In enkele andere rubrieken in dit forum wordt de C4 Picasso meestal omschreven als vrouwelijk. Liefdevol wordt geschreven over ‘mijn mooie Francaise’. Dit terwijl een auto(mobiel) van het mannelijk geslacht is.
Komt dit misschien omdat de meeste rijders mannen zijn en hun mooie voiture derhalve als vrouwelijk beschouwen? Of heeft dit een andere oorzaak? Hoe kijken vrouwen tegen de C4 Picasso aan?
En is er een verschil in geslachtservaring tussen de 7- en 5-zitter?
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007
Re: C4 Picasso m/v?
KAarts schreef:In enkele andere rubrieken in dit forum wordt de C4 Picasso meestal omschreven als vrouwelijk. Liefdevol wordt geschreven over ‘mijn mooie Francaise’. Dit terwijl een auto(mobiel) van het mannelijk geslacht is.
Komt dit misschien omdat de meeste rijders mannen zijn en hun mooie voiture derhalve als vrouwelijk beschouwen? Of heeft dit een andere oorzaak? Hoe kijken vrouwen tegen de C4 Picasso aan?
En is er een verschil in geslachtservaring tussen de 7- en 5-zitter?
Het is La voiture, dus vrouwelijk. Mijn Corsa en Focus waren mannelijk, mijn C5 en nu mijn C4 vrouwelijk. Daarbij is mooi en sierlijk vaak gekoppeld aan een vrouw, omdat kerels gewoon lelijk zijn.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Zelfs mijn vrouw noemt de Voiture “haar”
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Re: C4 Picasso m/v?
Wings of freedom schreef:KAarts schreef:In enkele andere rubrieken in dit forum wordt de C4 Picasso meestal omschreven als vrouwelijk. Liefdevol wordt geschreven over ‘mijn mooie Francaise’. Dit terwijl een auto(mobiel) van het mannelijk geslacht is.
En is er een verschil in geslachtservaring tussen de 7- en 5-zitter?Het is La voiture, dus vrouwelijk. Mijn Corsa en Focus waren mannelijk, mijn C5 en nu mijn C4 vrouwelijk. Daarbij is mooi en sierlijk vaak gekoppeld aan een vrouw, omdat kerels gewoon lelijk zijn.
WOF
In de meeste talen is het betreffende woord voor auto mannelijk. Of kerels gewoon lelijk zijn is een kwestie van persoonlijke smaak en een onderwerp apart. Vrouwen zullen daar in het algemeen heel anders tegenaan kijken
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007