1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Zeiknat aan passagierskant :-S
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 23 mei 2007 12:52 AM

Zat toevallig wat kabeltjes netjes weg te stoppen, toen ik er achter kwam dat eigenlijk de bekleding direct onder het dashboardkastje zeiknat was. Niet van water, maar van een soort olie/vloeistof. Beetje bruinachtig. Iemand enig idee wat dit is. Ik kan me niet direct inbeelden wat daar achter zit, of getuigd dit toch van een lekke octopus?

Het betreft een 1.8TZD turbo.

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 23 mei 2007 12:55 AM
  [ # 1 ]

Das je kachelradiateur die zit achter je handschoenkastje )

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 mei 2007 01:12 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad… kwestie van dashboardkastje (s) eruit halen en dan kun je ‘m redelijk makkelijk vervangen. Er lekt dus koelvloeistof uit.

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 23 mei 2007 01:23 AM
  [ # 3 ]

Even ter voorbereiding, is dat een kwestie van complete kachelradiateur vervangen, of zijn dat alleen leidingen?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 mei 2007 01:25 AM
  [ # 4 ]

Het kan natuurlijk dat er een slang lekt of een aansluiting, maar meestal moet je er gewoon een andere kachelradiateur in doen

Profiel  
 
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 23 mei 2007 09:39 AM
  [ # 5 ]

 

klik op dashboard
hier staat beschreven hoe je het beste kunt werken.

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 23 mei 2007 01:27 PM
  [ # 6 ]

Je kunt vrij makkelijk testen of het inderdaad koelvloeistof is, want dit is wat zoetig en plakkerig. Ik vermoed ook dat dit het probleem is, maar let dan ook op! De dampen van koelvloeistof zijn ernstig giftig, en als je er te lang aan blootgesteld wordt (als je er bijvoorbeeld mee door blijft rijden omdat het toch wel lekker warm is) kan het zelfs leiden tot hersenbeschadiging!  Surprised

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 mei 2007 04:33 PM
  [ # 7 ]
Harm schreef:

Het kan natuurlijk dat er een slang lekt of een aansluiting, maar meestal moet je er gewoon een andere kachelradiateur in doen

De kachelkraan zelf kan ook lek gaan, op het asje.

Maar als het bruine drab is zou ik me meer zorgen maken om de staat van de motor dan om de staat van het interieur.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 24 mei 2007 12:40 AM
  [ # 8 ]

Iemand nog enig idee waar ik zoiets moet zoeken? Is de sloop realistisch, of is dit een kwestie van veel geld uitgeven bij de citroen dealer?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 mei 2007 03:52 PM
  [ # 9 ]
JXR schreef:

Iemand nog enig idee waar ik zoiets moet zoeken? Is de sloop realistisch, of is dit een kwestie van veel geld uitgeven bij de citroen dealer?

Je moet allereerst het probleem zoeken, in de auto. Heb je dan onderdelen nodig dan kun je denk ik beter naar een sloperij gaan dan naar een dealer - al kan even navragen nooit kwaad.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 mei 2007 04:06 PM
  [ # 10 ]

Als het de radiateur is gewoon nieuw halen, voor een xantia kost die maar 30 euro! Anders gaat die volgend jaar weer.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 24 mei 2007 06:27 PM
  [ # 11 ]
boukewerff schreef:

voor een xantia kost die maar 30 euro! .

De vragensteller heeft een BX TZD Turbo Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 24 mei 2007 06:32 PM
  [ # 12 ]

Scherpe observatie Wink

Ik weet toevallig uit ervaring dat er nog weleens enorme prijsverschillen tussen zitten en ik hoop niet dat dit geintje me meteen maar even een klap geld moet kosten natuurlijk Sad

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 mei 2007 09:43 PM
  [ # 13 ]

Ergens op dit forum is ook een draadje (ik meen in “ZX”) waarin wordt beschreven dat de kachelradiator 2 of 3 keer achtereen gaat lekken. Wellicht is het handig om te achterhalen om welk merk dit ging. Ik heb in dat topic nog navraag gedaan naar de herkomst van dit wanproduct, hier is toen geen reactie op gekomen.
Wil je geen risico lopen dan lijkt de dealer de beste oplossing.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 mei 2007 03:28 PM
  [ # 14 ]
patje74 schreef:

Ergens op dit forum is ook een draadje (ik meen in “ZX”) waarin wordt beschreven dat de kachelradiator 2 of 3 keer achtereen gaat lekken. Wellicht is het handig om te achterhalen om welk merk dit ging. Ik heb in dat topic nog navraag gedaan naar de herkomst van dit wanproduct, hier is toen geen reactie op gekomen.
Wil je geen risico lopen dan lijkt de dealer de beste oplossing.

Het is geen frequent probleem bij de BX; de kachelkranen gaan wel eens kapot. Maar ik zou de TS eerst maar eens een diagnose laten stellen voordat we het over het merk radiator gaan hebben…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JXR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 01-04-2007

Gepost: 25 mei 2007 03:30 PM
  [ # 15 ]

Ik heb nu ongeveer 2 dagen niet gereden en zat net nog even in de auto. Heb nog even de bekleding gecheckt en die was nog steeds zeiknat. Ding blijft dus lekker doorlekken. Probleem is dat ik alleen nog geen tijd heb om er naar te kijken. Anyway. De vloeistof is dus gevaarlijk? Zijn er nog andere bijkomende gevaren/problemen als ik hier nog een paar dagen mee moet wachten om het te fixen?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook