knäckor schreef:citroenc2 schreef:he dat is een leuke wagen daar in de achtergrond
Bedoel je die DAF? Is van een kerel die hem helemaal netjes heeft gemaakt hier op het parkeerterrein Ziet er wel netjes uit. Helemaal origineel en toch nog knap.
jup bij mij in de buurt zit ook zo kerel die een aantal van die leger voertuigen heeft ziet er altijd wel leuk uit
Hopelijk gaan je buren niet klagen….
Hoe heb je trouwens je voorwiel zo onder die band gekregen?
Succes met de klus verder. Als ik nog in Hilversum woonde had je gegarandeerd op mijn hulp kunnen rekenen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Hopelijk gaan je buren niet klagen….
Hoe heb je trouwens je voorwiel zo onder die band gekregen?
Succes met de klus verder. Als ik nog in Hilversum woonde had je gegarandeerd op mijn hulp kunnen rekenen.
Dat hoop ik ook, maar om dat voor te zijn heb ik een stuk stucloper eronder gelegd. Daar loopt geen olie doorheen. Wel een paar minimale plekjes van de losgeschroefde leidingen maar dat is niet meer dan de gemiddelde motorlekkage van de hokken hier op het terrein.
Ik heb mijn auto opgekrikt, 2 velgen onder mijn voorwielen gelegd en weer laten zakken Was niet zo moeilijk.
En jammer dat je niet meer in Hilversum woont. Wat steun zou niet mis zijn, alleen was het alleen maar sleutelgezelschap. Heb wel buren die komen praten maar die gaan allemaal tips geven voor noodreparaties, en dat wil ik niet! Ik wil het duurzaam gerepareerd, zó dat ik er 5 jaar onbekommerd mee kan rijden.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Wat steun zou niet mis zijn, alleen was het alleen maar sleutelgezelschap. Heb wel buren die komen praten maar die gaan allemaal tips geven voor noodreparaties, en dat wil ik niet! Ik wil het duurzaam gerepareerd, zó dat ik er 5 jaar onbekommerd mee kan rijden.
mompelt iets over wel veel zin, maar geen tijd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Afschuwelijk, die foto’s…..durf er haast niet naar te kijken.
Dit soort ellende heeft mij nu een jaar of 3 geleden doen besluiten om maar van de BX over te stappen op een Xantia (TD).....maar enfin, jullie kennen de rest van het verhaal.
Ik hoop voorlopig even van dit soort toestanden verschoond te blijven (klopt meteen af op blank hout !)......of zou dit een typisch probleem van de Break zijn….ik heb eigenlijk nog nooit iets aan de achterkant aan lekkages gehad (klopt WEER af !!) bij de 3 breaks en vele berlines.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Afschuwelijk, die foto’s…..durf er haast niet naar te kijken.
Dit soort ellende heeft mij nu een jaar of 3 geleden doen besluiten om maar van de BX over te stappen op een Xantia (TD).....maar enfin, jullie kennen de rest van het verhaal.
Ik hoop voorlopig even van dit soort toestanden verschoond te blijven (klopt meteen af op blank hout !)......of zou dit een typisch probleem van de Break zijn….ik heb eigenlijk nog nooit iets aan de achterkant aan lekkages gehad (klopt WEER af !!) bij de 3 breaks en vele berlines.
Ik hoop ook dat je dit bespaard blijft. Overigens komt dit niet door roest of oude leidingen, de twee bewuste leidingen kwamen tegen het subframe aan, daardoor zijn ze doorgesleten. Tenminste, 1 is door, de ander is flink ingesleten. Met dank aan degene die deze set leidingen heeft gemonteerd
Eveneens ben ik tevens ook.
Bram schreef:Afschuwelijk, die foto’s…..durf er haast niet naar te kijken.
Haha, dramaqueen
Gaat helemaal goedkomen! Jammer dat iemand het verkeerd heeft gemonteerd.. zonde van dat dubbele werk.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:Bram schreef:Afschuwelijk, die foto’s…..durf er haast niet naar te kijken.
Haha, dramaqueen
Gaat helemaal goedkomen! Jammer dat iemand het verkeerd heeft gemonteerd.. zonde van dat dubbele werk.
Het gat zeker goedkomen. Kom net van Bart Ebben vandaan, heb 2 leidingen gescoord! Ik bedacht me net dat ik op de vorige pagina schreef dat ik misschien ook mijn remmen ging spoelen, maar ik bedacht me dat dat zeker gaat gebeuren aangezien het de remleidingen zijn die ik ga vervangen ops:
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
so hee,
vanuit hilversum bij Bart Ebben leidingen halen…
Komt zeker omdat Chyparse dicht is op maandag ofzo.
succes met onderzetten.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
woutersmits schreef:so hee,
vanuit hilversum bij Bart Ebben leidingen halen…
Komt zeker omdat Chyparse dicht is op maandag ofzo.
succes met onderzetten.
Ja inderdaad, Chyparse was dicht Ach die mannen moeten ook zo af en toe vrij zijn.
Maargoed, de bx is weer klaar. Lekt niet meer, veert en remt achter. Eerst had ik de leidingen op de remservo verkeerdom aangesloten ops: Gelukkig kon ik, toen ik daar achter kwam, de boel makkelijk ombouwen zonder al te veel rompslomp.
Nu ga ik me douchen. Ik kan wel zeggen dat dit de lastigste klus is die ik ooit heb gedaan op straat. Beslist geen aanrader.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mssl schreef:knäckor schreef:woutersmits schreef:so hee,
vanuit hilversum bij Bart Ebben leidingen halen…
Komt zeker omdat Chyparse dicht is op maandag ofzo.
succes met onderzetten.Ja inderdaad, Chyparse was dicht Ach die mannen moeten ook zo af en toe vrij zijn.
Maargoed, de bx is weer klaar. Lekt niet meer, veert en remt achter. Eerst had ik de leidingen op de remservo verkeerdom aangesloten ops: Gelukkig kon ik, toen ik daar achter kwam, de boel makkelijk ombouwen zonder al te veel rompslomp.
Nu ga ik me douchen. Ik kan wel zeggen dat dit de lastigste klus is die ik ooit heb gedaan op straat. Beslist geen aanrader.
Gaaf dat het je allemaal gelukt is! Petje af!
Langzamerhand wordt de BX ene levensstijl voor je he?mag ik vragen hoeveel die leidingen je gekost hebben?
Dank je wel Ik ben ook best wel blij dat het voor nu klaar is. Eigenlijk was de bx al een levensstijl. Ik kocht mijn eerste in 1999 dus ga maar na Dit is wel de eerste waarvan ik de leidingen heb vervangen.
Deze twee leidingen kostten me 80 euro. En natuurlijk 2 uur reistijd. Ben blij dat ik de Saxo van mijn Esther kon lenen anders had ik het even niet geweten.
Eveneens ben ik tevens ook.
die leidingen hebben we expres zo gemonteerd om te kijken of je wel liefhebber genoeg bent
Citroën D Special 1970
Petje af hoor!
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
En weer een BX gered
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
fiorano schreef:En weer een BX gered
Als er nu sprake was van een wanhopige eigenaar die dreigde hem te slopen en dat uiteindelijk niet gedaan heeft, kan ik je volgen.. Maar in dit geval?
Ik heb trouwens mijn BX gisteren ook weer gered toen ik em gisteren heb volgetankt. Maar binnenkort zit het asbakje er weer aan te komen (zit wéér vol met Daim snoeppapiertjes) en dan moet ik toch maar eens overwegen of ik em niet ga slopen.