17 van de 39
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 1]
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 20 mei 2007 02:34 PM
  [ # 241 ]

dat is minder wouter maare gelukkig kon je weer verder vanuit belgie Wink

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 20 mei 2007 04:43 PM
  [ # 242 ]

Depannage:Tring tring: “Bonjour, auto depannage route du soleil”...

Wouter:“Qui bonjour, avec Wouter Bregman”...

Depannage:“Aah, monsieur Bregman, si tu se trouves encore une fois avec la panne?”...

Wouter:“Qui qui, et pas de boulanger dans le voisinage”

Depannage:“ennuyeuse dis, mais nous venons , quelle voiture tu ai- maintenant ?”

Wouter: “Un BX, dans la couleur Olympe timide”

Depannage: “Oh qui voir tu non-beaucoup plus qui tombe bien sur nous vient ...”

Wouter: “Danjewel, jusqu’tellement.”

Test

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 mei 2007 04:45 PM
  [ # 243 ]

2 jaar frans gehad, bonjour en qui qui vat ik.. maar de rest Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 mei 2007 04:49 PM
  [ # 244 ]
Timo-BX schreef:

2 jaar frans gehad, bonjour en qui qui vat ik.. maar de rest Laughing

C’est de francais de carbon de pierre mais tres drole encore Very Happy

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 mei 2007 04:53 PM
  [ # 245 ]

Sorry, je peux faire aussi rien mais les poffertjes sont les meilleurs

Test

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 20 mei 2007 11:56 PM
  [ # 246 ]
Thijsvandebles schreef:

Sorry, je peux faire aussi rien mais les poffertjes sont les meilleurs

Ah oui, je parle Francais comme une vache Espagnol.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 mei 2007 12:03 AM
  [ # 247 ]

maar waar blijft nu het verhaal van wouter??

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 mei 2007 02:26 AM
  [ # 248 ]

Gisteren ben ik om 4.00 uur ’s ochtends vertrokken met de BX 14 op weg naar een BX-meeting in Metz. De toch zou me voeren via Antwerpen, Brussel en Luxemburg. Op de heenweg nog heerlijk kunnen tanken in Luxemburg voor slechts € 1.165 per liter.

Na een hele fijne dag in Frankrijk ( zie hier voor het verslag ), ben ik rond 17.00 uur weer op weg naar huis gegaan. Na weer getankt te hebben in Luxemburg, sloeg het ‘noodlot’ toe. Tussen Luxemburg en Brussel reed ik 100 km/h en ineens viel met een flinke schok het motorvermogen weg. Plankgas trappen haalde niks uit. Toen ik naar de 3e versnelling schakelde, ging het ineens weer goed. Met een zelfde harde schok had ik het motorvermogen weer terug. Gelukkig gebeurde dit op enkele honderden meters voor een afslag. Ik ben de afslag op gegaan en kwam op een weg terecht naar het dorpje Reocgne (Belgische Ardennen). Na een kilometer kwam er weer een schok, waarmee het gehele motorvermogen wegviel. Dit maal hielp het niet om terug te schakelen en viel de motor uit. Ik kwam toen zo stil te staan:

Ik was al lang blij dat ik niet kwam stil te staan langs de snelweg, waar het verkeer langsraast.
Hier ben ik eens gaan kijken of iets kon vinden. Ik dacht meteen aan een verstopt luchtfilter, maar daar bleek niks mee aan de hand. En verder? Ik had echt geen idee waar ik het moest zoeken.
Toen dus maar weer voor de zoveelste keer dit jaar de vrienden van de ANWB gebeld. Ik kreeg toen iemand aan de lijn die zelf een aantal BX’en had gehad. Aan hem heb ik duidelijk uitgelegd waar ik stond. Hij zou een takelwagen sturen, en tot die tijd heb ik het voor elkaar kunnen krijgen om de BX nog een keer te starten en 100 meter verder te rijden. Daar was in ieder geval een tankstation waar ik wat kon eten.

