2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Wat is er nodig om ABS in een BX te bouwen?
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 21 mei 2007 06:16 PM
  [ # 16 ]
citroenc2 schreef:

dan moet je de dealer hier maar eens bellen die heeft gezegd dat ze verschillend zijn

auto boll te utrecht Wink

Beter nog, ik heb even met het onderdelen magazijn van de Citroën garage op het Stadionplein hier in Amsterdam gebeld; per slot van rekening is dat het hoofdkwartier van Citroën in Nederland.

Alle ABS sensoren zijn uitwisselbaar. (voor en achter verschillen dus wel, maar daar is alles mee gezegd.)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 mei 2007 06:34 PM
  [ # 17 ]
BxBandit schreef:
citroenc2 schreef:

dan moet je de dealer hier maar eens bellen die heeft gezegd dat ze verschillend zijn

auto boll te utrecht Wink

Beter nog, ik heb even met het onderdelen magazijn van de Citroën garage op het Stadionplein hier in Amsterdam gebeld; per slot van rekening is dat het hoofdkwartier van Citroën in Nederland.

Alle ABS sensoren zijn uitwisselbaar. (voor en achter verschillen dus wel, maar daar is alles mee gezegd.)

raar dat de dealer hier dan verschillende heeft zo gezegd Confused

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 21 mei 2007 07:02 PM
  [ # 18 ]

Tja, ik ken die dealer niet, en wil ze zeker niet allemaal over één kam scheren, maar er zijn genoeg winkeliers die als ze het even niet weten aankomen met “moeilijk leverbaar, duur, lastig, ik zou er niet aan beginnen, koop dit ding wat ik hier op de plank heb liggen maar” verhalen.
Rolling Eyes

Persoonlijk ga ik vaak even langs het magazijn van Citroën zelf. Zoeken ze even in de computer wat ik nodig heb. Zelfs als je niets komt kopen doen ze daar niet moeilijk over, ik heb ook wel eens gezegd dat ik alleen uit wilde zoeken of ik bepaalde onderdelen van andere sloop BX’en kon trekken om ze op m’n 16v te zetten. Ze zeggen het daar ook gewoon als ik beter universele onderdelen kan kopen in plaats van dure Citroën spullen.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 21 mei 2007 07:42 PM
  [ # 19 ]

misschien zijn de sensoren wel idem, maar je hebt dan weer wel andere aandrijfassen nodig etc. want die passen niet op “zomaar” een as. de homokineet heeft een andere vertanding.
ik zou het lekker laten en wachten tot er een abs-bix op de markt verschijnt.
overigens heb ik die hele abs nog nooit voor’t eggie gebruikt, alleen wel pas geleden getest op een glibberweg. het is wel grappig om te weten wat het doet.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 21 mei 2007 08:19 PM
  [ # 20 ]

Oh ik zou niemand willen aanraden achteraf ABS te gaan inbouwen, tenzij je het voor de lol van het sleutelen doet. Als je geen haast hebt is het wel te doen, het grootste probleem zijn denk ik de remleidingen, zoals Marten ook al aangaf. Want die lopen wel significant anders. Verder zijn er inderdaad nog al die andere zaken zoals lagers, aandrijfassen, draagarmen achter etc. De elektronica is een kwestie van één kabelboompje extra, dat valt erg mee.

Ik wilde in elk geval dat verhaal over die sensoren rechtzetten Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 mei 2007 04:05 PM
  [ # 21 ]
Bram schreef:

....Ben jij echt *getrouwd* met een Break, Winnetou ?....ander zou het ‘t overwegen waard zijn Razz


Ha Bram! Die van Nico zag ik inderdaad ook al, en ik moet zeggen dat het zeker een zeer verleidelijke optie is, en dat die airco niet werkt zou ik mee kunnen leven, kan later nog altijd gefixt worden. Maarre, ik rij geen break hoor, het is nog altijd diezelfde TZD Turbo berline in Furio rouge. Maar ik ben WEL min of meer met haar getrouwd, al 5 heerlijk zwevende jaren!  Laughing

Dat ABS verhaal schoot me vooral te binnen omdat er pas geleden een Volvo V70 rijder weer een of andere rare actie uithaalde waarvoor ik vol in de remmen moest, terwijl ik niet eens te hard reed. Ik kreeg alweer flashbacks van het stevige contact met de vangrail met mijn BX GTI destijds, en zou het zeer spijtig vinden als mijn TZD Turbo hetzelfde lot zou wachten. Zodoende.  Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 mei 2007 04:11 PM
  [ # 22 ]

