Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Een DS is het niet, maar wat dan? Een pannario coupé two tone GT.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 11737
- Xantia TD SX
Nogal!
Maar zou dit dan een voorloper voor de DS zijn geweest??
Misschien heeft Bertoni destijds ook naar mooie voorbeelden gekeken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Was da? een PANIDDSHARD? of iets dergelijks? en als ik goe zie rijd het vehikel op Nl kentekens of zie ik slecht
Iedereen weet toch dat Phannard samen werkte met citroen.
Heb die auto al verschillende keren zien rijden.
Heeft net de koplampen van 3de neus erin zitten..maar dan de linkse rechts en omgekeerd..
Qua zicht rondom hebben ze niet echt naar de DS gekeken…...
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
vikingo schreef:Iedereen weet toch dat Phannard samen werkte met citroen.
Ze hebben Panhard in ‘55 over genomen om vervolgens het doek in ‘67 (?) te laten vallen.
De auto heeft ook wat weg van de latere versies van Tatra?
Ehm jongens even tussendoor een mededeling van huishoudelijke aard: lelijke auto’s hoor. Bah.
Daarmee wil ik zeggen: ik vind deze auto’s erg lelijk. Dus niet mooi.
Tot zover, een fijne dag verder.
Gr.,
AerdVarK
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Aerdvark schreef:Ehm jongens even tussendoor een mededeling van huishoudelijke aard: lelijke auto’s hoor. Bah.
Tot zover, een fijne dag verder.
Gr.,
AerdVarK
fftopic wat wil je hier me zeggen??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Willeam schreef:Qua zicht rondom hebben ze niet echt naar de DS gekeken…...
Ach je hebt niet veel zicht nodig het ding kan toch alleen maar recht vooruit met die wielkasten voor.
De Pannario Coupé heeft overigens zicht genoeg, toch wel een voordeel van auto’s uit die tijd dat je niet aan twee kanten tegen 15cm dikke A stijlen zit aan te kijken waar zomaar een hele fietser achter schuil kan gaan.
- Xantia TD SX
Ha, ja! Hoewel het er trouwens wel een broeikasje van wordt…
Gelukkig heb ‘k er ARKO op
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Blooper1963 schreef:Was da? een PANIDDSHARD? of iets dergelijks? en als ik goe zie rijd het vehikel op Nl kentekens of zie ik slecht
Dat is gewoon een Belgisch kenteken hoor.
Is het wel een Panhard? En zo ja, wat voor een? Ik heb dit model nog nooit gezien.
Ik vind ‘m overigens wel mooi.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
In het prachtige clubblad van de Panhardclub NL (blad nr. 151) staat een artikel met foto’s waard it ding ook wordt genoemd. Volgens het blad is het een Panhard PL17 cabriolet. Auto is ‘strak’gemaakt door veel plamuur te gebruiken en is vervolgens van een laklaag in schoolbordenzwart met blauwe strepen. Achterin 3 accu’s en een vouwfiets (voor ‘t geval dat…)
Misschien wraak voor de door Pichon-Parat op de DS gebruikte koplampen van een Panhard 24CT destijds?
Kees-Jan Smit schreef:Misschien wraak voor de door Pichon-Parat op de DS gebruikte koplampen van een Panhard 24CT destijds?
Dat moet deze zijn:
Rare jongens die Belgen,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
- Xantia TD SX
Ja? Ik meen mij uit een Brits (tja) blad te herinneren dat Robert Opron, ook schuldig aan de vierkante lampen op de Eend, ook met dit soort ideeen rondliep toen-ie aan het werk werd gezet met een te ontwerpen 3e neus… Maar dat moet ik dan wel even weer opzoeken
Derk
Trouwens, ik heb lelijker gezien en t had best een ‘period mod’ kunnen zijn. Er is wel iets voor te zeggen…