Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb een V6 type II uit ‘95 met Diravi.
Het ziet er helaas naar uit dat de Diravi-manchet links lekt.
Dat is verder dan ook het enige euvel.
Wie heeft wel eens zo’n Diravi uit- en ingebouwd?
Is dat een megaklus of gewoon een dag verbeten sleutelen?
Of tanden op elkaar en ter sloop?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Bij mijn V6 is ook de Diravi vervangen, maar dat was nogal een klus. Ik weet niet hoe je het makkelijkste kan doen, maar mijn garagehouder was een tijdje zoet.
En ik blij dat hij niet zulke hoge tarieven heeft als een Citroëndealer, anders had ik het niet kunnen betalen.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Diravi uit en inbouwen
JanSr schreef:Ik heb een V6 type II uit ‘95 met Diravi.
Het ziet er helaas naar uit dat de Diravi-manchet links lekt.
Dat is verder dan ook het enige euvel.Wie heeft wel eens zo’n Diravi uit- en ingebouwd?
Is dat een megaklus of gewoon een dag verbeten sleutelen?Of tanden op elkaar en ter sloop?
Bedoel je gewoon de stuurhuis-hoes?? :
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hoezen al vervangen.
Als de manchet lekt houdt de hoes het niet meer bij.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Hoezen al vervangen.
Als de manchet lekt houdt de hoes het niet meer bij.
Je bedoeld dus de keering. Dat is geen fijn klusje. Ik heb zelf een tweetal Diravi’s uit een XM moeten sleutelen toen ik nog in de garage werkte, en dat was niet leuk…. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar je komt er zo verschrikkeljk slecht bij en haalt erg vaak je handen en vingers open. Geen wonder dat een garage er de hoofdprijs voor vraagt….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Diravi uit- en inbouwen
Voor de helderheid:
Krijg je dat ding er uit zonder de motor er uit te halen?
“Niet moeilijk” klinkt aanmoedigend.
Stel, ik zet hem lekker hoog op bokken en ik neem de tijd.
Werkend in een garage is er tijdsdruk, die heb ik niet.
Moet er een lawine van andere dingen los?
Krijg je bij montage de hydrauliekleidingen weer enigszins geriefelijk op zijn plek?
Benieuwd
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Diravi uit- en inbouwen
JanSr schreef:Voor de helderheid:
Krijg je dat ding er uit zonder de motor er uit te halen?“Niet moeilijk” klinkt aanmoedigend.
Stel, ik zet hem lekker hoog op bokken en ik neem de tijd.
Werkend in een garage is er tijdsdruk, die heb ik niet.Moet er een lawine van andere dingen los?
Krijg je bij montage de hydrauliekleidingen weer enigszins geriefelijk op zijn plek?Benieuwd
Hij kan d’r uit, maar vraag me niet meer hoe. ‘t is gelukkig al 7 jaar geleden. De leidingen krijg je ook wel weer op z’n plek, maar hoe minder je ze verbuigt bij het losnemen, hoe mooier alles weer op z’n plek zal vallen bij de montage. Vaak is het nog het beste om de leiding geheel uit te bouwen om het verbuigen te voorkomen. Als je geen tijdsdruk hebt, is alles te doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met mijn XM van 95 heb ik hetzelfde beleefd. Opeens verschrikkelijk lekken aan de linkerzijde. De kennis en het gereedschap dit te repareren ontbrak hier, dus vervangen. Ofschoon de garantieperiode reeds ruim verlopen was heeft de importeur/dealer een deel van de kosten betaald nadat ik getelefoneerd had met Parijs.
Het is een zeer tijdrovende (dus zeer kostbare) klus en de dealer gebruikt natuurlijk een hefbrug. De motor hoeft er niet uit, ze laten het subframe een stukje zakken.
Je kunt het doen met alle 4 de wielen van de grond en ik zou je sterkte wensen, maar zelf heb ik ook de gekste dingen gedaan met de restauratie van een Traction en een DS
Ik kan je kopien sturen van de Engels-talige Citroen manual met duidelijke afbeeldingen, maar waarschijnlijk zijn er ook mensen op dit forum die een Nederlandse hebben :
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569