Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
hogervp schreef:Overigens speelt er een andere discussie bij ons thuis. Vrouwlief vindt een Ami zo leuk, dat ben ik geheel met haar eens maar een GS heeft dan toch mijn voorkeur. Afijn we zien wel hoe dit gaat aflopen.
Dan is het toch heel makkelijk? Zij mag pas een Ami als jij een GS mag
Hey Wouter,
Zie nu pas dat je een “nieuwe” BX (alweer weg gaat doen) hebt gekocht!
Jammer dat je droom BX (die witte) niks geworden is, vind toch dat je het nog lang hebt volgehouden met die auto
Zie wel weer wat je nieuwe wordt. GS is in ieder geval wel gaaf!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:....@Wouter. ik kan me voorstellen dat je wellicht wel weer graag een GS wilt. Het is en blijft leuk spul. Toch zou ik eerder overwegen er eentje bij te nemen als leuke mooi weer auto dan de BX te vervangen. Een GS langdurig dagelijks berijden is nagenoeg alleen nog maar weggelegd voor de zelfsleutelaars of voor mensen met een zeer dikke portemonnee.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf de GS(A) alleen als passagier mogen ervaren (en God wat reed dat ding lekker, ik begrijp je helemaal), maar weet wel dat de toenmalige eigenaar er tamelijk op leegliep. Als je ‘r als primaire vervoermiddel wilt gebruiken zul je toch wat financiele reserves er op na moeten houden, en echt lol moeten hebben in het sleutelen eraan.
Maar onmogelijk is het natuurlijk niet, Patje74 komt er ook een heel eind mee.
winnetou schreef:Maar onmogelijk is het natuurlijk niet, Patje74 komt er ook een heel eind mee.
Patje sleutelt wel weer vrij aardig: dat helpt behoorlijk!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:winnetou schreef:Maar onmogelijk is het natuurlijk niet, Patje74 komt er ook een heel eind mee.
Patje sleutelt wel weer vrij aardig: dat helpt behoorlijk!
Patje heeft hem momenteel op stal staan omdat ik een zweetende remklauw aan de voorkant heb. Hiervoor moet het blok er uit. Dus dan ook gelijk maar droog leggen. En daar gaat toch behoorlijk veel tijd in zitten. (daarbij komt dat ik haar volledig wil gaan spuiten, dus ik ben even aan het sparen) En wat Marten al schrijft, als je dit soort dingen niet zelf kunt, dan kost het je een karrevracht centen…
Kortom, het is een zeer verstandige keuze van Wouter om met deze blauwe schoonheid verder te gaan. Een BX is veel gemakkelijker te onderhouden en daardoor veel practischer als dagelijkse wagen als je veel kilometers onder je door laat gaan.
Martijn de Ruijter schreef:mpostma schreef:Trouwens, zo’n onstekingsmodule gaat wel eens kapot maar ik vind het echt wel even een stap te ver gaan om dan te stellen dat het ding in het verleden niet zoveel technisch onderhoud heeft gehad. Die dingen kunnen een keer op een onvoorspelbaar moment kapot gaan, daar doe je vrij weinig aan.
...En dat weet Karel ook wel, want zelfs hìj is niet zo’n goeroe dat hij dat van tevoren aan kan zien komen…
Hehe, even voor de duidelijkheid: ik doelde op:
Toen heeft hij de verdelerkap bekeken, die wel eens vervangen mag worden. Ook dat was echter niet het probleem.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Martijn de Ruijter schreef:
...En dat weet Karel ook wel, want zelfs hìj is niet zo’n goeroe dat hij dat van tevoren aan kan zien komen…
Hehe, even voor de duidelijkheid: ik doelde op:
Toen heeft hij de verdelerkap bekeken, die wel eens vervangen mag worden. Ook dat was echter niet het probleem.
Sja, ik denk dat zoiets als de beoordeling van de slijtage van een verderlerkap toch aan subjectiviteit onderhevig is. Bovendien liep het torretje er perfect op. Ik ben geneigd Martijn hier voorzichtig het voordeel van de twijfel te geven .
Overigens willen rotte bobines ook wel eens voor rokende modules zorgen. Iets om wellicht rekening mee te houden.
Rob GT schreef:Hey Wouter,
Zie nu pas dat je een “nieuwe” BX (alweer weg gaat doen) hebt gekocht!
Jammer dat je droom BX (die witte) niks geworden is, vind toch dat je het nog lang hebt volgehouden met die autoZie wel weer wat je nieuwe wordt. GS is in ieder geval wel gaaf!
Nou, mijn nieuwe blijft mijn nieuwe.
Hoe leuk een GS ook is, ik zal het voorlopig moeten doen met mijn BX 14. Die heeft weer als voordeel dat het een hele goede en vooral roestvrije BX is in de mooiste kleur allertijden. De witte TZI is nog steeds mijn dagelijkse auto voor woon-werkverkeer en ik zal de automaat echt missen. Maar het hok is gewoon te lek, te roestig en te slecht om nog te redden.
Ik ben vanavond weer wat verder gegaan met het interieur van de BX 14. Ik heb het deurpaneel van de rechter voordeur vervangen door die van de TZI. Ik kon meteen de draadbundel van de centrale vergrendeling (after-market) verwijderen. Nu zit er enkel nog een stuk bedrading in het dashboard, maar dat verwijder ik wel wanneer ik het dashboard vervang (waarschijnlijk dit weekend).
De speaker zat met tiewraps vast in het oude deurpaneel. Het was ook helemaal geen originele speaker. Ik ben behoorlijk aan de gang geweest om de oude bedrading van de BX 14 aan te sluiten op de veel betere bedrading+speaker van de TZI. Nu zit alles weer perfect en heb ik een beter geluid.
Pas wanneer ik het dashboard vervang, zal ik ook mijn eigen radio in de BX 14 zetten en die aansluiten op de speakers in de hoedenplank en de cd-wisselaar in de kofferbak (de bedrading ligt eral ).
To be continued…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
klinkt goed allemaal en goed dat je hem wel houdt
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik kan echt een kwartier naar de BX kijken, zo mooi is ie.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:Ik kan echt een kwartier naar de BX kijken, zo mooi is ie.
Valt nog mee man! Bij mijn laatste aankoop ben ik er uiteindelijk 2 weken in gaan slapen!
Maar ze is mooi, dat is een feit.
Het leuke is trouwens dat de kleur op foto’s totaal niet overkomt…
In het echt is ie nog veel mooier.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
klopt ja
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Pffff, soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik ben vanavond bezig geweest om de linker deurpanelen van de BX 14 en de TZI te verwisselen en tevens de spiegels. Nu blijkt dus dat de spiegels niet uitwisselbaar zijn.
Nu heeft de 14 dus wel een spiegel en de TZI niet, dus zal ik morgen maar met de 14 naar m’n werk gaan. En zaterdag maar even een spiegel op de sloop scoren, zodat ik in ieder geval weer legaal met de TZI kan rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
spiegels niet uitwisselbaar?? waar zit het verschil dan in?