2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
B_iks’ - Ax 1.1 Mistral - Exit
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 mei 2007 03:55 PM
  [ # 16 ]

zullen je kabels van de verstelling wel kapot zijn, mijn koplampverstelling werkt nog wel.

maar je hebt er totaal niks aan vind ik, je kan ze alleen omhoog zetten Confused  dus als je mensen achterinhebt kan je ze niet naar beneden doen maar alleen maar nog hoger Shocked

waar zit de roest onder de skirts? want anders moet ik mijn skirts nog maar eens eraf halen….

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 04:59 PM
  [ # 17 ]

dan zijn de lichten toch verkeerd afgeregeld denk ik, moeten afgeregeld worden als de lamp in zijn hoogste positie staat

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 05:37 PM
  [ # 18 ]
Status Quo schreef:

zullen je kabels van de verstelling wel kapot zijn, mijn koplampverstelling werkt nog wel.

Dat denk ik ook; de knop is trouwens nauwelijks uit te draaien en al helemaal niet naar de allerhoogste stand.

paso schreef:

dan zijn de lichten toch verkeerd afgeregeld denk ik, moeten afgeregeld worden als de lamp in zijn hoogste positie staat

Nu ik erover nadenk, kun je best eens gelijk hebben. In principe hoef je koplampen alleen maar naar beneden te stellen bij zwaardere belading.

Status Quo schreef:

waar zit de roest onder de skirts? want anders moet ik mijn skirts nog maar eens eraf halen….

Het zit rechts- en linksachter in de wielkast. Nauwelijks zichtbaar door de skirts, maar het is zodanig ernstig dat ik met mijn vuist gister een gat in de carrosserie sloeg. Ik ben nog (heel even) in dubio, maar waarschijnlijk wordt deze auto een donor. De basis is bij nader inzien toch te slecht om op voort te borduren.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 mei 2007 06:42 PM
  [ # 19 ]

ik had roest in de kofferbak waar ik zo doorheen kon prikken…

zal nog maar eens onder de skirts kijken Rolling Eyes

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 08:46 PM
  [ # 20 ]
Status Quo schreef:

zal nog maar eens onder de skirts kijken Rolling Eyes

Doe nou maar niet Laughing.

Eerlijk gezegd valt de roestpreventie me zwaar tegen. Is dat specifiek type I? Ik had een type II en die had nergens plekjes.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 mei 2007 08:48 PM
  [ # 21 ]

Nou, de typen 2 hebben een stuk minder last van roest, maar kennen het nog wel.
Zo had ik roest onder de motorkap achter de koplampen en een blaasje in de lak bij de voorruit.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 09:09 PM
  [ # 22 ]

je gooit die wagen toch niet weg omdat hij een beetje roest heeft zeker, rij er eerst een jaar mee

haal die skirts er af, met de stalen borstel op het boormachine proper maken, zet r roestomormer op zoals brunox bvb.
laat 2 dagen uitharden (is na 2 uur al compleet droog)
zet er gaaspolyester over en monteer de skirts terug

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 09:35 PM
  [ # 23 ]
paso schreef:

je gooit die wagen toch niet weg omdat hij een beetje roest heeft zeker, rij er eerst een jaar mee

Auto’s weggooien is niet mijn ding. Ik heb deze wagen gekocht, omdat deze in de buurt stond en weinig kostte. Van de gebreken die ik eerder noemde, was ik op de hoogte. Maar nu bij nadere inspectie blijkt dat er echt veel meer carrosseriewerk aan zit dan in eerste instantie te zien was, zoek ik even verder naar een betere ‘basisauto.’ Ik ben niet vies van technische gebreken (bv lekke kop, die andere gebreken zijn zo gefixt). Ook ben ik gek op ax-en en wil er graag eentje ‘verwennen,’ maar dan graag eentje met een goede carrosserie. Dat biedt wat meer perspectief voor de toekomst. Zo zijn behalve beide wielkasten, ook de voorste bumpersteunen en bodemplaat achter de voorstoelen vergaan.
Vandaar mijn overweging om deze als donor in te zetten. Als ik de skirts en bumpers voor een opfrisbeurtje zou verwijderen, vermoed ik dat het niet meer zo mooi vastgezet kan worden.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 10:00 PM
  [ # 24 ]

dat is duidelijk, kan je dan ook geen ongelijk geven

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 22 mei 2007 02:13 AM
  [ # 25 ]

Ik kijk rustig verder naar nog een ax-je in de allerlaagste prijsklasse en ook nog in de buurt. Het is allemaal low-budget, maar wel leuk.
Ben ik trouwens de enige die de type I-ax-en veel leuker vindt?

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 22 mei 2007 02:45 AM
  [ # 26 ]
B_iks schreef:

Ben ik trouwens de enige die de type I-ax-en veel leuker vindt?

Nee hoor, ik vind de type I ook veel leuker om te zien.
De hoekige achterklep en dashboard, lekker eigenwijs allemaal.
Heb er drie, waarvan eentje al weer verkocht, allemaal type1 Very Happy
Het schijnt iets meer te roesten dan een type2, maar met een likkie owatrol ed. is het wel goed bij te houden.

Wel balen voor je dat je TRS al zo ver heen is…
Succes met het vinden van een mooie AX!

Groet, Rogier

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 22 mei 2007 04:43 PM
  [ # 27 ]

ik vind het hoekige van een type 1 ook mooi Laughing

hoeveel heb jij voor deze trs gegeven als ik vragen mag?

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 22 mei 2007 05:22 PM
  [ # 28 ]
Status Quo schreef:

hoeveel heb jij voor deze trs gegeven als ik vragen mag?

200 euro en dat lijkt exact het bedrag te gaan worden wat de verkochte delen gaan opbrengen. Gezien de uitvoering was voor deze voor mij het te nemen risico waard. Ik stak vanochtend een gat door de bodem Surprisedops: Evil or Very Mad. Zonde is het wel, want deze trs-jes zijn op de vingers van een hand te tellen.

Ik zoek nu een goede type I koets, verdere uitvoering maakt niet zo uit.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 22 mei 2007 05:26 PM
  [ # 29 ]

 
weer een witte trs Wink

mijn trs was ook 200 euro nja 220 want die meneer wou 20 euro voor de benzine die nog in de tank zat… Razz

mja ik heb alleen een gat in de kofferbak, die nu dichtzit met plamuur, en onder de moterkap paar kleine roestplekjes. dat in de koffer komt nog een stuk nieuw ijzer in…

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 22 mei 2007 05:34 PM
  [ # 30 ]
Status Quo schreef:

 
weer een witte trs Wink

mijn trs was ook 200 euro nja 220 want die meneer wou 20 euro voor de benzine die nog in de tank zat… Razz

mja ik heb alleen een gat in de kofferbak, die nu dichtzit met plamuur, en onder de moterkap paar kleine roestplekjes. dat in de koffer komt nog een stuk nieuw ijzer in…

Houd het goed in de gaten en bescherm het goed. Bij deze is het te laat, want er zit geen hard staal meer onder de roest. Ze moeten eigenlijk blijven rijden.

Die je laat zien vind ik eigenlijk net te duur en mist de skirts, al is ie zo ook wel charmant; ik doe dit vooral omdat m’n bx eigenlijk amper werk vraagt en ik het leuk vind om wat te werken aan auto’s zonder er afhankelijk van te zijn. Recentelijk stond er een echt rode type I in de buurt voor 150 te koop; dat zou wat voor mij kunnen worden. Ik wacht geduldig af, geen haast. Voor veel meer koop je inderdaad een (nagenoeg) perfecte, maar dat hoeft niet zo.

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook