Daan88 schreef:wat een geld ja, en lelijke wielen ook…
Haha, smaken verschillen, ik vind ze eigenlijk wel stoer! Al prefereer ik wel de originele velgen.
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Morettes staan hem goed, en die velgen vallen best mee toch…
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
tsja ik denk niet dat die foto’s het zo doen mogen wel wat scherper en er mag ook wat meer info voor zo’n vraagprijs, dit lokt naar mijn idee niet echt om te gaan kijken of je moet een 16v willen hebben.
Ik vraag af wat staartblokkering is….
Is die motorkap nu extreem dof, of lijkt dat maar zo…?
Verder klopt er wel meer niet. Dit had namelijk een 16V MkII moeten zijn, want de MKI werk in 1990 niet meer geleverd bij mijn weten. Volgens de RDW is het echter wel een BX 16V 16Valve, in tegenstelling tot “BX 19 GTI 16Valve”, wat volgens mij de offiële aanduiding was van de 16V MkI (1987-1989).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk dat 1500 - 2000 euro een betere prijs is voor deze 16V maar ik heb hem nog niet in het echt gezien… maar op de foto`s vind ik hem al tegen vallen en niet echt bijzonder
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik denk dat ze deze gepoetst en een beurt hebben gegeven en nu weer te koop aanhebben geboden gewoon cashen denk ie
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:Ik denk dat ze deze gepoetst en een beurt hebben gegeven en nu weer te koop aanhebben geboden gewoon cashen denk ie
Dat denkt ie, ja!
mssl schreef:XBXG schreef:
Verder klopt er wel meer niet. Dit had namelijk een 16V MkII moeten zijn, want de MKI werk in 1990 niet meer geleverd bij mijn weten. Volgens de RDW is het echter wel een BX 16V 16Valve, in tegenstelling tot “BX 19 GTI 16Valve”, wat volgens mij de offiële aanduiding was van de 16V MkI (1987-1989).
Dit heb ik ooit eens uitgezocht (was serieus geinteresseerd!).
Het is een 160pk versie, uit 1990, en 1065kg.Dat betekend kortweg:
- MK1 motor
- MK1 uiterlijk
- MK2 gewicht (WB tarief hoger)Denk dat het een nabestelling was…of ergens een voorraadje was? De vorige eigenaar was trouwens vanaf 1999 in het bezit van deze 16klepper (in Harderweijk woonachtig en een oudere man)
Volgens mij is het zo (zei de 16-klepper pietlut):
Deze YH-10-RR kan nooit een 160 pk versie zijn. De gegevens van de RDW zijn hier duidelijk over. De typeaanduiding ‘BX GTI 16 VALVE U9’ betekent door de U9 dat het hier om een versie met geregelde katalysator gaat. Deze heeft altijd 148 pk. Dit komt overeen met het opgegeven vermogen van 108 kW dat de RDW voor deze auto geregistreerd heeft. Wanneer er in deze auto een motor zonder katalysator hangt, is er tussen 1990 aan gesleuteld. Of de auto moet in 1990 verkeerd zijn toegelaten.
De carrosserievariant voor de 16 klepper die wij hier MK1 noemen (geleverd van 1987-1989) is in Nederland in die periode geleverd met vuile motor (160 DIN pk, 116 kW, voertuigcode chassisnummer XBEJ). De dezelfde periode is deze carrosserievariant in Duitsland en Zwitserland al geleverd met de schone motor met geregelde 3-weg katalysator (148 DIN pk, 108 kW, voertuigcode chassisnummer XBFC). De vuile variant is in Duitsland en Zwitserland nooit geleverd.
klopt wel en ook weer niet: ik heb een vuile duitser.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Duitsland heeft in 1987 en (misschien) 1988 wel vuile gevallen gekregen (de hele vroege exemplaren), Zwitserland nooit.
Dus kortweg is dit de meest waardeloze variant?
Minste vermogen, saaiste bodykit maar wel het meeste aan WB betalen…
Beetje het omgekeerd van die van Tonie dus
Overigens heet de mk1 bij de RDW: BX 19 GTI 16v
De Valve benaming werd alleen bij de MK2 gebruikt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI