Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zullen je kabels van de verstelling wel kapot zijn, mijn koplampverstelling werkt nog wel.
maar je hebt er totaal niks aan vind ik, je kan ze alleen omhoog zetten dus als je mensen achterinhebt kan je ze niet naar beneden doen maar alleen maar nog hoger
waar zit de roest onder de skirts? want anders moet ik mijn skirts nog maar eens eraf halen….
dan zijn de lichten toch verkeerd afgeregeld denk ik, moeten afgeregeld worden als de lamp in zijn hoogste positie staat
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Status Quo schreef:zullen je kabels van de verstelling wel kapot zijn, mijn koplampverstelling werkt nog wel.
Dat denk ik ook; de knop is trouwens nauwelijks uit te draaien en al helemaal niet naar de allerhoogste stand.
paso schreef:dan zijn de lichten toch verkeerd afgeregeld denk ik, moeten afgeregeld worden als de lamp in zijn hoogste positie staat
Nu ik erover nadenk, kun je best eens gelijk hebben. In principe hoef je koplampen alleen maar naar beneden te stellen bij zwaardere belading.
Status Quo schreef:
waar zit de roest onder de skirts? want anders moet ik mijn skirts nog maar eens eraf halen….
Het zit rechts- en linksachter in de wielkast. Nauwelijks zichtbaar door de skirts, maar het is zodanig ernstig dat ik met mijn vuist gister een gat in de carrosserie sloeg. Ik ben nog (heel even) in dubio, maar waarschijnlijk wordt deze auto een donor. De basis is bij nader inzien toch te slecht om op voort te borduren.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik had roest in de kofferbak waar ik zo doorheen kon prikken…
zal nog maar eens onder de skirts kijken
Status Quo schreef:
zal nog maar eens onder de skirts kijken
Doe nou maar niet .
Eerlijk gezegd valt de roestpreventie me zwaar tegen. Is dat specifiek type I? Ik had een type II en die had nergens plekjes.
Nou, de typen 2 hebben een stuk minder last van roest, maar kennen het nog wel.
Zo had ik roest onder de motorkap achter de koplampen en een blaasje in de lak bij de voorruit.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
je gooit die wagen toch niet weg omdat hij een beetje roest heeft zeker, rij er eerst een jaar mee
haal die skirts er af, met de stalen borstel op het boormachine proper maken, zet r roestomormer op zoals brunox bvb.
laat 2 dagen uitharden (is na 2 uur al compleet droog)
zet er gaaspolyester over en monteer de skirts terug
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:je gooit die wagen toch niet weg omdat hij een beetje roest heeft zeker, rij er eerst een jaar mee
Auto’s weggooien is niet mijn ding. Ik heb deze wagen gekocht, omdat deze in de buurt stond en weinig kostte. Van de gebreken die ik eerder noemde, was ik op de hoogte. Maar nu bij nadere inspectie blijkt dat er echt veel meer carrosseriewerk aan zit dan in eerste instantie te zien was, zoek ik even verder naar een betere ‘basisauto.’ Ik ben niet vies van technische gebreken (bv lekke kop, die andere gebreken zijn zo gefixt). Ook ben ik gek op ax-en en wil er graag eentje ‘verwennen,’ maar dan graag eentje met een goede carrosserie. Dat biedt wat meer perspectief voor de toekomst. Zo zijn behalve beide wielkasten, ook de voorste bumpersteunen en bodemplaat achter de voorstoelen vergaan.
Vandaar mijn overweging om deze als donor in te zetten. Als ik de skirts en bumpers voor een opfrisbeurtje zou verwijderen, vermoed ik dat het niet meer zo mooi vastgezet kan worden.
dat is duidelijk, kan je dan ook geen ongelijk geven
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik kijk rustig verder naar nog een ax-je in de allerlaagste prijsklasse en ook nog in de buurt. Het is allemaal low-budget, maar wel leuk.
Ben ik trouwens de enige die de type I-ax-en veel leuker vindt?
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
B_iks schreef:
Ben ik trouwens de enige die de type I-ax-en veel leuker vindt?
Nee hoor, ik vind de type I ook veel leuker om te zien.
De hoekige achterklep en dashboard, lekker eigenwijs allemaal.
Heb er drie, waarvan eentje al weer verkocht, allemaal type1
Het schijnt iets meer te roesten dan een type2, maar met een likkie owatrol ed. is het wel goed bij te houden.
Wel balen voor je dat je TRS al zo ver heen is…
Succes met het vinden van een mooie AX!
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik vind het hoekige van een type 1 ook mooi
hoeveel heb jij voor deze trs gegeven als ik vragen mag?
Status Quo schreef:hoeveel heb jij voor deze trs gegeven als ik vragen mag?
200 euro en dat lijkt exact het bedrag te gaan worden wat de verkochte delen gaan opbrengen. Gezien de uitvoering was voor deze voor mij het te nemen risico waard. Ik stak vanochtend een gat door de bodem ops: . Zonde is het wel, want deze trs-jes zijn op de vingers van een hand te tellen.
Ik zoek nu een goede type I koets, verdere uitvoering maakt niet zo uit.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Status Quo schreef:
mijn trs was ook 200 euro nja 220 want die meneer wou 20 euro voor de benzine die nog in de tank zat…
mja ik heb alleen een gat in de kofferbak, die nu dichtzit met plamuur, en onder de moterkap paar kleine roestplekjes. dat in de koffer komt nog een stuk nieuw ijzer in…
Houd het goed in de gaten en bescherm het goed. Bij deze is het te laat, want er zit geen hard staal meer onder de roest. Ze moeten eigenlijk blijven rijden.
Die je laat zien vind ik eigenlijk net te duur en mist de skirts, al is ie zo ook wel charmant; ik doe dit vooral omdat m’n bx eigenlijk amper werk vraagt en ik het leuk vind om wat te werken aan auto’s zonder er afhankelijk van te zijn. Recentelijk stond er een echt rode type I in de buurt voor 150 te koop; dat zou wat voor mij kunnen worden. Ik wacht geduldig af, geen haast. Voor veel meer koop je inderdaad een (nagenoeg) perfecte, maar dat hoeft niet zo.