In de C5 accesoirelijst staan oa rolgordijnen voor de achterzijruiten voor de Berline ph.II. Zijn die ook geschikt voor een ph.I? Enne.. is het de moeite van het aanschaffen waard, of is een setje Halfords-gordijnen net zo goed?
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
En ze lagen ook op Citromobile voor slechts 15,- origineel in doos.
Ik zal ze morgen eventjes inbouwen, ze zitten met speciale klemmetjes onder de originele rubbers vast. Dus geen geschroef.
kloom00 schreef:En ze lagen ook op Citromobile voor slechts 15,- origineel in doos.
Ik zal ze morgen eventjes inbouwen, ze zitten met speciale klemmetjes onder de originele rubbers vast. Dus geen geschroef.
En je hebt natuurlijk maar 1 setje… Tja, had ik toch maar naar Citromobile moeten gaan… Ik heb erover nagedacht, maar ben dus niet gegaan.
Kun je wat foto’s plaatsen van het resultaat? Ben wel benieuwd….
M&M schreef:Ze staan ook in de lijst van de PH1 accessoires ....
Is die lijst nog ergens beschikbaar op Internet of zo? Of heeft iemand een ingescande versie? Ik heb alleen een originele folder van de C5 2001 berline, zonder prijslijst/accesoirelijst….
kloom00 schreef:En ze lagen ook op Citromobile voor slechts 15,- origineel in doos.
Ik zal ze morgen eventjes inbouwen, ze zitten met speciale klemmetjes onder de originele rubbers vast. Dus geen geschroef.
gemist
105 euro??
in belgie kosten die 65 euro, maar dat vind ik nog veel geld ops:
Jammer dat ze er niet voor de break zijn. Maar die portieren verschillen toch niet zoveel?
Enne, zijn die echt helemaal weggewerkt, zoals bijvoorbeeld bij een C8?
Wil ik ook voor m’n break! Maar niet voor die prijs!
Enne, ik heb ze nog nooit op marktplaats gezien!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Geo schreef:
Enne, zijn die echt helemaal weggewerkt, zoals bijvoorbeeld bij een C8?
Ja, ik was dus ook erg benieuwd hoe het eruit ziet… .Ik hoop dat kloom00 eventjes wat foto’s kan posten nadat hij ze ingebouwd heeft… :photo :photo :photo
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Ik zal morgen even een poging tot inbouwen doen, dan maak ik gelijk wel even wat fotootjes. :photo
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Nou, ik heb een poging tot inbouwen gedaan, maar het paste niet.
Blijkt het een set voor een Picasso te zijn, in een doos voor een C5
Toevallig was RuudR er ook even met zijn Picasso, en daar pasten ze perfect in.
Er zitten beugeltjes bij die achter de raamrubbers haken, het gordijn zijn haak je gewoon aan de ruit vast.
Dus het systeem is mooi, jammer dat ik de verkeerde heb.
Hmm jammer….
Ik zag vanmiddag een break rijden met zonneschermen voor de achterste zijruiten… Het zag er niet direct heel mooi uit.. Ze hingen scheef en tussen de bovenkant van het raam en de bovenkant van het zonnescherm gaapte een flinke kier. Maar ik zag ‘t van een afstandje, en ik weet dus niet of dat originele zonneschermen waren of niet…
Als je niet graag wordt gezien in een C5, wat ik me goed kan voorstellen , of je wilt geen zoninstraling, wat ik me in dit land niet goed kan voorstellen , dan kun je zeker in geval van de break, anti-inkijk en/of zonwerende folie overwegen op de ruiten. Dit kun je los kopen en ook laten doen bij gespecialiseerde bedrijven.
Het uitzicht blijft behouden en het (vermeende) probleem wordt opgelost en bovendien sluit het naadloos aan dus mooier kan het niet.
Ook ben je weer helemaal modern met je auto want het valt op hoeveel nieuwe auto´s er nu worden aangeboden met z.g.n. privacy-glass. Achterin dat wel want voorin mag het (nog) niet.
Groet, Ton
ik heb mij de orginele gehaald. (phase 2)
plaatsen is een fluitje van een cent.
de eerste indruk was wel “is dat nu 65 euro waard???”
maar ze houden echt prima de zon van de achterbank, en daarbij passen ze mooi in het geheel.
en heel fijn vind ik dat je de ruit gewoon open en dicht kan doen terwijl ze uitgerold zijn.