Sorry Winnetou….ik raak soms een beetje in de war met de TZD-turbo rijders hier…ik had je denk ik verward met Knackor Surprisedops:  Wink

Ja….volgens mij ben ik niet de enige die stiekum zit te loeren op die donkerblauwe BX met alles erop en eraan Razz

Maar als ik het zo allemaal lees, kun je het volgens mij wel vergeten met ABS inbouwen. Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 mei 2007 04:14 PM
  [ # 23 ]
Bram schreef:

Maar als ik het zo allemaal lees, kun je het volgens mij wel vergeten met ABS inbouwen. Confused

Het is echt niet onmogelijk hoor, maar het kost je wel de nodige tijd, doorzettingsvermogen, kennis en pecunia’s.

Dat je bijv. niet denkt dat je er bent met 200 eur voor een tweedehands ABS set. Laat er nog eens een sensor kapot gaan, of die tweedehands aandrijfas met ABS ring die je hebt gekocht blijkt te rammelen.

Kortom: bezint eer ge begint. Maar ALS je het weet te realiseren heb je wel iets om trots op te zijn!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 mei 2007 08:22 PM
  [ # 24 ]
hel1 schreef:

overigens heb ik die hele abs nog nooit voor’t eggie gebruikt, alleen wel pas geleden getest op een glibberweg. het is wel grappig om te weten wat het doet.

Eigenlijk vind ik dat je met een 16v best wel eens de abs mag gebruiken Wink
Ik wist dat ik het had en dat het werkt, daarom schrok ik ook niet toen ik met 140 door een polder scheurde, af wilde remmen voor een kruispunt, maar de chicane over het hoofd zag.
Gewoon vol op het pedaal staan en toch de chicane kunnen halen.. Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 mei 2007 03:26 AM
  [ # 25 ]
mpostma schreef:

Het is echt niet onmogelijk hoor, maar het kost je wel de nodige tijd, doorzettingsvermogen, kennis en pecunia’s.

Dat je bijv. niet denkt dat je er bent met 200 eur voor een tweedehands ABS set. Laat er nog eens een sensor kapot gaan, of die tweedehands aandrijfas met ABS ring die je hebt gekocht blijkt te rammelen.

Kortom: bezint eer ge begint. Maar ALS je het weet te realiseren heb je wel iets om trots op te zijn!

Precies. En aan die tijd, kennis en pecunia’s onbreekt het me momenteel vooral. Doorzettingsvermogen kun je trainen. Het is in elk geval iets om in gedachten te houden voor het geval de genoemde factoren wel aanwezig zijn, want ik zou dan met alle liefde mijn BX een (kleine) restauratie geven, compleet met een spuitbeurt (met een laag blanke lak, ze is nou eenmaal rood). En als je dan toch bezig bent is ABS wel iets om direct mee te pakken, als vooral de centen aanwezig zijn. Want ik ben wel van plan om lekker met deze BX door te rijden, dus aan zaken als afschrijving en dagwaarde hecht ik eerlijk gezegd niet zoveel waarde. In vergelijking met een nieuwe voiture ben je met een BX alsnog goedkoop uit, toch?  Very Happy

Het enige waar ik me in zo’n geval zorgen om maak is het feit dat ALS je er zoveel geld in hebt gestopt er dan niet iemand een week later bovenop moet klappen, zelfs met een all-risk verzekering ben je dan zwaar de klos.  Sad

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 mei 2007 04:31 PM
  [ # 26 ]
jebbers schreef:
Thijsvandebles schreef:

Ik hou niet van ABS Twisted Evil

Ik wel, was behoorlijjk handig afgelopen dinsdag toen iemand op de middenbaan van de a16 besloot plotseling stil te gaan staan. Hulde voor de remmen van de Benz waarin ik reed!

Ik ben ook erg blij met de ABS op de Evasion; als daar te weinig wieldruk achter ontstaat (bijv. hevig afremmen op een aflopende weg) dan is het heel prettig om te weten dat de remkracht optimaal blijft.

Ik heb het al meermaals gemist op mijn BX; ik rijd normaliter een zodanig erg stratencircuit dat ABS eigenlijk wel heel prettig zou zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook