You cheap basterd!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
wat zijn jullie toch allemaal optimisten toen ik die plas water zag voorin de wagen, was ik dat heel wat minder…
nu ja, in ieder veel dank voor de uitleg!!! ik overweeg nog of ik hem laat herstellen bij de garage, heb zelf echt geen tijd over.
Ach, troost je met de gedachte dat ik bij alle drie de 205’jes van mn vriendin een grote plas onder de mat had liggen en alle drie de kachelradiatoren moest vervangen. De ervaring leert dat het nooit erg kan zijn, gewoon even hier checken en de boel fixen. Niet laten doen, gewoon lekker zelf aan de slag. Onder XM staat een sticky met de Haynes, daar staat exact in beschreven wat je moet doen ,kost je echt een stukje minder, kan je lekker van uit eten, en bovendien ben je daarna apetrots op jezelf…..
Ja of niet, dan laat je het doen. Die tijd die je niet over hebt is geen argument, kijk maar;
Garage bellen en afspraak maken; 15min
Auto wegbrengen en kort praatje maken (incl file en omrijden) 45 minuten
Van de garage naar huis fietsen/worden opgehaald; 30 minuten
Auto weer ophalen na 1 dag: 45 minuten
Totaal: 2h15 minunten
En dan;
naar de Brezan voor een nieuwe kachelradiator: 20 minuten (incl wachten op die oude baas die niet begrijpt dat ie geen gehoorapparaat batterijtjes kan krijgen bij de Brezan)
De Haynes doorlezen en begrijpen hoe je het moet repareren. 30 minuten
Aan de slag: 45 minuten
Feestje vieren na afloop: kort maar krachtig : 30 minuten
Hier posten hoe het ging; 10 minuten
Totaal 2h15 minuten en 150 euro bespaard. Ik zeg, reken uit je winst.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
bibberlam schreef:wat zijn jullie toch allemaal optimisten toen ik die plas water zag voorin de wagen, was ik dat heel wat minder…
nu ja, in ieder veel dank voor de uitleg!!! ik overweeg nog of ik hem laat herstellen bij de garage, heb zelf echt geen tijd over.
Jammer dat je in België woont man , anders deed ik het wel voor je !
Maar ja , vanaf Amsterdam is `t me toch ff te ver .
Groet en succes ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
waterman771 schreef:malle pietje schreef:Ach kom, bij het verkeer type peugeot 205 moet inderdaad het halve dashboard worden verwijderd (lijkt sterk op de zx) en ook dat ik prima te doen met de Haynes erbij.
Dus kom, trek je klusbroek aan, koop een nieuwe radiator voor een tientje of 6 (?) en ram die boel er in een ochtendje in! Hoe eerder hoe beter, want na de vervanging in maart van de radiator in de 205 stinkt het interieur nog steeds naar koelvloeistof!
Een ochtendje??? Man, in 10 minuten zit ie er in!
Alleen ff de kap aan de rechterzijkant van de konsole losmaken, de plaat onder het dashbord, en dan nog twee schroeven losdraaien en je schuift de radiateur er zo uit…
Ff een kickje, maar is het bij een XM met airco ingewikkelder of is dat nog steeds maar een beetje werk?
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Check de Haynes nou even, dat beantwoordt een hoop vragen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!