Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Het is een cherry-liefhebber van bijna 19 jaar Zijn ouders hebben 18 jaar terug een bijna-nieuwe Cherry Trend 1.3 gekocht, dus daar is hij nu erg aan gehecht. Is nu ook zijn auto, en omdat ‘t zo’n lelijke anti-auto is vind ik ‘t wel weer geinig dat hij er juist fan van is.
Oh lachen! Die wil ik wel een keer zien. Ik vond het ook al erg grappig dat mijn eerste auto, een Nissan Sunny Coupé, van binnen erg leek op de oude Cherry van mijn vader
Eveneens ben ik tevens ook.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,1522471,page=29
Daar staan wel wat foto’s
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,1522471,page=29
Daar staan wel wat foto’s
Wat is het toch een maf ding. Alsof ze bij het ontwerpen aan de voorkant zijn begonnen, het zat waren na de deuren, een schuine streep hebben getrokken, wat voor achterklep door moest en toen klaar waren
Deze Cherry is zó fout dat ie wel weer leuk wordt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik wilde sowieso 185/60-14 banden monteren als de huidige banden op zijn. Ik had het op mijn vorige BX ook en dat beviel me wel, zelfs met de standaard velgen Nou zit ik alleen te denken, zou het mooi zijn om een set 16v velgen te monteren? Die met het antraciete hart bedoel ik dan. Volgens mij staat dat wel erg mooi, maar ik ben in dubio. Heeft iemand toevallig een foto van een break met deze velgen? Of een auto met deze velgen en dezelfde kleur als mijn break.
Knäckor, het is: Knäckors TZD Turbo en niet Knäckor’s TZD Turbo.
Matthijs2006 schreef:Knäckor, het is: Knäckors TZD Turbo en niet Knäckor’s TZD Turbo.
Zo hebben wij dat vroeger geleerd ( met ‘s )...ik zou het ook zo schrijven.
(maar is dit geen mierenneuken ?)
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Knäckor, het is: Knäckors TZD Turbo en niet Knäckor’s TZD Turbo.
Bedankt voor de tip. Maar volgens mij klopt het niet wat je zegt. De kwestie van wel of geen apostrof gaat alleen op in het geval van meervoudsvormen.
Bijvoorbeeld:
(1) telefoon/telefoons - geen apostrof omdat je telefoons maar op één manier uit kan spreken, geen verwarring mogelijk.
(2) taxi/taxi’s - wel een apostrof omdat er zonder apostrof taxis staat en dat kan je anders uitspreken dan je taxi’s uitspreekt.
In mijn geval staat er eigelijk “knäckor zijn BX TZD Turbo, waarbij het woord zijn is vervangen door ‘s. In dat geval (ik weet niet meer de precieze benamingen) moet er wel een apostrof voor.
Misschien is dat veranderd toen er weer eens een nieuwe spelling inging, maar zoals ik het bescrijf heb ik het geleerd.
Enneuh verder geen antwoord op mijn velgenkwestie?
Nee, wat ik zeg klopt wel.
Taaladvies.net:
Komt er een apostrof voor de genitief-s in Italië‘s/Italiës steunpilaren?
Nee. Correct is: Italiës steunpilaren.
We schrijven de bezits-s vast aan het grondwoord, tenzij dat eindigt op een lange klinker of een sisklank.
Bij Italiës is er geen sprake van een sisklank of een lange klinker, en is er geen gevaar van uitspraakverwarring. De laatste klank voor de -s is een toonloze e (of: sjwa). In dat geval wordt de -s gewoon aan het woord vast geschreven, zoals in tantes appeltaart, Veerles engelengeduld, Romes kunstschatten.
regelmatige vorm:
moeders kennis
woord eindigt op lange klinker:
oma’s huis
woord eindigt op sisklank:
Agnes’ overtuiging
We schrijven de bezits- s vast aan het grondwoord, tenzij dat eindigt op een lange klinker of een sisklank.
moeders kennis
Boons cursiefjes
tantes beroep
Miekes speelgoed
Sarahs paarden
Dus: Knäckors TZD Turbo
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat zeur je nou, dat staat er toch?
- C5 2.0 16v HDi Break
Maargoed, is er iemand handig met Photoshop die wel eens een paar 16v mk2 velgen onder mijn BX wil shoppen? Dus die mét antraciet hart.
Kan ik een idee krijgen hoe dat staat. Het lijkt me zo mooi maar als het dat niet is zit ik met een set velgen
Mail maar naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Al het materiaal, kijk ik wel of ik het kan combineren.
- C5 2.0 16v HDi Break
Matthijs2006 schreef:Mail maar naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Al het materiaal, kijk ik wel of ik het kan combineren.
Ik zal eens een goede foto maken
Lukt het al?