Inhouden, slecht starten
x-ray
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-12-2004

Gepost: 27 december 2004 01:22 PM

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een 1.1i Saxo uit 2002. Tis een hele fijne auto alleen het laatste halve jaar vertoond hij nog al eens kuren.
Als je optrekt / schakelt dan slaat het toerental ineens terug waardoor hij ook nog al eens afslaat. Het lijkt wel of hij zich verslikt, verder loopt hij zeer onregelmatig stationair. Start slecht tot niet met onder nul temperaturen.
Een vriend van mij heeft het “bakje” waar de menging van zuurstof en benzine plaatsvind opengeschroefd en het was helemaal zwart uitgeslagen.
Volgens hem (hij is automonteur) is het probleem daar gelegen.
Hebben jullie een idee? Een nieuw “bakje” laten monteren komt +/- op
E 700,—  Crying or Very sad volgens hem.
Alvast bedankt !!!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 december 2004 09:16 PM
  [ # 1 ]
x-ray schreef:

Start slecht tot niet met onder nul temperaturen.
Een vriend van mij heeft het “bakje” waar de menging van zuurstof en benzine plaatsvind opengeschroefd en het was helemaal zwart uitgeslagen.
Volgens hem (hij is automonteur) is het probleem daar gelegen.
Hebben jullie een idee? Een nieuw “bakje” laten monteren komt +/- op
E 700,—  Crying or Very sad volgens hem.
Alvast bedankt !!!!

Ik neem aan dat je met dat “Bakje” het monopoint/gasklephuis bedoelt, dat zou bij een auto van dit bouwjaar geen problemen mogen geven en ja het word na een tijdje een beetje zwart, kan in princiepe geen kwaad. Ik neem aan dat je auto niet 2 a 3 ton op de teller heeft zitten, want dan zou het probleem zich hier in kunnen zitten door slijtage.

Ik zou bij de basis beginnen en de Bougies, verdeelkap+rotor (voor zover deze in een 1.1i uit 2002 zitten) en het luchtfilter vervangen en dan kijken wat de auto doet. Ververs voor de zekerheid meteen ook de olie, niet dat het echt hier aan zou kunnen liggen, maar dan heb je dat meteen ook gehad met deze “kleine beurt”. Om het compleet te maken zou je ook nog een flesje injector-reiniger in de tank kunnen gooien om de injector schoon te maken.

Succes

Profiel  
 
x-ray
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-12-2004

Gepost: 27 december 2004 11:47 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je advies, ga daar maar eens mee beginnen en dan kijken we wel verder. Thx m8.  :peace

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 december 2004 02:21 AM
  [ # 3 ]

Nogmaals succes, mijn ZX met 1.4i motor liep al een stuk beter nadat ik de motor de bovenstaande kleine beurt had gegeven.

Aangezien mijn ZX een stuk ouder is dan je Saxo en dik 1,5 ton op de teller heeft had ik ook problemen met het monopoint injectie/gasklephuis, deze heb ik vervangen door eentje uit een AX-GT uit 1989, motor liep toen een stuk zuiniger en mooier. Sindskort een originele uitlaat eronder (Bosal imitatie is shit) en de motor loopt helemaal als een zonnetje zonder schokken of de eerste paar honder meter moeilijk doen bij een koude start Razz

Profiel  
 
fredvdboschh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 10 januari 2005 09:51 PM
  [ # 4 ]

Re: Inhouden, slecht starten

x-ray schreef:

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een 1.1i Saxo uit 2002. Tis een hele fijne auto alleen het laatste halve jaar vertoond hij nog al eens kuren.
Als je optrekt / schakelt dan slaat het toerental ineens terug waardoor hij ook nog al eens afslaat. Het lijkt wel of hij zich verslikt, verder loopt hij zeer onregelmatig stationair. Start slecht tot niet met onder nul temperaturen.
Een vriend van mij heeft het “bakje” waar de menging van zuurstof en benzine plaatsvind opengeschroefd en het was helemaal zwart uitgeslagen.
Volgens hem (hij is automonteur) is het probleem daar gelegen.
Hebben jullie een idee? Een nieuw “bakje” laten monteren komt +/- op
E 700,—  Crying or Very sad volgens hem.
Alvast bedankt !!!!

hey x ray!
hoe is het met de saxo?
ik heb dus een soortgelijk probleem als wat jij omschrijft…
de bougies en filters zijn laatst vervangen bij de grote beurt , maar ik heb hetzelfde probleem nog steeds… hij houd in bij optrekken, loopt stationair niet goed en slaat soms af.. de saxo die ik heb gekocht is ook een 1.1iSX uit begin 2000. ik vroeg me af: heb je al een oplossing gevonden?
laat me weten aub! dan doe ik het hetzelfde ok?
mijn email adres is .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
gr.
Fred

Profiel  
 
eddy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 10 januari 2005 11:31 PM
  [ # 5 ]

inhouden saxo

Als de stationairregelklep op het monopointhuis van bosch is kan deze wel een de oorzaak zijn.
Deze is niet goedkoop, dus uitwisselen met iemand anders zou ik eerst proberen.

groetjes,
Eddy van der Moolen

Profiel  
 
koossie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 februari 2005 11:02 PM
  [ # 6 ]

probeer eerst de stappen motor te v/v dat is ook het gene waarschijnlijk wat je vriend eruit heeft gehaald.
dat regelt je lucht toevoer bij stationair toerental

Profiel  
 
koossie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 februari 2005 11:05 PM
  [ # 7 ]

ohja en laat ff bij de garage kijken of er een update voor motormanegement computer is!!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 maart 2005 10:15 PM
  [ # 8 ]

onze saxo ‘99 1.1i had/heeft precies hetzelfde. Sad

ik werd er helemaal gek van! Sad
af en toe was er niet meer mee te rijden.

100 op de snelweg kreeg je elke keer een klap als die oversloeg
zelfs nog paar keer aan de kant moeten zetten op parkeerplaats en daarna ging het soms dan wel weer ff.
garage kon het ook elke keer niet vinden.
kep toen ook keer boete gehad omdat ik harder was gaan rijden zodat ik er geen last van had.

maar ja, ik rijdt er (gelukkig) niet meer in. Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook