten:
Als ik vanuit stilstand voor of achteruit weg rijdt dan moet ik dat met best veel gas doen anders gaat ze heel erg schokken kan dat komen door de koppelingsplaten oid?
laat me raden…... oude koppeling terug gemonteerd….....
simpel.. drukgroep is krom…. enigste optie,,, vervangen… of mee leven…..
sorry ken er ook niks an doen… is nu eenmaal zo ... techniek enzo he…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Drukgroep krom, plaat krom of op of vet, vliegwiel heet geweest…. Er staat op het forum ergens een lijst van de zaken die je MOET doen als je blok eruit is… Koppeling is er 1 van…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oké dat wist ik dus niet. ik heb er wel andere koppelingplaten in gezet die waren bijna 3mm dikker dan mijn oude platen.. Het is alleen bij het wegrijden, als je ietsje gas geeft dan is het weg of je trapt de koppeling nog 1 keer in en laat hem weer opkomen, dan is het weg.
Ik hoop dat het niet veel kwaad kan, heb er de tijd niet voor om dat hele circus weer uit elkaar te gaan halen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik hoop het ook…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Smakman schreef:Oké dat wist ik dus niet. ik heb er wel andere koppelingplaten in gezet die waren bijna 3mm dikker dan mijn oude platen.. Het is alleen bij het wegrijden, als je ietsje gas geeft dan is het weg of je trapt de koppeling nog 1 keer in en laat hem weer opkomen, dan is het weg.
Ik hoop dat het niet veel kwaad kan, heb er de tijd niet voor om dat hele circus weer uit elkaar te gaan halen
misschien een paar keer laten doorslippen op hogere toeren, heb dat met de 2pk ook gehad, en was merkelijk beter na de slipsessie.. maar uiteindelijk toch vervangen na een maandje of 2..