Redelijk snel kwam de takelwagen, die al een andere auto erop had staan. Die zette ie aan de kant om de BX te repareren. Gelukkig was het een vriendelijke man, die echt zijn best ervoor deed om het euvel te vinden.
Eerste verdachte was de carburateur, waar wellicht wat vuil in zou zitten. Nu deze goed door te hebben gespoten, viel nog steeds na 30 seconden de motor uit. En soms wilde de motor helemaal niet meer starten. Toen heeft hij de verdelerkap bekeken, die wel eens vervangen mag worden. Ook dat was echter niet het probleem. Na veel nadenken en controleren ging zijn vermoeden uit naar de ontsteking. Terwijl ik de BX heel veel keer achter elkaar probeerde te starten, zat hij wat te rommelen met de bedrading van de stekker van de ontsteking.

Toen belde hij de locale Citroëndealer op (in het plaatsje Congo; what’s in a name…), die gelukkig nog open was (het was zaterdagavond 20.00 uur!). Toen heeft hij de BX opgeladen en zijn we naar de garage gereden die al een tweedehands ontstekingsmodule klaar had liggen. Deze werd in de BX gezet en toen liep de BX ineens wel wat langer dan 30 seconden. Daarna heb ik nog een testritje gereden achter de takelwagen aan. Nadat alles goed bleek te werken, heb ik de man hartelijk bedankt en ben ik veilig thuis gekomen.

De ontstekingsmodule heeft me overigens € 50 gekost.

Hier wat foto’s van hoe de BX wordt opgetakeld en bij de Citroëndealer aankomt:

De motor van de BX loopt weer!! Ik heb hier geprobeerd om te laten zien hoe mooi de ondergaande zon de metallic lak doet opbloeien, maar dat is op de foto niet echt te zien:

Hier is de oude ontstekingsmodule te zien (gefotografeerd van beide kanten):

En hier zit de tweedehands ontstekingsmodule gemonteerd:

PS: deze BX gaat mogelijk binnenkort weer in de verkoop.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 21 mei 2007 02:33 AM
  [ # 249 ]

Dit is toch redelijk goed efgelopen. Een dergelijke module had je in het BX magazijn iets minder gekost, maar voor weinig ben je toch weer thuis gekomen.

Maar een diesel in bedrijfszekerder, jij maakt toch de km’s wel

Test

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 21 mei 2007 02:34 AM
  [ # 250 ]

Laat me raden… je rijdt toch zoveel km’s dat benzine niet interessant is?

Of heb je er genoeg geld ingestopt om ‘m met een gerust hart voor 300 euro te willen verkopen Wink

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 21 mei 2007 02:36 AM
  [ # 251 ]

Jij maakt wat mee als bx-rijder! In ieder geval mooi dat het zo is opgelost, maar wat een prijs voor een tweedehands ontstekingsmodule Shocked!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 mei 2007 02:37 AM
  [ # 252 ]
XBXG schreef:

Wat?! Ruilen? Wink

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 21 mei 2007 02:38 AM
  [ # 253 ]
B_iks schreef:

Jij maakt wat mee als bx-rijder! In ieder geval mooi dat het zo is opgelost, maar wat een prijs voor een tweedehands ontstekingsmodule Shocked!

Daar zitten ook service en onderzoekskosten bij natuurlijk. Welke garage is er nu om 20:00 uur nu open.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 mei 2007 02:43 AM
  [ # 254 ]
stoterstangen90 schreef:
B_iks schreef:

Daar zitten ook service en onderzoekskosten bij natuurlijk. Welke garage is er nu om 20:00 uur nu open.

De eigenaar van de garage woonde in het aangrenzende woonhuis.
Ik zag trouwens na betaling dat een van mijn briefjes van € 20 in de zak verdween van de man van de takelwagen. Hij vertelde me al dat ze vrienden waren, en dit is dus blijkbaar de Belgische manier van elkaar ondersteunen.  Laughing

mkatgert schreef:
XBXG schreef:

Wat?! Ruilen? Wink

Je wilt niet weten hoe dichtbij je bij de waarheid zit… Shocked  Shocked

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 21 mei 2007 02:50 AM
  [ # 255 ]
XBXG schreef:

Je wilt niet weten hoe dichtbij je bij de waarheid zit… Shocked  Shocked

Ruilen met een bekende forummer dus….......

Profiel  

17 van de 39
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook